حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام از عینک واقعیت افزوده بی‌سیم Smart Viewer با تراشه Snapdragon XR2 رونمایی کرد

کوالکام به‌تازگی نسخه بی‌سیم عینک واقعیت افزوده Smart Viewer خود را معرفی کرده است که به‌عنوان طراحی مرجعی که سازندگان می‌توانند آن را با هدست‌های تجاری خود تطبیق دهند، شناخته می‌شود. Wireless AR Smart Viewer طراحی عینک هوشمند قبلی کوالکام را به‌همراه یک چیپست قدرتمند Snapdragon XR2 به‌علاوه یک سیستم تترینگ که از Wi-Fi 6/6E و بلوتوث به‌جای کابل USB-C استفاده می‌کند، دارا می‌باشد. این امر اگرچه با کاهش بالقوه عمر باتری همراه است، اما کوالکام ادعا می‌کند که نسخه‌های تجاری برای کاربران ممکن است متفاوت با مدل فعلی طراحی شوند.

تراشه Snapdragon XR2 و عینک واقعیت افزوده Smart Viewer کوالکام

Smart Viewer جدید توسط Goertek ساخته شده و درحال‌حاضر برای تعدادی از شرکای تولیدی با برنامه‌هایی به‌منظور گسترش دسترسی در ماه‌های آینده در دسترس است. مانند نسل قبلی خود، این عینک هوشمند به تلفن یا رایانه متصل می‌شود و با استفاده از دوربین‌های ردیابی و پروژکتورهایی مجهز به نمایشگرهای micro-OLED، تجربیات واقعیت ترکیبی را با ردیابی کامل سر و دست ارائه می‌دهد. کوالکام رزولوشن 1920×1080 و رفرش‌ریت 90 هرتز را برای مدل جدید نیز حفظ کرده است، اما میدان دید را اندکی محدود کرده و آن را از 45 درجه به 40 درجه کاهش داده است.

همچنین این سیستم به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر از Magic Leap 2 است که میدان دید نزدیک به 70 درجه را ارائه می‌دهد. اما Smart Viewer جدید، نمایه باریک‌تری نسبت به Smart Viewer سیمی یا سایر رقبای خود دارد؛ به‌طوری‌که فریم آن 15.6 میلی‌متر عمق در مقایسه با 25 میلی‌متر برای نسخه سیمی داشته، که طراحی این عینک را کارآمدتر می‌کند. (طراحی کم‌عمق‌تر، که از اپتیک آزاد استفاده می‌کند، ممکن است با یک FOV عریض‌تر به‌دست آید.) با 115 گرم وزن، این مدل کمی سنگین‌تر از عینک Nreal Light 106 گرمی بوده و کمی سبک‌تر از وزن شایعه‌شده 150 گرمی برای عینک اپل است.

تراشه Snapdragon XR2 و عینک واقعیت افزوده Smart Viewer کوالکام

تراشه Snapdragon XR2 و عینک واقعیت افزوده Smart Viewer کوالکام

نمایشگر بی‌سیم از چیپست اسنپدراگون XR2 کوالکام در مقایسه با XR1 مدل قبلی استفاده می‌کند؛ چیزی که کوالکام ادعا می‌کند اکنون قدرت بیشتری برای پردازش کامپیوتری و سایر وظایف ارائه می‌دهد. کوالکام تا زمانی که تلفن یا رایانه شخصی شما دارای تراشه FastConnect 6900 باشد، تأخیر 3 میلی‌ثانیه بین عینک و تلفن یا رایانه شخصی متصل به آن را وعده می‌دهد.

یک هدست بی‌سیم سال‌ها در نقشه راه کوالکام بوده است، اما Smart Viewer هنوز یکی از چالش‌های پایدار AR را دارا می‌باشد؛ ساخت عینک‌های قدرتمند که شارژ باتری آن بلافاصله تمام نمی‌شود. Hugo Swart، رئیس بخش AR/VR کوالکام، به خبرنگاران گفت که سخت‌ترین تجربه‌های مجازی می‌توانند باتری 650 میلی‌آمپرساعتی هدست را تنها در 30 دقیقه تخلیه کنند؛ اگرچه او تأکید کرد که یک روکش مجازی ساده و سبک می‌تواند انرژی بسیار کمتری مصرف کند و کاربران همچنین می‌توانند یک باتری قابل‌اتصال را بوسیله‌ی کابل به این هدست وصل کنند. Swart در ادامه گفت که سازندگان می‌توانند هدست‌هایی با عمر طولانی‌تر را در طرح‌های خود در اولویت قرار دهند. اما فناوری فعلی احتمالاً نمی‌تواند برخی از واضح‌ترین برنامه‌های AR را پشتیبانی کند، مانند ایجاد مجموعه‌ای از مانیتورهای مجازی که می‌توانید در تمام طول روز در محل کار از آن استفاده کنید.

کاربران نهایی این محصول، ممکن است هرگز سخت‌افزاری را خریداری نکنند که دقیقاً شبیه طراحی مرجع باشد، زیرا تولیدکنندگان می‌توانند سیستم را مطابق با مشخصات خود تغییر دهند. درحالی‌که Swart بیان کرد که کوالکام با «حداقل چهار» سازنده در این زمینه کار می‌کند، اما نامی از آن‌ها نبرد و همچنین اعلام نکرد که تجاری‌سازی این هدست چقدر طول می‌کشد. اما طراحی‌های قبلی کوالکام محصولاتی مانند عینک‌های Nreal Light و Lenovo ThinkReality A3 را تثبیت کرده‌اند؛ بنابراین Smart Viewer بی‌سیم نمونه‌ی خوبی از ظاهر هدست‌های بی‌سیم در ماه‌ها و سال‌های آینده است.

نظر شما در مورد مدل جدید عینک واقعیت افزوده کاملا بی‌سیم Smart Viewer کوالکام با تراشه Snapdragon XR2 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی