حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایان همکاری لایکا با هواوی رسما تایید شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، هواوی

چند سال پیش، زمانی که هواوی در حال اوج گرفتن به بالاترین نقطه بازار بود، با اعلام همکاری خود و لایکا، فصل جدیدی از رقابت دوربین‌های موبایل را آغاز کرد. این همکاری در عمل نیز نتایج شگفت‌انگیزی را خلق کرد. اما با تحریم این شرکت توسط آمریکا، همه چیز خیلی زود رنگ باخت. اخیرا نیز پایان همکاری لایکا با هواوی رسما تایید شده است. با ترنجی همراه باشید.

پایان همکاری لایکا با هواوی

شیائومی این روزها با سری Xiaomi 12S، همه توجهات را به خود جلب کرده است. چند روز پیش، این شرکت همکاری جدیدی را با لایکا برای توسعه دوربین‌های این دستگاه‌ها و همچنین برای گوشی‌های هوشمند آینده شیائومی تایید کرد. نام لایکا برای کسانی که اخبار گوشی‌های هوشمند را دنبال می‌کنند آشناست، به هر حال، این شرکت از سال ۲۰۱۶ با هواوی برای توسعه دوربین گوشی‌های پرچمدار همکاری نزدیکی را آغاز کرد.

با این حال، هر جاده‌ای پایانی دارد و همکاری لایکا و هواوی حالا متوقف شده است. لایکا به سرعت یک شریک جدید و در حال حاضر مرتبط‌تر پیدا کرده است. در همین حال، گویا هواوی باید در استراتژی خود تجدید نظر کند. مشارکت شیائومی و لایکا قبلا تاییدی بر پایان همکاری هواوی و لایکا بود. هواوی، برای تایید این واقعیت به عموم کاربران آن را اعلام کرد.

پایان همکاری لایکا با هواوی

این شرکت فناوری چینی گفته است که ما می‌توانیم تایید کنیم که همکاری بین دو این شرکت در ۳۱ مارس به پایان رسیده است. بنابراین، گوشی‌های هواوی P50 و P50 Pro که سال گذشته عرضه شدند، آخرین گوشی‌هایی بودند که از فناوری دوربین‌های لایکا استفاده کردند. P50 Pocket هواوی نیز که یک دستگاه تاشو است، علیرغم عرضه در دسامبر سال گذشته، از حضور در این شراکت خودداری کرده است.

اکنون، سری هواوی میت ۵۰ هواوی، همکاری لایکا را به همراه نخواهد داشت. ممکن‌ترین سناریو این است که این دستگاه‌ها یک دوربین معمولی بدون مارک داشته باشند.

تصویر

برند Leica همکاری با Huawei را به دلیل افت عملکرد این شرکت پایان داد

دلایل مختلفی پشت این تصمیم وجود دارد، اما دست‌کم ما فرض می‌کنیم که این لایکا بود که تصمیم گرفت شراکت خود با هواوی را خاتمه دهد. واقعیت این است که این غول چینی به دلیل تحریم‌های بازار و ممنوعیت حضورش در ایالات متحده، ارتباط خود را از با شرکت‌های دیگر از دست داده است. این برند دیگر گوشی‌های هوشمند را به سرعت روانه بازار نمی‌کند و وضعیتش در بازارهای پرچمدار نیز حتی سخت‌تر است. هواوی میت ۵۰ سال‌هاست که سوژه اخبار و شایعات مختلفی بوده است، اما واقعا هیچ کس نمی‌داند که این دستگاه چه زمانی عرضه خواهد شد.

همکاری شیائومی و لایکا رسما تأیید شد: عرضه اولین گوشی حاصل این مشارکت در حوالی تیرماه

به گفته GizChina، هواوی تاکنون راه‌هایی برای راه‌اندازی دستگاه‌هایی با استفاده از چیپست‌های شرکت‌هایی مانند کوالکام پیدا کرده است. با این حال، این شرکت نمی‌تواند از شبکه‌های 5G استفاده کند. وضعیت هواوی در حال حاضر، در چین نیز سخت است، یعنی جایی که کاربران به خدمات Google Mobile چندان اهمیتی نمی‌دهند. با وجود این، تمام تولیدکنندگان بزرگ دیگر دارای گوشی‌های هوشمند 5G کامل هستند. در بازارهای جهانی، جدای از فقدان فناوری 5G در دستگاه‌های هواوی، عدم جذابیت گوشی‌های اندرویدی بدون خدمات گوگل، یکی دیگر از عواملی است که باعث افت فروش محصولات این شرکت شده است.

شایعات حاکی از آن است که کاهش اخیر در سهم بازار هواوی بر تصمیم لایکا تاثیر گذاشته است. در سال ۲۰۱۶، هواوی شریک بسیار نزدیک لایکا بود. با این حال، اکنون شیائومی ممکن است شریک استراتژیک بهتری برای این شرکت باشد. حتی ممکن است شاهد عرضه اولین گوشی هوشمند با همکاری این دو شرکت در ماه جولای باشیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان