حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش فروش با طراحی یک کاتالوگ و بروشور حرفه‌ای

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

علی‌رغم رواج بازاریابی دیجیتال، چاپ بروشور و کاتالوگ همچنان کارآیی و مزیت‌های خود را برای تبلیغ و بازاریابی یک سازمان دارد. اگر فکر می‌کنید که دوره طراحی کاتالوگ و بروشور به‌سر آمده است، باید به شما بگوییم که سخت در اشتباهید! تا انتهای مطلب حاضر همراه ما باشید تا ببینید که یک کاتالوگ و بروشور حرفه‌ای چگونه می‌تواند آمار فروش سازمان شما را جابه‌جا کند.

بروشور چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بروشور نوعی ابزار بازاریابی است که برای تبلیغ خدمات و معرفی محصولات یک سازمان استفاده می‌شود. بروشورها معمولا به شکل جزوه‌های کم‌حجم و گاه تک‌برگه‌ای چاپ می‌شوند و در آن‌ها اطلاعاتی جزئی درباره محصولات یک شرکت ارائه می‌شود.

بروشور رسانه تبلیغاتی موثری‌ست که به کسب‌وکارها کمک می‌کند محصولات یا خدمات جدیدشان را به مشتریان فعلی خود معرفی کنند یا از طریق آن‌ها، محصولاتشان را برای مشتریان بالقوه جدید تبلیغ کنند. بروشورها در نمایشگاه‌های صنعتی، مذاکرات کاری و… کارایی بسیار زیادی دارند.

کاتالوگ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کاتالوگ نیز درست مثل بروشور نوعی رسانه بازاریابی است که در آن جزئیاتی ضروری درباره یک محصول و شرکت سازنده آن ارائه شده است. کاتالوگ در واقع کتاب‌چه‌ای‌ست که محصولات یک سازمان را به مشتریان بالقوه آن معرفی می‌کند و آنان را در تصمیم‌گیری برای خرید یاری می‌رساند.

کاتالوگ‌ها در مقایسه با بروشورها حجم و صفحات بیشتری دارند و در آن‌ها جزئیاتی مثل ابعاد، قیمت، وزن، رنگ و سایر توضیحات لازم نوشته می‌شود. همچنین، بخشی از صفحات کاتالوگ به معرفی شرکت سازنده و سیر شکل‌گیری آن در گذر زمان اختصاص پیدا می‌کند.

مزایای استفاده از کاتالوگ و بروشور در بازاریابی و افزایش فروش یک سازمان چیست؟

در کنار راهبردهای قوی و موثر برای بازاریابی دیجیتال مجموعه‌تان، نباید از اهمیت ابزارهای سنتی تبلیغات از جمله بروشور و کاتالوگ غافل شوید. از جمله مهم‌ترین مزایای بروشور و کاتالوگ برای افزایش فروش یک سازمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. اثربخشی بر تصمیم خرید مشتریان

آیا می‌دانستید که کاتالوگ و بروشور نسبت به وب‌سایت‌ها یا تبلیغات تلویزیونی تاثیر قوی‌تری بر تصمیم خرید مشتریان دارند؟ مشتریان می‌توانند کاتالوگ و بروشور را لمس کنند و از آن‌جایی که نسبت به تبلیغات تلویزیونی و دیجیتال ماندگارتر هستند، آگاهی از برند بیشتری ایجاد می‌کنند.

2. تعامل بیشتر مشتریان

بروشور و کاتالوگ موجب می‌شود که افراد ارتباطی عاطفی با برند شما برقرار کنند و درگیر یک سفر هیجان‌انگیز یا ماجراجویی شوند. در واقع، مشتریان بالقوه با مشاهده عکس محصولات در کاتالوگ و بروشور بهتر با آن‌ها ارتباط می‌گیرند و تخیلشان فعال‌تر می‌شود. همه این‌ها بر افزایش فروش موثر هستند.

3. ماندگاری بیشتر در ذهن مشتریان بالقوه

مطالعات نشان داده است که تبلیغات فیزیکی بیشتر در ذهن مشتریان ماندگار می‌شود و در زمان خرید، احتمال این‌که نام برند شما به یادشان بیاید بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، بروشور و کاتالوگ مکمل بسیار خوبی برای بازاریابی دیجیتال هستند و آگاهی از برند را بهبود می‌بخشند.

4. ایجاد ارتباط عاطفی قوی با مشتریان

وقتی مشتریان کاتالوگ یا بروشور را ورق می‌زنند، حس لامسه و بینایی آن‌ها همزمان درگیر می‌شود. تحریک هواس چندگانه باعث می‌شود که نام برند شما در ذهن آن‌ها ماندگارتر شود.

5. عدم وابستگی به اینترنت

هرچند استفاده از اینترنت امروزه بسیار همه‌گیر شده است، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که مشتری بالقوه شما به‌راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشد. همچنین، در میان خیل اطلاعاتی که روزانه مخاطب شما دریافت می‌کند، ممکن است اصلا با برند شما برخوردی نداشته باشد. با اعطای بروشور و کاتالوگ مطمئن خواهید بود که اطلاعات شرکت شما در دسترس آنان قرار دارد و هروقت اراده کنند می‌توانند آن را ورق بزنند.

در طراحی بروشور و کاتالوگ به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

بروشور و کاتالوگ رسانه‌هایی هستند که حتی در شرایطی که خود شما در جایی حضور ندارید، برای سازمان و برندتان تبلیغ می‌کنند. از این رو، در طراحی کاتالوگ و بروشور باید نهایت دقت و سخت‌گیری را به‌کار ببندید. در زمان چاپ بروشور یا چاپ کاتالوگ حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • • از قراردادن حجم زیادی اطلاعات در بروشور بپرهیزید. بروشورها باید اطلاعات مختصر و مفیدی درباره محصولات شما به مشتریان ارائه دهند. با درج حجم زیاد اطلاعات، حوصله آن‌ها را سر خواهید برد.
  • • حتما اطلاعات تماس را در جایی درج کنید که به‌خوبی مقابل دیدگان مخاطب باشید تا در صورت تمایل بلافاصله بتواند با شما ارتباط برقرار کند.
  • • حتما از تکنیک‌های داستان‌سرایی برای محتوای کاتالوگ استفاده کنید تا مخاطبان را به سفری هیجان‌انگیز ببرید و احساسات آن‌ها را درگیر کنید.
  • • در طراحی و چاپ بروشور و کاتالوگ، به هویت سازمانی‌تان وفادار بمانید. استفاده از رنگ سازمانی، فونت یکسان و لوگو، آگاهی از برند بیشتری ایجاد می‌کند.
  • • با توجه به کارکرد و هدف کاتالوگ یا بروشور، از تصاویر جذاب، واضح و باکیفیت استفاده کنید.

با چاپ آقا، حرفه‌ای بازاریابی کنید!

مجموعه چاپ آقا با ارائه خدمات چاپی باکیفیت، در کنار شماست با با طراحی بروشور و کاتالوگ حرفه‌ای، گامی مهم در افزایش فروش سازمانی‌تان بردارید. این مجموعه علاوه بر ارائه خدمات چاپ، خدمات طراحی اقلام چاپی را هم به مشتریان خود ارائه می‌کند و می‌توانید از تجربیات و مشاوره‌های طراحانان مجرب آن‌ها بهره ببرید.

علاوه بر این، ثبت سفارش در چاپ آقا به‌صورت آنلاین هم امکان‌پذیر است. بنابراین، بدون آن‌که از محل کار یا منزلتان خارج شوید، تنها با چند کلیک می‌توانید کاتالوگ و بروشورهای مورد نظرتان را چاپ کنید و بدون نیاز به مراجعه حضوری، آن‌ها را تحویل بگیرید. اگر سازمان شما به کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت، ست اداری یا هر اقلام چاپی دیگری احتیاج دارد، همین حالا با مراجعه به سایت چاپ آقا، سفارش مورد نظر خود را ثبت کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات