حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طرح اشتراک پولی تلگرام به زودی اجرا خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

تلگرام این روزها تبدیل به یکی از شناخته شده‌ترین پیام رسان‌های محبوب جهان شده است. مدتی قبل اخبار و شایعاتی درباره ارائه یک سری امکانات خاص در قالب یک اشتراک برای تلگرام، مطرح شد. بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی، این طرح اشتراک پولی تلگرام به زودی اجرا خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

طرح اشتراک پولی تلگرام چیست و چه امکاناتی دارد؟!

همه کسانی که با تلگرام آشنا هستند، به دفعات بسیار، شعار «تلگرام برای همیشه رایگان» را شنیده‌اند می‌دانند که این پیام رسان بدون تبلیغات و بدون هزینه اشتراک است. این پیام رسان همیشه می‌خواست بگوید که قصد ندارد از کاربران خود هزینه‌ای دریافت کند. با این حال، به نظر می‌رسد این موضوع به دلیل هزینه‌های زیاد آن، در حال تغییر است. بر اساس گزارش‌های اخیر، تلگرام در حال کار بر روی یک نسخه ویژه از پیام رسان خود است. این نام به وضوح نشان می‌دهد که این شرکت هزینه‌ای در قبال آن دریافت می‌کند و برخی از ویژگی‌های انحصاری و پرمیموم را در آن ارائه می‌دهد.

اکنون، به نظر می‌رسد که این طرح به زودی عملی می‌شود و این شرکت در حال آماده سازی مسیر آن است. نسخه بتای جدید برنامه، نکات واضحی از جمله ری‌اکشن‌ و استیکرهای انحصاری را ارائه می‌دهد. اکنون کد نسخه آتی تلگرام مشاهده شده و شعار آن را حذف کرده است. بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم که شعار رایگان برای همیشه، دیگر بخشی از فلسفه این شرکت نیست و تلگرام خود را برای عرضه نسخه پریمیوم پیام رسانش آماده می‌کند.

طرح اشتراک پولی تلگرام

همانطور که الساندرو پالوزی در توییتر، (توسعه دهنده و افشاگر برنامه‌های موبایل) گفته شده بود، کدهای جدید تلگرام نگاهی به همین صفحه در نسخه احتمالی آینده برنامه به ما داده است و این موضوع، سیاست تلگرام را به شدت تغییر می‌دهد. اکنون پیام‌های صفحه ورودی به این شرح است: «تلگرام فضای ابری نامحدود رایگان برای چت‌ها و رسانه‌ها فراهم می کند و البته هیچ عبارت دقیقی در مورد ارائه اشتراک وجود ندارد. با این حال، این احتمالا حرکتی برای آماده کردن راه برای نسخه پولی تلگرام است.

متاسفانه، هیچ نشانه‌ای برای اشاره به شعار قدیمی تلگرام در نسخه جدید برنامه وجود ندارد. ممکن است هر زمان که تلگرام پریمیوم به طور رسمی معرفی شود، این آپدیت نیز در آینده منتشر گردد. این شرکت احتمالا برخلاف گذشته که خیلی بی سر و صدا امکانات جدید را اضافه می‌کرد، حالا نسخه پرمیوم را با تبلیغات زیادی همراه خواهد کرد.

تلگرام پریمیوم (Telegram Premium) سرویس اشتراکی جدید این پیام‌رسان خواهد بود

به گفته GizChina، دلایل این حرکت کاملا واضح است. تلگرام اولین و مطمئنا آخرین پیام رسان اجتماعی نیز نخواهد بود که سعی در ایجاد یک طرح اشتراک پولی دارد. با صحبت در مورد رسانه‌های اجتماعی، باید گفت که همه چیز با توییتر و طرح اشتراک پولی آن شروع شد. اکنون، گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد قابلیت‌های نسخه پولی واتس‌اپ برای حساب‌های تجاری وجود دارد. اکنون تلگرام نیز در حال پیوستن به پلن‌های پولی است. واقعیت این است که پیام رسان‌های محبوب به دنبال راه‌های جایگزین برای کسب درآمد از پلتفرم هستند و تلگران نیز از اواخر سال ۲۰۲۰ به مطالعه روش‌های مختلف پرداخته است.

طبق اطلاعات فاش شده قبلی نسخه بتای iOS، این سرویس نشانی به شما می‌دهد که تایید می کند شما عضو ممتاز و دارنده نسخه پرمیوم هستید. این نشان در بالای چت‌های شما و در پروفایل‌تان قرار می‌گیرد. همچنین واکنش‌ها و استیکرهای خاصی در دسترس مشتریان Premium قرار خواهد گرفت. امیدواریم اینها تنها مزیت ممکن برای مشترکین پولی نباشند. در غیر این صورت، دلیل خاصی برای استفاده از نسخه پرمیوم وجود ندارد. البته ما حتی نمی‌دانیم که این طرح چقدر هزینه دارد. در حال حاضر، همه چیز در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان