حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

BOE ممکن است تمامی سفارشات آیفون 14 اپل را پس از تغییرات غیرمجاز در نمایشگر از دست بدهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، نمایشگر

به‌گزارش رسانه کره‌ای The Elec، پس از آن‌که مشخص شد کمپانی چینی BOE بدون تأیید اپل تغییراتی را در طراحی پنل خود ایجاد کرده است؛ حال گفته می‌شود که این شرکت اکنون در خطر از دست دادن تمامی سفارشات پنل OLED نمایشگر آیفون 14 قرار دارد.

حذف BOE از زنجیره تأمین پنل OLED نمایشگر آیفون 14 اپل

اوایل این ماه، پس از اینکه مشخص شد BOE طراحی پنل‌های OLED خود را با گسترش عرض مدار ترانزیستورهای لایه نازک تغییر داده است، اپل این تولیدکننده چینی نمایشگر را از زنجیره تأمین آیفون 13 حذف کرد.

حال به‌گفته‌ی منابع مطلع، این تغییر احتمالاً در تلاشی برای افزایش نرخ بازدهی انجام شده است، اما زمانی که اپل متوجه این موضوع شد، به BOE دستور داد تا فوراً تولید خود را متوقف کند. درنتیجه، گفته می‌شود که BOE هیچ سفارشی از اپل برای پنل‌های OLED آیفون 14 دریافت نکرده است.

آخرین گزارش ادعا می‌کند که BOE از کوپرتینو بازدید کرده است تا توضیح دهد که چرا به‌طور یک‌جانبه تغییرات طراحی مدار را انجام داده، اما به‌نظر می‌رسد که این توضیحات، اپل را قانع نکرده است، زیرا این شرکت اکنون درحال بررسی سپردن سفارش اولیه خود به سامسونگ و ال‌جی به‌جای BOE می‌باشد.

    تولیدکننده نمایشگر چینی پس از این حادثه یک مدیر اجرایی و کارمندان سطح C را به دفتر مرکزی اپل فرستاد تا توضیح دهند که چرا عرض مدار ترانزیستورها را تغییر داده‌اند.

    آن‌ها همچنین از سازنده آیفون خواستند تا تولید پنل‌های OLED برای آیفون 14 را تأیید کند، اما آن‌ها همچنین گفتند که پاسخ روشنی از اپل دریافت نکرده‌اند.

    به‌نظر می‌رسد کمپانی کوپرتینویی آماده است تا سفارش حدود 30 میلیون پنل OLED را که قبل از وقوع حادثه به BOE سپرده بود، به سامسونگ و ال‌جی دیسپلی بدهد.

حذف BOE از زنجیره تأمین پنل OLED نمایشگر آیفون 14 اپل

حذف BOE از زنجیره تأمین پنل OLED نمایشگر آیفون 14 اپل

گفته می‌شود که اپل بیش از 150 میلیون پنل OLED برای سری آیفون 14 می‌خواهد که در مقایسه با 140 میلیون دستگاهی که در ابتدا قصد داشت سفارش دهد، بیشتر است. تولیدکنندگان پنل نمایشگر احتمالاً در ماه آینده تولید خود را آغاز خواهند کرد و انتظار می‌رود سامسونگ پنل‌های آیفون 14 پرو 6.1 و 6.7 اینچی و ال جی نیز پنل‌های آیفون 14 مکس 6.7 اینچی را تولید کنند.

BOE پنل‌های OLED را برای آیفون 12 و آیفون 13 در دو کارخانه در چین تولید کرده است که تنها 10 درصد از کل پنل‌های آیفون در سال 2021 را تشکیل می‌دهند، اما این شرکت درحال برنامه‌ریزی توسعه قابل‌توجهی برای پیشی گرفتن از LG Display به‌عنوان یکی از تأمین‌کنندگان اصلی اپل بود.

نظر شما درمورد حذف BOE از زنجیره تأمین نمایشگر آیفون 14 اپل به‌دلیل تقلب در سیستم پنل‌های این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی