حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر یادگیری ماشین اپل که این شرکت را به‌دلیل کار حضوری ترک کرده بود، به DeepMind گوگل پیوست

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها، گوگل

به گزارش بلومبرگ، Ian Goodfellow، مدیر سابق بخش یادگیری ماشین (machine learning) اپل، که هفته پیش این شرکت را به‌دلیل سیاست‌های اجبار به کار حضوری ترک کرده بود، به بخش DeepMind گوگل پیوسته است.

عضویت مدیر یادگیری ماشین اپل در گوگل

Goodfellow در سال 2013 به‌عنوان کارآموز مهندسی نرم‌افزار در گوگل شروع به کار کرد و پس از ترک این شرکت در مارس 2016، یک دانشمند تحقیقاتی ارشد در Google Brain بود. سپس پس از یک سال کار در Open AI، او به‌مدت دو سال به گوگل بازگشت.

در مارس 2019، او توسط اپل به‌عنوان مدیر یادگیری ماشین در گروه پروژه‌های ویژه استخدام شد. در آغاز ماه مه مشخص شد که او به سیاست بازگشت به کار حضوری که مستلزم به گذراندن سه روز کار در هفته بوده، انتقاد داشته است. بااین‌حال، چندی پیش مشخص شد که اپل فعلا برنامه‌های خود برای کار حضوری به‌مدت سه روز در هفته را به‌حالت تعویق درآورده است.

 طبق گزارش‌ها، اپل به تیم‌های فردی انعطاف‌پذیری داده است و به مدیران این امکان را می‌دهد تا سیاست‌ها را به‌دلخواه خود تطبیق دهند. بااین‌حال، به‌نظر نمی‌رسد که این مورد برای تیم Goodfellow صادق باشد.

عضویت مدیر یادگیری ماشین اپل در گوگل

عضویت مدیر یادگیری ماشین اپل در گوگل

اکنون اما، ایان گودفلو به DeepMind پیوسته که بخشی از کمپانی مادر گوگل، Alphabet، به‌شمار می‌رود. به‌گزارش بلومبرگ:

 افرادی که خواستند نامشان فاش نشود، گفته‌اند که جهش گودفلو به گوگل یک کودتا برای بخش DeepMind است که او را به‌عنوان یک مشارکت‌کننده فردی معرفی می‌کند. Goodfellow به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین محققان یادگیری ماشین شناخته می‌شود و این حرکت نوعی اتحاد مجدد است.

DeepMind از اظهارنظر خودداری کرده است. گودفلو به‌عنوان مخترع شبکه‌های متخاصم مولد (GAN) شناخته می‌شود، که می‌توان از آن برای تولید جعلی عمیق فوتورئالیستی استفاده کرد و کاربردهای دیگری نیز دارد. استخدام در AI و ML بسیار رقابتی است و Alphabet سیاست‌های حضوری سهل‌تری نسبت به اپل دارد.

همان‌طور که گفته شد، گوگل معتقد است که کار حضوری باعث همکاری/خودانگیختگی می‌شود و مشتاق بازگرداندن کارمندان است. این شرکت به‌تازگی پردیس Bay View جدید خود را با درنظر گرفتن این موضوع افتتاح کرده است.

دیدگاه شما پیرامون عضویت مدیر یادگیری ماشین اپل در بخش DeepMind گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی