حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام اکنون به یکی از بزرگترین مشتریان تراشه سامسونگ تبدیل شده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، کوالکام

حداقل در چندین سال اخیر، تجارت قراردادی تولید تراشه سامسونگ به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی این شرکت شناخته می‌شود. غول فناوری کره‌ای همچنین فعالانه در تلاش است تا مشتریان بیشتری را از TSMC، بزرگترین تولیدکننده قراردادی تراشه در جهان، به‌سوی خود جلب کند. طبق یک گزارش جدید، کوالکام که تا چندی پیش درصد زیادی از تراشه‌های خود را از TSMC تأمین می‌کرد، حال به یکی از بزرگترین مشتریان تراشه سامسونگ تبدیل شده است.

تبدیل کوالکام به مشتری برتر تراشه سامسونگ

کوالکام در سالیان اخیر، اغلب برای تولید تراشه‌های خود به ریخته‌گری سامسونگ متکی بوده است. بااین‌حال، این شرکت همواره تمایل دارد تا سفارش‌های خود را بین سامسونگ و TSMC تقسیم کند. سامسونگ بخش بزرگی از سفارش‌های تراشه پرچمدار امسال، اسنپدراگون 8 نسل 1، را دریافت کرد. شاید به‌همین‌دلیل است که کوالکام برای اولین بار به یکی از پنج مشتری برتر سامسونگ تبدیل شده است.

رسانه‌های کره‌ای گزارش می‌دهند که پرونده فصل اخیر سامسونگ شامل سندی می‌باشد که کوالکام را به‌عنوان یکی از پنج مشتری برتر خود در سه‌ماهه اول سال جاری ذکر کرده است. همچنین پنج شرکت برتر به‌ترتیب عبارتند از: اپل، Best Buy، تلکام Deutsche، کوالکام و سامسونگ الکترونیکس. برای کسانی که اطلاعی ندارند، تراشه‌های اگزینوس در دستگاه‌های گلکسی نیز توسط بخش تراشه‌های سامسونگ تولید می‌شوند.

تبدیل کوالکام به مشتری برتر تراشه سامسونگ

تبدیل کوالکام به مشتری برتر تراشه سامسونگ

این اولین بار است که کوالکام در لیست برترین مشتریان سامسونگ قرار می‌گیرد، اما باید دید که آیا می‌تواند با گذشت زمان، جایگاه خود را حفظ کند یا خیر. اعتقاد بر این است که چیپست آینده کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 1+، توسط TSMC تولید خواهد شد. بنابر گزارش‌ها، کوالکام به‌دلیل مشکلات بازدهی پایین فرایند 4 نانومتری تولید تراشه سامسونگ، به‌دنبال تغییر تأمین‌کننده خود بوده است.

این بدان معنا نیست که هنوز تقاضای قابل‌توجهی برای ظرفیت تولید تراشه سامسونگ وجود ندارد. رئیس تیم استراتژی و بازار ریخته‌گری سامسونگ، کانگ مون سو، اخیراً فاش کرده است که 158 میلیارد دلار سفارش برای تجارت ریخته‌گری این شرکت وجود دارد.

سامسونگ همچنین ممکن است به‌دنبال افزایش حاشیه سود خود در تولید تراشه برای بهبود بیشتر سودآوری نیز باشد. اخیراً گزارش شده است که سامسونگ درحال مذاکره با مشتریان خود برای افزایش قیمت تولید تراشه تا 20 درصد است.

نظر شما درباره‌ی قرارگیری کوالکام به‌عنوان یکی از بزرگترین مشتریان تولید تراشه سامسونگ برای اولین بار در صنعت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی