حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پشتیبانی اندروید ۱۳ از نمایشگرهای بریل در بتای سوم محتمل است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، آپدیت، اخبار، اندروید ۱۳

هر نسل که می‌گذرد، شرکت گوگل، سیستم عامل محبوب و دوست داشتنی خودش را به امکانات جدیدتری مجهز می‌کند. این سیاست همیشه باعث بهبود تجربه کاربری پلتفرم مذکور شده و در آخرین مورد نیز گویا پشتیبانی اندروید ۱۳ از نمایشگرهای بریل در بتای سوم محتمل است. با ترنجی همراه باشید.

پشتیبانی اندروید ۱۳ از نمایشگرهای بریل امکان پذیر خواهد بود

در طول سال‌ها، گوگل دسترسی به ویژگی‌های بسیاری را در سیستم عامل اندروید عملی کرده است. اکثر این ویژگی‌ها به کاربران با نیازهای خاص کمک می‌کند تا راحت‌تر از این سیستم عامل استفاده کنند. گوگل اخیرا اعلام کرده است که در اندروید ۱۳، پشتیبانی از نمایشگرهای بریل به صورت پیشفرض را اضافه خواهد کرد. گوگل در پست وبلاگی در روز پنجشنبه اعلام کرده است که بتای سوم اندروید ۱۳، پشتیبانی پیش‌فرض را برای صفحه‌نمایش‌های بریل به ارمغان خواهد آورد.

با صفحه نمایش بریل، کاربرانی که نمی‌توانند از صفحه نمایش استفاده کنند (کاربران نابینا)، می‌توانند به تلفن هوشمند یا رایانه خود دسترسی داشته باشند. این شرکت همچنین گفته است که نمایش خطوط بریل قابل تجدید، به و سیله یک دستگاه الکترومکانیکی است که با بالا بردن پین‌های گرد از طریق سوراخ‌هایی در سطحی صاف، الگوهای بریل را ایجاد می‌کند. کاربران رایانه‌ها با استفاده از خط بریل و صفحه نمایش بریل استفاده می‌کنند تابه خواندن نقاط بریل که نشان دهنده متن هستند، بپردازند.

پشتیبانی اندروید ۱۳ از نمایشگرهای بریل

با این نمایشگر، می‌توانید خط بریل را نیز تایپ کنید. این دستگاه‌ها به افراد نابینا کمک می‌کند تا به تلفن همراه دسترسی بهتری داشته باشند و همچنین به صورت بی صدا از تلفن خود استفاده کنند. قبلا، افراد دستگاه‌های اندرویدی خود را با استفاده از برنامه BrailleBack به نمایشگرهای بریل متصل می‌کردند که نیاز به دانلود جداگانه از Play Store داشت و یا به جای دستگاه فیزیکی از صفحه‌ کلید مجازی در Talkback استفاده می‌کردند.

با این آپدیت جدید، برای استفاده از بیشتر نمایشگرهای بریل، نیازی به دانلود برنامه‌های اضافی نیست و افراد می‌توانند از نمایشگرهای بریل برای دسترسی به بسیاری از ویژگی‌های مشابه موجود در Talkback استفاده کنند. به عنوان مثال، می‌توانید از دکمه‌های نمایش برای پیمایش روی صفحه‌‌نمایش استفاده کنید و سپس فعالیت‌هایی مانند نوشتن ایمیل، برقراری تماس تلفنی، ارسال پیام متنی یا خواندن کتاب را انجام دهید.

پشتیبانی از این قابلیت، پیش از این در سیستم عامل iOS نیز حضور داشته است

در اوایل معرفی iOS 12، آیفون‌های اپل از این ویژگی جالب پشتیبانی می‌کردند. با توجه به این موضوع، به راحتی می‌توان گفت که پشتیبانی اندروید از این ویژگی مدت‌هاست که به تعویق افتاده است. گوگل می‌گوید پس از آپدیت اندروید ۱۳ (بتای سوم)، برای استفاده از اکثر نمایشگرهای بریل نیازی به دانلود نرم افزار اضافی نیست و افراد نابینا می‌توانند از دکمه‌های نمایشگر برای مرور محتوای صفحه استفاده کنند.

اندروید ۱۳ قابلیت هشدار زودهنگام زلزله را خواهد داشت

آن‌ها همچنین می‌توانند کارهای معمولی پیچیده دیگری مانند نوشتن ایمیل، برقراری تماس، ارسال پیامک یا خواندن کتاب را انجام دهند. علاوه بر این، با میانبرهای جدیدی که گوگل در این سیستم عامل ارائه می‌کند، کاربران می‌توانند به راحتی از نمایشگرهای بریل با Talkback استفاده کنند. برای کاربران نابینا، پیمایش و حرکت به کاراکتر بعدی با میانبرها بسیار آسان‌تر می‌شود.

علاوه بر این، به گفته خبرگزاری GizChina، این شرکت همچنین میانبرهایی را برای ویرایش و انجام کارهای دیگر مانند انتخاب، کپی و پیست کردن و حتی پرش به انتهای متون اضافه می‌کند. نظر شما درباره پشتیبانی اندروید ۱۳ از نمایشگرهای بریل چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان