حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لونا چیست؟ آیا رمز ارز LUNA می‌تواند بار دیگر رشد کند؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

این روزها با سقوط بی‌سابقه رمز ارز لونا (LUNA) بسیاری از کاربران سرمایه هنگفت خود را از دست دادند. اما در مقابل با افت قیمت این رمز ارز بسیاری نیز توجهشان به خرید لونا و سود در کوتاه مدت جلب شد. چرا که عده زیادی معتقدند که این رمز ارز پتانسیل رشد مجدد را دارد.

اما برای کسانی که آنچنان آشنایی با رمز ارز لونا یا حتی دنیا کریپتوکارنسی و ارز رمزنگاری شده ندارند،‌ این سوال مطرح شد که لونا چیست، چه ویژگی‌هایی دارد، آیا می‌توان از آن به عنوان یک راه سرمایه گذاری یاد کرد و در نهایت اینکه چطور می‌توان اقدام به خرید ارز لونا (LUNA) کرد.

رمز ارز لونا (LUNA) چیست؟

اولین چیزی که باید درباره رمز ارز لونا بدانید این است که این رمز ارز توکن بومی شبکه Terra می‌باشد. پروژه Terra اولین بار در کره جنوبی و توسط آزمایشگاه Terra Labs توسعه یافت. همچنین این پروژه که مبتی بر بلاک چین می‌باشد توکن بومی دیگری نیز به نام TerraUSD دارد که به عنوان برادر لونا از آن یاد می‌شود. TerraUSD در حقیقت یک استیبل کوین می‌باشد که قیمت آن با 1 دلار آمریکا گرده خورده است.

در این راستا CoinDesk توضیح می‌دهد که بلاک چین Terra روی Cosmos SDK ساخته شده که به کاربران این امکان را می‌دهد که برای خود بلاک‌ چین‌های سفارشی ایجاد کرده و حتی برنامه‌های غیر متمرکز خود را در شبکه Terra، به منظور کاربرد‌های مختلف ایجاد کنند. این  ویژگی علاوه بر جذب کاربران به خرید LUNA و UST،‌ باعث شده حدود 100 پروژه روی این شبکه ساخته شود. این 100 پروژه‌ شامل پروژه‌هایی همچون مجموعه‌ای از توکن‌های غیر قابل تعویض،‌ برنامه‌های WEB3 و پلتفرم‌‌های DeFi می‌باشد.

اهداف Terra

جدا از ویژگی‌ها،‌ از عوامل دیگری که می‌تواند یک کاربر را به خرید LUNA مجاب کند، اهداف آن پروژه می‌باشد؛ چرا که به آن رمز ارز و اکوسیستم آن اعتبار می‌بخشد.

در خصوص اهداف شبکه ترا نیز باید گفت قصد دارد که یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا باشد. برای رسیدن به این هدف نیز استیبل کوین ها را به کار گرفته است که وابسته به ارزهای واقعی است. UST نیز همانطور که گفتیم همان رمز ارزی است که به دلار آمریکا وابسته بوده و تقریبا یک دلار می‌باشد.

جالب است بدانید که در اکوسیستم ترا، کاربران این پروتکل می‌توانند همیشه LUNA و UST را با یکدیگر مبادله کنند.

علت سقوط رمز ارز لونا

در ماه می 2022 رمز ارز لونا و UST سقوط بی‌سابقه‌ای را تجربه کردند. علت سقوط رمز ارز لونا قطع ارتباط بین رمز ارز UST و دلار آمریکا بود. چرا که همانطور که گفتیم UST استیبل کوین این اکوسیستم است و لونا به عنوان خواهر آن شناخته می‌شود. از این رو با از دست رفتن ارتباط بین این رمز ارز و دلار،‌ به دلیل نگرانی‌ها بابت احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو،‌ قیمت لونا نیز کاهش شدیدی پیدا کرد. همچنین اکوسیستم این رمز ارز تصمیم به چاپ ارز گرفته و عرضه در گردش را به 6.5 تریلیون توکن افزایش داد. این تصمیم نقش بسزایی در کاهش قیمت وحشتناک این رمز ارز داشت.

با کاهش ارزش این رمز ارز صرافی جهانی بایننس، روز چهارشنبه موقتا برداشت ارز لونا را تعلیق کرده و در نهایت روز پنج شنبه شبکه بلاک چین ترا را بطور رسمی متوقف کرد. در جواب پرسش این تصمیم نیز اعلام کرد که این اقدام به منظور جلوگیری از حملات حکومتی انجام شده است.

همچنین از آنجایی که این اتفاق در دوران رکود ارزهای دیجیتال افتاده بود باعث شد که اکثر رمز ارزهای جامعه کریپتوکارنسی تنها طی 24 ساعت افت شدیدی را تجربه کنند.

حال سوالی که در این شرایط ذهن همه را درگیر کرده این است که آیا لونا می‌تواند بار دیگر رشد کند؟

آیا لونا مجددا ارتقا می‌یابد؟

در جواب این سوال باید گفت که رمز ارز لونا قابلیت و پتانسیل رشد مجدد را دارد؛ اما با توجه به شرایط حال حاضر هیچ چیز مشخص یا حتی قابل پیش بینی نیست.

با این حال دو کوان،‌ بنیان گذار Terraform Labs و البته خالق Terra، در جواب نگرانی کاربرانی که اقدام به سرمایه گذاری روی این رمز ارز کرده بودند اعلام کرد که به دنبال یک راه بازیابی برای UST می‌باشد. او همچنین افزود: می‌دانم که 72 ساعت گذشته برای همه شما بسیار سخت بوده است. مطمئن باشید که من مصمم هستم به هر یک از شما برای عبور از این بحران کار کنم.  ما راه خود را برای خروج از این بحران خواهیم ساخت.

همانطور که گفتیم این رمز ارز پتانسیل رشد مجدد را دارد و حتی تحلیلگران بسیاری رشد این رمز ارز پیش بینی کرده‌اند. اما باید گفت که در این شرایط هیچ پیش بینی درستی نمی‌توان در رابطه با این رمز ارز داشت و هیچ تحلیلی را نمی‌توان به عنوان پیش بینی مالی در نظر گرفت.

خرید لونا از اوکی اکسچنج

همانطور که گفتیم در حال حاضر نمی‌توان هیچ پیشنهادی برای فروش یا خرید لونا داد چرا که شرایط بازار بشدت متغیر است و هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. اما اگر از کاربرانی هستید که قصد خرید ارز دیجیتال دارید، اوکی اکسچنج امکان خرید بیت کوین،‌ اتریوم، خرید تتر (USDT) و … را به شما می‌دهد. اوکی اکسچنج یک پلتفرم دانش بنیان با بیش از 5 سال سابقه و 600 رمز ارز می‌باشد. برای فروش و خرید ارز دیجیتال از این پلتفرم تنها کافی است که یک حساب کاربری ایجاد کرده و احراز هویت نمایید. این پلتفرم یک کیف پول ارز دیجیتال بومی نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که پس از شارژ آن تنها کافی است نام و مقدار رمز ارز مورد نظر خود را در بخش تبادل سریع وارد کرده و خرید خود را ثبت نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات