حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا گوشی موبایل هنگ می‌کند؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

هنگ کردن گوشی موبایل عارضه ای است که هر شخصی حداقل یکبار آن را تجربه کرده است. دارندگان تلفن همراه، پس از مواجهه با هنگ کردن گوشی ابتدا شرکت های سازنده تلفن همراه را مقصر می‌دانند. در حالی که اغلب اوقات نحوه استفاده از گوشی مسبب هنگ کردن آن است.

انتخاب گوشی موبایل نامناسب با میزان نیاز از دلایل بارز هنگ گوشی تلفن همراه است که سبب توقع بیجا از گوشی می‌گردد. در نتیجه گوشی توانایی انجام امور را نداشته و هنگ می‌کند. عارضه هنگ موبایل شامل همه برندهای سامسونگ، شیائومی، هواوی، نوکیا و آیفون نیز می باشد. در واقع این یک مشکل نرم افزاری و سخت افزاری است که سیستم همه گوشی ها به آن مبتلا می‌شود. پر بودن حافظه گوشی، ویروسی شدن گوشی، پرشدن حافظه cash، استفاده همزمان از چند نرم افزار و… از علل بارز هنگ گوشی می باشند.

پر شدن حافظه گوشی، دلیل شایع هنگ گوشی موبایل!!

چرا گوشی موبایل هنگ می‌کند؟! در بسیاری از مواقع علت هنگ گوشی موبایل پر شدن فضای حافظه داخلی آن است. نرم افزارهای مختلف، ویدئو و عکس، اپلیکیشن ها و فایل های مختلف در حجم های بالا سبب پرشدن حافظه گوشی می‌شوند. زمانی که حافظه تلفن همراه انباشته می‌شود، سرعت عملکرد آن پایین می آید. در نتیجه گوشی هنگ کرده و روی یک عملکرد خاص استپ می شود. پر شدن حافظه تنها به حافظه داخلی محدود نمی‌شود. بلکه پر شدن حجم کارت SD گوشی نیز در هنگ مداوم گوشی بی تاثیر نیست. از این رو هیچگاه نسبت به پر شدن حافظه گوشی و کند شدن تدریجی عملکرد آن بیخیال نباشید. مدیریت حافظه گوشی در کاهش این عارضه نقش بسزایی دارد. پس بهتر است هرچند وقت یکبار نسبت به تخلیه حافظه گوشی اقدام نمایید.

از نقش رم در هنگ کردن گوشی موبایل غافل نشوید!

یکی از علل شایع هنگ کردن گوشی موبایل برندهای مختلف شیائومی سامسونگ، هواوی و نوکیا، پر شدن حافظه رم است. برخی افراد نسبت به حافظه رم موبایل بی اهمیت هستند. در حالی که هر چقدر رم بالاتر باشد، میزان هنگ کردن گوشی کاهش می یابد. در واقع رم بالا بستری مناسب برای باز کردن چند برنامه به طور همزمان را فراهم می‌نماید. پر شدن سریع رم از مشکلات رم های پایین است. البته گاهی استفاده مداوم از چند برنامه به طور همزمان سبب پر شدن حافظه رم می گردد. برای پیشگیری از پر شدن رم گوشی علاوه بر ترفندهای خاص می توان هنگام خرید گوشی به حجم رم نگاه ویژه داشت.

آپدیت کردن سیستم عامل گوشی را جدی بگیرید

به روز رسانی و آپدیت سیستم عامل گوشی موبایل کاری هیجان انگیز و جذاب است. آپدیت کردن سیستم عامل علاوه بر افزایش کارایی گوشی از هنگ کردن آن جلوگیری می‌کند. به عبارت دیگر گاهی اوقات علت هنگ کردن گوشی موبایل عدم به روز رسانی سیستم عامل است. به روز رسانی نکردن سیستم عامل علاوه عدم دسترسی به قابلیت های متنوع گوشی، سبب هنگ کردن گوشی موبایل می گردد. سازندگان گوشی همراه دارای سیستم عامل اندروید، هرچند وقت یکبار نسبت ارائه نسخه جدیدتر سیستم عامل اقدام می‌کنند. از این رو در جهت کاهش هنگ کردن گوشی تلفن همراه حتما نسبت به آپدیت  سیستم عامل تلفن همراه اقدام نمایید. به روز رسانی سبب افزایش سرعت و کارایی تلفن می‌شود.

ویروسی شدن از علل بارز هنگ کردن گوشی موبایل

آثار مخرب ویروس ها و بدافزارها در گوشی موبایل بیش از آن چیزی است که می پندارید. یکی از علل شایع هنگ کردن تلفن همراه، ورود ویروس ها و بد افزارها در کارت حافظه یا گوشی همراه است.  ویروس ها با تاثیر روی عملکرد صحیح تلفن همراه، سبب هنگ کردن آن می‌شود. ویروس ها به طور معمول از طریق یو اس بی، دانلود و دریافت فایل ها از منابع ناامن و جابجایی کارت حافظه آلوده وارد تلفن همراه میشوند. بهترین راه حل جهت پیشگیری از این عارضه، ویروس کشی مرتب تلفن همراه به وسیله ویجت های اختصاصی ویروس کشی است.

اجرای برنامه های سنگین از علل هنگ کردن گوشی موبایل

برنامه و اپلیکیشن های سنگین بخش عظیمی از حافظه تلفن همراه را به خود اختصاص می‌دهند. یکی از پاسخ های چرا گوشی موبایل هنگ می‌کند، استفاده از برنامه های حجیم و سنگین روی گوشی است. اجزای برنامه های سنگین انرژی و فضای زیادی از گوشی را میگیرد.

اجرای برنامه های سنگین نیازمند گوشی موبایل با خاصیت سخت افزاری قوی و تخصصی می باشد. از این رو بهتر است پیش از نصب و اجرای برنامه نصب به توانایی گوشی در پشتیبانی برنامه اطمینان حاصل شود. توانایی پردازش ضعیف گوشی سبب هنگ مداوم و اختلال در کارآیی آن می‌گردد.

خرابی باتری از علل شایع هنگ کردن گوشی موبایل

یکی از پاسخ های مناسب در برابر چرا گوشی موبایل هنگ می‌کند، خرابی باتری تلفن همراه است. خراب بودن باتری تلفن همراه علاوه بر اختلال در روشن و خاموش کردن گوشی سبب هنگ کردن آن می‌گردد. سلامت باتری به عنوان قلب تپنده گوشی از اهمیت بالایی برخوردار است. اغلب اوقاتی که هنگ کردن گوشی موبایل با خاموش شدن همراه باشد، علت هنگ کردن گوشی خرابی باتری است. تعویض باتری علاوه بر رفع هنگ گوشی از آسیب به سایر بخش های آن پیشگیری می‌کند.

چرا گوشی موبایل سامسونگ هنگ می‌کند؟

چرا گوشی موبایل سامسونگ هنگ می‌کند؟ تلفن همراه برند سامسونگ علیرغم ویژگی های منحصر بفرد و طراحی عامه پسند، گاهی هنگ می‌کند. اغلب کاربران گوشی های ساخت کمپانی سامسونگ، از هنگ کردن گوشی موبایل خویش به دلایل نامعلوم گلایه می‌کنند. علت هنگ کردن گوشی موبایل سامسونگ در اغلب اوقات به نحوه طراحی آن و نحوه استفاده کاربر مربوط می‌شود. علل شایع هنگ کردن گوشی موبایل سامسونگ شامل موارد ذیل می باشند:

  • • تاچ ویز

رابط کاربری تاچ ویز Touchwiz، در گوشی های اندروید برای کارایی بهتر تعبیه می‌شود. به اعتقاد بسیاری از منتقدان، تاچ ویز حجم زیادی از رم گوشی را گرفته و سبب هنگ گوشی می‌گردد.

  • • رم های کوچک

اندازه RAM در میزان کارایی گوشی و باز کردن ویجت های مختلف بسیار حائز اهمیت است. اما تلفن های سامسونگ به طور کلی دارای رم های کوچک می باشند. به همین دلیل اغلب گوشی های  سامسونگ فاقد قابلیت اجرای چند برنامه به صورت همزمان می باشند.

چرا گوشی موبایل هنگ می‌کند؟ علل شایع هنگ کردن گوشی موبایل هواوی

گوشی هواوی به دلیل طراحی کاربردی و قیمت مناسب محبوب بسیاری از کاربران است. اما گاهی کاربران را با سوال چرا گوشی موبایل هواوی هنگ می‌کند روبه رو می‌کند. هنگ کردن یکی از مشکلات کمتر دیده شده در گوشی های برند هواوی است. به هر حال علل هنگ کردن تلفن های این برند شامل موارد ذیل می باشند.

  • • اتصال بیش از حد به اینترنت و کارکردن زیاد با برنامه های متصل به اینترنت
  • • استفاده مداوم و همزمان از چند برنامه
  • • ایجاد فشار در رم با باز نگه داشتن چندین برنامه
  • • ورود ویروس به گوشی از طریق دانلود فایل های آلوده
  • • رم های کوچک با قابلیت پایین در ذخیره داده ها
  • • مشکلات مربوط به پردازنده (CPU)

علل شایع هنگ گوشی موبایل شیائومی

هنگ کردن گوشی موبایل شیائومی از شایع ترین اختلالات در کارکرد محصولات این برند می باشد. برند شیائومی طی سال‌های اخیر توانسته با تولید گوشی های نسبتا مطلوب سهم بسزایی از بازار را به خود اختصاص دهد. اما گوشی های این شرکت تازه کار به علل مختلفی پس از مدتی هنگ می‌کنند. استفاده از رم های بی کیفیت منطقه ای یکی از علل هنگ گوشی شیائومی است. در واقع هنگ کردن گوشی شیائومی در اغلب مواقع به علت کیفیت نامناسب رم است. از این رو بهترین راهکار رعایت میزان استفاده از رم این گوشی است.

چرا گوشی موبایل آیفون هنگ می‌کند؟! علت هنگ کردن گوشی موبایل اپل

راه حل هنگ کردن گوشی موبایل

چرا گوشی موبایل هنگ می‌کند؟! این سؤالی نا آشنا برای کاربران تلفن همراه برند اپل است. زیرا کمپانی اپل با تولید قطعات کاملا باکیفیت و اورجینال از بروز اختلال و هنگ کردن گوشی موبایل پیشگیری می‌کند. اما گوشی های اپل نیز گاهی هنگ می‌کنند.

علل شایع هنگ گوشی موبایل برند اپل شامل موارد ذیل می باشند:

  • • ورود ویروس به گوشی
  • • وجود باگ در اپلیکیشن ها و ویجت ها
  • • اختلال در عملکرد CPU، هارد و رم گوشی به دلیل وارد شدن ضربه به گوشی
  • • پر شدن حافظه گوشی
  • • عدم به روز رسانی سیستم عامل گوشی

راه حل هنگ کردن گوشی موبایل چیست؟!

بهترین اقدام پس از سوال چرا گوشی موبایل هنگ می‌کند؟ عیب یابی گوشی موبایل و برطرف نمودن  دلایل احتمالی هنگ کردن است. بهترین راهکار برای رفع هنگ گوشی، خالی کردن حافظه دستگاه است. کاهش حجم فضای اشغال شده از فصلی داخلی، کارت SD و رم گوشی سبب کارایی مناسب گوشی می‌گردد.

به روز رسانی سیستم عامل گوشی های نوکیا، شیائومی، سامسونگ، هواوی و حتی آیفون راهکاری کارساز در رفع هنگ کردن است. اگر پس از به روز رسانی، گوشی هنگ کرد. بهتر است گوشی را خاموش و روشن نمود. خاموش کردن تلفن همراه سبب کاهش حافظه CASH گوشی و در نتیجه عملکرد بهتر آن میگردد. راهکار آخر برای برطرف نمودن هنگ کردن تلفن همراه، بازگشت به تنظیمات کارخانه است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات