حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلگرام پریمیوم (Telegram Premium) سرویس اشتراکی جدید این پیام‌رسان خواهد بود

به‌نظر می‌رسد تلگرام درحال آزمایش راهکار جدیدی برای درآمدزایی اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب خود است. همان‌طور که برای اولین بار توسط وب‌سایت Android Police مشاهده شد، نسخه 8.7.2 بتا اپلیکیشن تلگرام iOS، دارای ویژگی‌های جدید و انحصاری شامل مجموعه جدیدی از استیکرها و ایموجی‌های واکنشی است که تنها با عضویت در اشتراک پریمیوم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تلگرام پریمیوم (Telegram Premium)

با آن‌که تلگرام پریمیوم هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده است؛ اما درحال‌حاضر کاربرانی که به ساخت TestFlight تلگرام و سرور تست آن دسترسی دارند، می‌توانند ایموجی‌های واکنشی قلب، روح، اردک زرد و چندین مورد دیگر را برای یکدیگر ارسال کنند. به‌نظر می‌رسد که درنهایت، حتی دریافت‌کنندگان این پیام‌ها نیز برای مشاهده‌ی آن‌ها به تلگرام پریمیوم نیاز خواهند داشت؛ چراکه اگر برای یک کاربر غیراشتراکی ایموجی اردک غمگین را بفرستید، از او برای ثبت‌نام در اشتراک جدید درخواست می‌شود.

هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه اشتراک Premium چه قیمتی داشته و یا چه زمانی به‌طور گسترده منتشر خواهد شد و همچنین چه ویژگی‌های دیگری ممکن است بخشی از اشتراک باشد، وجود ندارد. اما پیش از این نیز اشاراتی به یک سرویس اشتراکی مشابه در این پیام‌رسان شده بود. بنیان‌گذار تلگرام، پاول دوروف، در اواخر سال 2020 بیان کرد که برای اینکه مانند واتس اپ فروخته نشود یا مانند بسیاری از برنامه‌های پیام‌رسان دیگر مورد استقبال ضعیف قرار نگیرد، “تلگرام از سال آینده شروع به درآمدزایی خواهد کرد.” او طرحی را برای تبلیغات در کانال‌های بزرگ این پلتفرم به‌اشتراک گذاشت و سپس اعلام کرد که تلگرام «ویژگی‌های جدیدی را برای تیم‌های تجاری یا کاربران ویژه اضافه می‌کند» که با پرداخت هزینه‌ای همراه خواهد بود.

تلگرام پریمیوم (Telegram Premium)

تلگرام پریمیوم (Telegram Premium)

با توجه به اطلاعات اندکی که تاکنون منتشر شده است، به‌نظر می‌رسد رویکرد تلگرام به ویژگی‌های پولی از مدل Discord برای کسب درآمد از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان پیروی خواهد کرد. اشتراک Discord’s Nitro قیمتی معادل 10 دلار به‌صورت ماهانه دارد و به کاربران ویژه قابلیت‌های بیشتری را ارائه می‌کند؛ مواردی ازجمله ایموجی‌های بیشتر، پهنای باند بهتر برای ویدیو و صدا، آواتارهای بهبودیافته و موارد دیگر. Nitro چیزی نیست که کاربران برای استفاده از این سرویس به آن نیاز داشته باشند، اما به‌اندازه کافی محبوب بوده تا Discord را متقاعد کند که یک مدل تجاری بلندمدت است.

دوروف همچنین در سال 2020 قول داد که تمام بخش‌های تلگرام به‌صورت رایگان باقی خواهد ماند. حقیقت اینجاست که ترفند برنامه‌های پیام‌رسان این‌گونه است که راه کسب درآمد را در مواردی در میانه‌ی چت بین شما و دوستان‌تان قرار نمی‌دهند، بلکه آن را به‌صورت یک قابلیت بیشتر و عموما بدون تأثیر در عملکرد کلی اپلیکیشن ارائه می‌کنند. ازآنجایی‌که تلگرام قابلیت‌های پخش زنده، ربات‌های چت، ارزهای دیجیتال و موارد دیگر را دارا می‌باشد، احتمالاً همچنان راه‌هایی برای کسب درآمد پیدا خواهد کرد.

اما کسب درآمد بدون عصبانی کردن کاربران؟ این مورد سخت‌تر است؛ برای مثال، زمانی که تبلیغات در پاییز گذشته در کانال‌های تلگرام ظاهر شد، کاربران در ابتدا اعتراض کردند که پس از آن دوروف بیان کرد که راهی برای غیرفعال‌کردن آن‌ها ایجاد خواهد کرد (که احتمالا همان اشتراک پریمیوم می‌باشد). این ممکن است بخشی از دلیلی باشد که به‌نظر می‌رسد تلگرام انتشار این سرویس را به‌آرامی انجام می‌دهد.

بااین‌حال، با بیش از 500 میلیون کاربر در این پلتفرم، ممکن است تلگرام تنها نیاز داشته باشد که درصد کمی را متقاعد کند که مشترک این سرویس شوند تا به کسب‌وکاری که دوروف همیشه قصد آن را داشته، تبدیل شود.

درنهایت، دیدگاه شما پیرامون اشتراک پولی تلگرام پریمیوم که احتمالا در آینده‌ای نزدیک به این پیام‌رسان اضافه خواهد شد، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
yassorkh2020

منطقیه کاش میشد تو ایرانم خرید

به زودی:
دانلود تلگرام مود شده در فا.رسیروید.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی