حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بزرگترین مصرف کننده باتری لیتیوم در جهان طی پنج سال اخیر، کشور چین است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تجاری

باتری‌ها و فناوری مدرن آن، این روزها نقش بسزایی در دنیای تکنولوژی دارند. شرکت‌ها، تامین ساخت‌افزار را یک مقوله مهم تلقی می‌کنند و در این میان شاید بعد از تراشه‌ها و چیپست‌ها، باتری‌ها مهم‌ترین مورد باشند. بر اساس گزارش‌های دریافتی، گویا بزرگترین مصرف کننده باتری لیتیوم در جهان طی پنج سال اخیر، کشور چین است. با ترنجی همراه باشید.

بزرگترین مصرف کننده باتری لیتیوم در جهان طی پنج سال اخیر چه کشوری است؟!

براساس گزارش‌های اخیر، موسسه تحقیقاتی CCID وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، اخیرا فهرست توسعه صنعت باتری لیتیوم چین را در سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است. این مقاله جدید نشان می‌دهد که توسعه صنعت باتری لیتیومی در چین، رشد بزرگی را تجربه می‌کند. این شاخص در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ به ۳۰۷.۶ درصد رسیده است و اگر آن را با سال ۲۰۱۷ مقایسه کنیم، این اعداد یک آمار با رشد سه برابری را نشان می‌دهد.

داده‌ها به وضوح بیانگر این است که از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷، شاخص کلی توسعه صنعت باتری لیتیوم چین روند صعودی پایداری را تجربه کرده است. در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، شاخص توسعه صنعت باتری لیتیوم چین به ۳۰۷.۶ درصد رسیده است. علاوه بر این، مقیاس صنعت چین در سال ۲۰۲۱ به میزان قابل توجهی در حال افزایش بوده است. بازار باتری لیتیوم به ۳۲۴ گیگاوات ساعت، یعنی چهار برابر سال ۲۰۱۷ رسیده است.

با نگاهی به یک آمار جهانی، می‌توان پی برد که چین در پنج سال اخیر به بزرگ‌ترین بازار مصرف باتری لیتیوم در جهان تبدیل شده است. در سال ۲۰۲۱، مقیاس جهانی باتری لیتیوم یون به ۵۴۵ گیگاوات ساعت می‌رسد. با پایان یافتن سال ۲۰۲۱، چین شاهد افزایش قابل توجهی نزدیک به ۷۰ درصد در تولید باتری بوده است. این کشور همچنین جایگاه ششم در بین ۱۰ تولید کننده برتر باتری لیتیومی در جهان را به خود اختصاص داده است. تعجب آور نیست که شاهد این موضوع باشیم، به هر حال، بسیاری از تکنولوژی‌های جدید و انبوه این روزها از چین می‌آیند و تقاضای گسترده‌ای برای باتری‌های لیتیومی آن هم وجود دارد. از این گذشته، آن‌ها اساسا همه چیز را در بخش فناوری خود، هوشمند و قدرت‌مندتر کرده‌اند.

بزرگترین مصرف کننده باتری لیتیوم در جهان

بخش خودروهای برقی، تقاضا برای باتری‌های لیتیومی چین را به شدت افزایش داده است

از سوی دیگر، جالب اینجاست که بدانید تقاضای شدید وسایل نقلیه برقی در جهان، به نفع چین خواهد بود. بنا بر گزارش‌ها، این موضوع، صنعت تولید باتری را در سال‌های آینده تقویت می‌کند. از آوریل سال جاری، در مجموع ۱۰.۳۳ میلیون وسیله نقلیه برقی جدید در این کشور ارتقا یافته است. افزایش پیشنهاد و تقاضا به عنوان عاملی مهم برای تحول صنعت جهانی اتومبیل عمل می‌کند. گزارش دیگری نیز که اخیرا منتشر شده است، بیان می‌کند که تقاضای رو به رشد منجر به کمبود باتری‌های لیتیومی شده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که سرمایه گذاری در این کشور به تدریج در جنوب غربی چین در حال گسترش است. ظاهرا منطقه جنوب غربی، بیشترین منابع معدنی را دارد. لیست مواد معدنی شامل لیتیوم و فسفر است. همچنین ذخایر بزرگی از سنگ فسفات در یوننان، گوژو و سیچوان وجود دارد. این‌ منابع، بیش از ۴۰ درصد از کل ظرفیت این کشور را در این حوزه تشکیل می‌دهند.

به گزارش GizChina، این سرمایه گذاری به احتمال زیاد در سال‌های آینده ادامه خواهد یافت. از این گذشته، اگر یک فناوری جدید پدیدار شود، هنوز هم برای چند سال آینده روند رشد باتری‌های لیتیومی را مشاهده خواهیم کرد. شرکت‌های زیادی در تلاش هستند تا منابع جایگزین مانند گرافن را پیدا کنند، اما تاکنون هیچکدام به اندازه کافی پیشرفت نکرده‌اند تا بتوانند آن را تجاری سازی کنند. به غیر از صنعت باتری‌های لیتیوم، این کشور در موضوع رمزنگاری نیز قدرت مهمی بوده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان