حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکایت روسیه از ۷ شرکت بزرگ فناوری از جمله گوگل با احتمال صدور جریمه‌های سنگین

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سیاست، گوگل

با شروع حمله روسیه به اوکراین، طبق یک برنامه از پیش تعیین شده، این کشور در سنگین‌ترین ابعاد ممکن، مورد تحریم همه‌جانبه قرار گرفت و به دنبال آن، شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی نیز اقدام به تحریم و خروج دفاتر خود از این کشور کردند. حالا نیز شاهد شکایت روسیه از ۷ شرکت بزرگ فناوری از جمله گوگل هستیم. با ترنجی همراه باشید.

شکایت روسیه از ۷ شرکت بزرگ فناوری به چه دلیلی است؟

سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه یا همان Roskomnadzo (روسکومنادزور)، روز جمعه اعلام کرد که از شرکت‌های خارجی بزرگ حوزه فناوری از جمله Google، Airbnb، Pinterest، Likeme، Twitch، Apple و United Parcel Service Inc به دلیل نقض قوانین داده‌های شخصی شکایت کرده است.

روسیه پیش از این، سال گذشته گوگل را به دلیل ذخیره نکردن اطلاعات شخصی کاربران روسی در پایگاه داده‌ای در این کشور، ۳ میلیون روبل (معادل ۴۶.۵۴۰ دلار) جریمه کرده است. Roskomnadzor روز جمعه اعلام کرد که شکایت جدیدی علیه گوگل به دلیل نقض مکرر قوانین روسیه تنظیم شده است. به گفته Roskomnadzor، جریمه در صورت اثبات مجرم بودن آن‌ها می‌تواند بین ۶ میلیون روبل (۹۱.۰۰۰ دلار) تا ۱۸ میلیون روبل (۲۷۳.۰۰۰ دلار) باشد.

با این حال، Roskomnadzor همچنین ادعا کرده است که این شرکت‌ها ممکن است مجبور شوند برای اولین تخلف خود بین ۱ میلیون روبل (۱۵.۰۰۰ دلار) تا ۶ میلیون روبل (۹۱.۰۰۰ دلار) بپردازند. از زمان آغاز درگیری بین روسیه و اوکراین، شرکت‌های زیادی در حوزه فناوری، روسیه را ترک کرده‌اند. بیشتر این شرکت‌ها آن‌هایی هستند که با آمریکا ارتباط نزدیکی دارند و پس از تحریم‌های متعدد اتحادیه اروپا، آمریکا و بریتانیا، شرکت‌هایی از این مناطق از بازار روسیه خارج شده‌اند.

شکایت روسیه از ۷ شرکت بزرگ فناوری

اما گویا قرار نیست روسیه آن‌ها را به همین راحتی رها کند و قبل از ترک این کشور، تا جایی که ممکن است از آن‌ها خسارت و جریمه‌های سنگینی می‌گیرد. علاوه بر جریمه‌های متعدد، این شرکت‌ها ممکن است مجبور شوند زیرساخت‌هایی را که در روسیه دارند نیز از دست بدهند. در همین حال، گویا روسیه اقدامات اجرایی علیه گوگل را نیز آغاز می‌کند.

از آنجایی که گوگل مکررا از حذف محتوای ممنوعه ضد روسی خودداری کرده است، روسیه اعلام کرد که علیه این شرکت تشکیل پرونده خواهد داد. این کشور همچنین جریمه گردش مالی ۷.۲ میلیارد روبلی (۱۱۰ میلیون دلار) را اعمال خواهد کرد. بر اساس اطلاعات پایگاه داده سرویس مارشال فدرال روسیه (FSSP)، مقامات مربوطه در تاریخ ۲۹ آوریل بر اساس حکم دادگاه تاگانسکی مسکو، اقدامات اجرایی علیه این شرکت را آغاز کردند و جریمه‌ای بیش از ۷.۲ میلیارد روبل را دریافت کردند.

جریمه ۱۰۰ میلیون دلاری گوگل توسط روسیه بخاطر عدم رعایت قوانین این کشور

در تاریخ دسامبر ۲۰۲۱ روسیه اعلام کرد حداقل جریمه گردش مالی ۵ درصد از درآمد سالانه گوگل در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. به گزارش اینترفکس، دادگاه روسیه گوگل را بر اساس بند ۵ ماده ۱۳.۴۱ قانون تخلفات اداری محکوم کرده است. این قانون به تخلفات مکرر برای حذف اطلاعات توسط صاحبان منابع اینترنتی مربوط می‌شود. مهلت گوگل برای پرداخت داوطلبانه این جریمه در ۱۹ مارس به پایان رسیده بود. دادگاه روسیه همچنین گوگل را به دلیل امتناع از حذف محتوای ممنوعه از یوتیوب به پرداخت ۳ میلیون روبل جریمه کرد.

روسیه همچنین گوگل را به دلیل حذف نکردن محتوای ممنوعه ضد روسی نیز ۱۱ میلیون روبل جریمه کرده است. بر اساس گفته GizChina، رگولاتور ارتباطات روسیه ادعا می‌کند که آن‌ها در حال کار بر روی اقداماتی هستند تا از گوگل را به دلیل اشاعه اخبار جعلی در پلتفرم اشتراک ویدئو خود شکایت کرده و آن را جریمه نمایند. دادگاه منطقه تاگانسکی در مسکو این ماه اعلام کرد که گوگل را به دلیل تخلفات اداری مجرم شناخته است و به گزارش رویترز، همچنین این شرکت به ترتیب ۴ میلیون و ۷ میلیون روبل دیگر نیز جریمه شده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان