حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تسلا بزرگترین پروژه ذخیره‌سازی انرژی در جهان را طراحی می‌کند

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، انرژی‌های نو، علوم پایه

تسلا یکی از شرکت‌های پیشرو در استفاده از فناوری‌های نوین می‌باشد. این شرکت به تازگی اعلام کرده که قصد دارد بزرگترین منبع ذخیره باتری لیتیوم یونی جهان در استرالیا را تاسیس کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تقریباً یکسال بعد از وقوع طوفان پنجاه ساله در جنوب استرالیا که موجب قطع شدن تمام خطوط الکتریکی منطقه شد و ۱٫۷ میلیون نفر بدون برق ماندند، نویسنده که خود از ساکنان جنوب استرالیا میباشد اعلام می‎‌کند که تسلا در حال ساخت بزرگ ترین پروژه ذخیره سازی جهان در جنوب استرالیاست. داستان از این قرار است که پس از وقوع طوفان، زیرساخت‌ها به شدت آسیب دیده و دولت استرالیا جنوبی (که پیش از این یکی از پیشتازان در صنعت انرژی های تجدید پذیر بود) تصمیم گرفت یک راه حل قطعی برای حل این مشکل پیدا کند تا اتفافات این‌چنینی بار دیگر تکرار نشود.

یکی از راه حل‌هایی که دولت مستقر به آن فکر می‌کند ایجاد یک سیستم ذخیره سازی انرژی است که در زمان وقوع حوادث و از کار افتادن نیروگاه‌ها قادر به تأمین انرژی بخش بزرگی از منطقه باشد. طبق گفته متخصصین استرالیایی برای تأمین برق این ناحیه به یک منبع ذخیره سازی انرژی با ظرفیت حداقل ۱۰۰ مگاوات احتیاج است.

امروز تسلا اعلام کرد که یک سیستم پشتیبان الکتریکی به ظرفیت بین ۱۰۰ تا ۱۲۹ مگاوات که از منبع انرژی‌های تجدید پذیر (توربین بادی) تامین می‌شود را برای استرالیا در شهر Jamestown که یکی از بزرگترین نیروگاه های بادی این کشور در آن قرار دارد احداث خواهد کرد.

شرکت تسلا برای تأمین انرژی و شارژ باتری های خود از مزرعه Hornsdale (که یکی از بزرگ ترین نیروگاه های توربین های بادی در این کشور است)  واقع در استرالیای جنوبی استفاده خواهد کرد. این شبکه در اوج ساعت مصرف برق در استرالیا وارد مدار خواهد شد و در ساعاتی که کمتر برق مصرف میشود به شارژ و بازیابی خود خواهد پرداخت. با اینکه استرالیا یکی از بزرگترین کشور های سرمایه گذار در زمینه انرژی های تجدید پذیر در جهان است اما سرمایه گذاری شرکت تسلا در صنعت برق این کشور باعث جلب توجه بیشتر به صنعت روبه رشد انرژی های تجدید پذیر خواهد شد.

سیستم مذکور درماه دسامبر سال جدید توسط تسلا در جنوب استرالیا مستقر و نصب می‌شود بنابراین استرالیا صاحب بزرگ ترین ذخیره باتری لیتیوم یون در جهان خواهد شد. تسلا در حال همکاری با دولت استرالیای جنوبی است و امیدوار است مشکل کمبود انرژی و خرابی زیر ساخت‌های این منطقه را در آینده به طور کامل حل نماید. همچنین تسلا در حال ایجاد کارخانه خود در استرالیاست و کارمندان و متخصصین خود را طی ۱۸ ماه آینده به این منطقه منتقل خواهد کرد.

این شرکت سازنده خودروهای الکتریکی در وبسایت خود گفت:

“تسلا افتخار دارد بخشی از آینده انرژی های تجدید پذیر در استرالیا باشد و ما انتظار داریم این پروژه بزرگ یک مدل برای برنامه های آینده در سرتاسر جهان باشد و بتواند به طرز قابل توجهی تولید و استفاده از انرژی های تجدید پذیر را در جهان افزایش دهد.”

نظر شما چیست ؟ آیا کمپانی تسلا خواهد توانست در زمینه انرژی های تجدید پذیر انقلابی در جهان ایجاد کند؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد علی امیری