حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرفروش ترین گوشی های سه ماهه اول ۲۰۲۲ : سیزده خوش‌یمن

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | حتما بخوانید، عملکرد تجاری شرکت ها

شاید اپل دیگر در فروش کلی سهم بزرگی از دنیای موبایل نداشته اما چه در آمار درآمدی و چه در فروش “تک مدل” بالاترین رتبه را دارد. موسسه IDC پرفروش ترین گوشی های سه ماهه اول ۲۰۲۲ را اعلام کرده و باید بگویم که سیزده خوش‌یمن کوپرتینویی ها همچنان درخشان است.

پرفروش ترین گوشی های سه ماهه اول ۲۰۲۲

آیفون ۱۳ پرفروش ترین گوشی هوشمند جهان در سه ماهه اول سال جاری میلادی بوده است. این اظهارات را تحلیلگران IDC بر اساس تحلیل بازار دستگاه های موبایل بیان کردند. در عین حال، تعداد کل آیفون 13 فروخته شده و سهم آن در بازار را ذکر نکردند.

در رتبه دوم یکی دیگر از مدل های اپل یعنی آیفون 13 پرو مکس قرار گرفت. این نشان می دهد که کاربران مایلند برای خرید گوشی هوشمندی با نمایشگر بزرگ، عمر باتری خوب و دوربین خوب هزینه بیشتری بپردازند.

اما در جایگاه سوم گوشی نسبتا مقرون به صرفه سامسونگ گلکسی A12 قرار گرفت که فروش بهتری نسبت به سایر مدل های این غول کره جنوبی داشت.

گلکسی A12

گلکسی A12

جایگاه چهارم را آیفون 13 پرو به خود اختصاص داد و پنجمین جایگاه توسط گلکسی A32 سامسونگ تصاحب شد.

شما می توانید این گزارش را به صورت تصویری ببینید:

پرفروش ترین گوشی های سه ماهه اول ۲۰۲۲

پرفروش ترین گوشی های سه ماهه اول ۲۰۲۲

این رتبه بندی نشان می دهد که گوشی های سری آیفون 13 با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده و دستگاه های آن از نظر فروش پیشتاز بازار شده اند.

عوامل تاثیرگذار در بازار موبایل چارک اول سال ۲۰۲۲

ابتدای سال بود که تعدادی از تحلیلگران اظهارات نگران کننده در مورد کاهش عرضه گوشی های هوشمند در سال 2022 ارائه کردند. آنها همه گیری کرونا، مشکلات زنجیره تامین و تورم را دلایل اصلی کاهش فروش ذکر کردند و حالا پیش بینی های آنها به حقیقت می پیوندد.

گزارش شده است که تولیدکنندگان بزرگ گوشی های هوشمند مانند Oppo، Vivo و Xiaomi مجبور به کاهش تولید دستگاه های تلفن همراه هستند. آنها قبلاً به تامین کنندگان قطعات اطلاع داده اند که در حال تجدید نظر در برنامه های تولید هستند و کاهش 20 درصدی سفارشات برای سه ماهه دوم و سوم امسال رخ داده است.

به عنوان مثال، اگر قبلاً شیائومی قصد داشت 200 میلیون تلفن هوشمند را عرضه کند. اکنون این طرح را روی 160-180 میلیون تنظیم کرده است. حتی پس از اجرای این طرح، نتیجه بدتر از سال گذشته خواهد بود. زمانی که این شرکت موفق به فروش 191 میلیون دستگاه شد.

به گفته تحلیلگران، کاهش تولید گوشی های هوشمند ممکن است به دلیل همه گیری مداوم ویروس کرونا، کاهش تقاضا و تولید بیش از حد باشد. اکنون انبارهای شرکت دارای تعداد کافی دستگاه هستند که هنوز نیاز به فروش دارند و افزایش تولید فایده ای ندارد.

نظر شما درباره لیست پرفروش ترین گوشی های سه ماهه اول ۲۰۲۲ چیست؟ فکر می‌کنید با وجود همه شرایط عجیب اما چرا آیفون های اپل درخشان عمل می‌کنند؟ دوباره یادآوری می کنم که این آمار فروش “تک مدل” است و آمار فروش کلی برندها شرایط دیگری را تجربه می کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)