حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیشترین مسافران تهران از کدام شهرها هستند؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

تهران پایتخت ایران است و در سال‌های اخیر توانسته جمعیت بیشتری را برای سفر به سمت خود جذب کند. اگر‌چه بسیاری از افراد تهران را با شلوغی‌ها و ترافیک‌های آن می‌شناسند ولی تهران یکی از مناطق جذاب برای مسافران است. در نوروز 1401 تهران توانست رکورد جدیدی را ثبت کند. برای اولین‌بار در 43 سال اخیر بیش از 600‌هزار نفر شب‌اقامت در تهران ثبت شد.

این‌آمار تهران در لیست 10 استانی قرار داد که بیشترین اقامت مسافران نوروزی را داشته‌‌اند. تهران در دوره‌های تاریخی متفاوتی شهر مهمی بوده و به همین دلیل به آن بسیار توجه شده است. آثار تاریخی و هنری زیادی در تهران هستند که بهتر است برای یک‌بار هم که شده به آن‌ها سفر کنید و از نزدیک به تماشای آن‌ها بنشینید. هتل انقلاب تهران و هتل‌های دیگر شهر هم آماده پذیرایی از میهمانان هستند و شما امکان اقامتی بی‌نظیر را خواهید داشت.

به نظر شما مردم چه شهر‌هایی بیشتر به تهران سفر می‌کنند؟ اگر بلیطی مانند بلیط هواپیما کرمان تهران برای سفر به تهران تهیه کرده‌اید و دوست دارید بدانید بیشتر مسافران تهران از کدام شهر‌ها هستند، این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

افزایش مسافران نوروزی به تهران

تهران در آماری جالب در نوروز سال 1401 توانست بعد از 43 سال در لیست شهر‌هایی باشد که بیشترین اقامت مسافران در نوروز را ثبت کرده‌اند. در این‌نوروز بیش از 600‌هزار نفر شب‌اقامت در تهران ثبت شد.

این‌موضوع باعث شد تا تهران بعد از استان‌های مازندران، خراسان رضوی، گیلان، هرمزگان، فارس، اصفهان، بوشهر، یزد و خوزستان در جمع 10 استان برتر در حوزه اقامت نوروزی قرار گیرد. دلیل این‌اتفاق عوامل بسیاری بوده که از‌جمله آن‌ها می‌توان به کاهش بیماری کرونا، برنامه‌های فرهنگی ایجاد شده در تهران و تور‌‌های منظم و دقیقی برای تهران‌گردی در نوروز اشاره کرد.

سفر به تهران با هواپیما

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌های برای سفر به تهران استفاده از هواپیما است. شما با خرید بلیط هواپیما کرمان تهران یا هر شهر دیگری به‌سادگی می‌توانید به تهران برسید. مهم‌ترین شهر‌های داخلی که به‌صورت روزانه به تهران پرواز دارند و معمولا این‌پرواز به‌صورت دوطرفه انجام می‌شود عبارت‌اند از: مشهد، شیراز، اهواز، کیش، تبریز، بندرعباس، اصفهان، گرگان، عسلویه، یزد، کرمان، اردبیل، ارومیه، بوشهر، کرمانشاه و قشم.

اما در مسیر مشهد تهران روزانه بین 30 تا 46 پرواز وجود دارد. دلایل زیادی برای تعداد این‌پرواز‌ها و جود دارد که از‌جمله آن‌ها می‌توان به این‌که مسافران بسیاری از شهر‌های دیگر برای رفت‌وآمد به مشهد یا تهران از این‌تنوع پرواز‌ها استقبال می‌کنند، اشاره کرد. سفر به تهران از شهر‌های داخلی حدود یک تا دو ساعت و بیست دقیقه طول می‌کشد و زمانی بیشتر از این را برای پرواز‌های داخلی از تهران یا به آن را نداریم.

سفر به تهران با قطار

اگر دوست دارید با قطار به تهران سفر کنید، باید بگوییم که خوشبختانه از بسیاری از شهر‌های ایران به تهران قطار مستقیم وجود دارد. شما به‌راحتی می‌توانید قطار دلخواه را انتخاب کرده و بعد از رسیدن به تهران در یکی از هتل‌ها مانند هتل انقلاب تهران یا هتل‌های دیگری ساکن شوید که می‌پسندید.

از تهران به شهر‌های سمنان، شاهرود، نیشابور، خواف، طبس، مشهد، اراک، مراغه، زنجان، شیراز، میانه، تبریز، اهواز، خرمشهر، بندرعباس، یزد، زاهدان و گرگان مسیر ریلی وجود دارد. مسیر تهران به شهر‌های مختلف داخلی کشور با قطار می‌تواند از 5 ساعت تا حدود 30 ساعت هم طول بکشد.

سفر به تهران با اتوبوس

یکی از راه‌های ارزان و آسان برای سر به تهران استفاده از اتوبوس است. از شهر‌های مختلفی اتوبوس‌ها به تهران سفر می‌کنند. اگر موفق به خرید بلیط هواپیما کرمان تهران نشدید، به‌راحتی این‌امکان را دارید که با اتوبوس به تهران سفر کنید.

پایانه جنوب در یک آمار اعلام شده از سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و پایانه‌های مسافربری تهران رتبه اول را در انتقال مسافران داشته و بعد از آن پایانه‌های غرب، شرق و بیهقی بوده‌اند. معمولا عواملی مانند این‌که شما در کدام قسمت شهر کار خواهید داشت، باعث می‌شود تا به یکی از آن‌پایانه‌ها بروید. همین موضوع در انتخاب هتل هم موثر است. مثلا اگر شما در اطراف هتل انقلاب تهران کار داشته باشید، احتمال انتخاب این‌هتل برای اقامت شما بیشتر می‌شود.

در این‌گزارش آمده است که شهر‌های اصفهان، مشهد و کاشان به ترتیب بیشترین مسافر را داشته‌اند. در ایام مختلف سال، تعداد مسافران شهر‌ها می‌‎تواند متفاوت باشد. تهران یکی از شهر‌هایی است که در همه ایام سال، چه تعطیل و چه روز‌های کاری مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند و به همین دلیل بسیاری از مسافران شهر‌های دیگر نیز از تهران برای ارتباط با شهر‌های دیگران استفاده می‌کنند.

سخن آخر

مسافران بسیاری در ایام مختلف سال برای اهداف تجاری، تفریحی و خرید به تهران سفر می‌کنند. برای سفر به تهران از وسیله‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. هتل انقلاب تهران و دیگر هتل‌ها نیز آماده پذیرایی از میهمانانی هستند که می‌خواهند روز‌های بیشتری را در این‌شهر یا استان باشند. در این‌مقاله درباره شهر‌هایی که بیشترین مسافر را به تهران دارند صحبت کردیم و آمار‌هایی در این‌‎زمینه ارائه شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات