حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 از بهره وری انرژی فوق‌العاده برخوردار است

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام احتمالاً در اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد و درحالی‌که مدت‌زمان زیادی تا رونمایی از آن باقی مانده، اخیرا یک منبع آگاه اشاره کرده است که این تراشه پرچمدار، نتایج امیدوارکننده‌ای در بخش بهره وری انرژی از خود نشان می‌دهد؛ به‌طوری‌که از تمامی تراشه‌های چندین سال گذشته و حتی اسنپدراگون 8+ نسل 1 فعلی نیز، کارآمدتر است. همچنین این پیشرفت اساسی را می‌توان به تغییر کامل تأمین‌کننده چیپست کوالکام، از سامسونگ به TSMC و استفاده از فرآیند بهینه‌ی این سازنده تراشه تایوانی نسبت داد.

بهره وری انرژی اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام

طبق اعلام Ice Universe، آزمایش‌های اولیه اسنپدراگون 8 نسل 2، نتایج مثبتی را در بخش بهره وری انرژی این تراشه نشان می‌دهد. به‌گفته‌ی وی، نسل بعدی چیپست کوالکام عملکرد بهتری را نسبت به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 از خود به‌جای گذشته که خود اولین چیپست کوالکام می‌باشد که به معماری 4 نانومتری TSMC مجهز شده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، کارایی اسنپدراگون 8 نسل 2 بسیار بهتر از اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهد بود که با فناوری 4 نانومتری سامسونگ تولید شده و از افت عملکرد و مشکلات گرمای بیش‌ازحد رنج می‌برد.

این به‌روزرسانی کاملاً برعکس آن چیزی است که قبلاً در مورد آن گزارش دادیم؛ جایی که گفته می‌شد که اسنپدراگون 8 نسل 2، مدیاتک Dimensity 9000 و Exynos 2300 سامسونگ به‌دلیل هسته‌های ناکارآمد Cortex-X3، تراشه‌هایی با مصرف انرژی زیاد هستند. ما معتقدیم کوالکام یک هسته سفارشی Kryo را بر اساس Cortex-X3 ARM طراحی خواهد کرد، اما بهبودهای این بخش احتمالاً بیشتر به معماری TSMC مربوط می‌شود که Ice Universe در مورد بهره‌وری انرژی در آن‌ها اشاره می‌کند.

بهره وری انرژی اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام

بهره وری انرژی اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام

درحالی‌که هیچ عددی وجود ندارد که این ارقام راندمان انرژی را تأیید کند، اگر اسنپدراگون 8 نسل 2 بر اساس معماری 4 نانومتری TSMC نمونه‌برداری شده باشد، احتمال زیادی وجود دارد که کوالکام تراشه‌ساز تایوانی را به‌عنوان تأمین‌کننده انحصاری برای نسل بعدی چیپست پرچمدار خود انتخاب کند. بدین‌ترتیب، سامسونگ شانس خود را برای همکاری مجدد با کوالکام در بخش تراشه‌های رده‌بالا از دست می‌دهد؛ گرچه گزارش شده است که این شرکت نیز تولید انبوه فناوری 3 نانومتری GAA را در نیمه دوم سال جاری آغاز می‌کند و جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، چندی پیش بازدیدی از مراحل توسعه این چیپست در خاک کره کرده بود.

اگر مشخص شود که فناوری ساخت سامسونگ بهتر از آن چیزی است که TSMC ارائه می‌کند، می‌توانیم به‌سرعت شاهد تغییر سفارش‌ها در اسنپدراگون 8 نسل 2 باشیم؛ اما درحال‌حاضر خیلی زود است که راجع‌به این مورد اظهارنظر کنیم.

درنهایت، دیدگاه شما پیرامون بهره وری انرژی فوق‌العاده نسل آینده تراشه پرچمدار کوالکام، Snapdragon 8 Gen 2، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

بعیده هیچکدوم از اندرویدی ها بتونن به ای۱۵ اپل حتی نزدیک بشن تو بهینه بودن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی