حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استعفای مدیر بخش یادگیری ماشین اپل به‌دلیل بازگشت به کار حضوری

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل در رابطه با اعلام اخیر خود مبنی‌بر بازگشت به کار حضوری با انتقادات زیادی از سوی کارمندان مواجه شده است. تعدادی از گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از کارکنان، اپل را به دلیل سیاست‌های این شرکت ترک کرده و کار جدیدی را انتخاب کرده‌اند که ازطریق دورکاری نیز بتوان آن را پیش برد. از برجسته‌ترین این افراد که گزارش آن از طریق Zoë Schiffer منتشر شده است، Ian Goodfellow، مدیر بخش یادگیری ماشین اپل، می‌باشد که به‌تازگی استعفای خود از این شرکت را به‌دلیل سیاست بازگشت به کار حضوری اعلام کرده است.

استعفای مدیر بخش یادگیری ماشین اپل

اپل در سال 2019 Goodfellow را از کمپانی گوگل جذب کرد تا به “گروه پروژه‌های ویژه” خود به‌عنوان مدیر یادگیری ماشین بپیوندد. گودفلو بیش از شش سال را در گوگل گذرانده بود و درابتدا به‌عنوان کارآموز مهندسی نرم‌افزار کار خود را آغاز کرد و سپس در زمان عزیمتش به اپل در مارس 2019، به‌عنوان “دانشمند تحقیقات ارشد” فعالیت کرد.

گودفلو همچنین به‌عنوان «پدر شبکه‌های متخاصم عمومی یا GAN» نیز شناخته می‌شود. از این فناوری می‌توان برای تولید محتوای رسانه‌ای جعلی استفاده کرد، چیزی که در سال‌های اخیر اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است.

تنها سه سال پس از پیوستن او به اپل، گودفلو اکنون این شرکت را به‌دلیل سیاست بازگشت به کار حضوری ترک کرده است. گودفلو در یادداشتی به کارکنان نوشت: “من قویاً معتقدم که انعطاف‌پذیری بیشتر، بهترین سیاست برای تیم من بود.

استعفای مدیر بخش یادگیری ماشین اپل

استعفای مدیر بخش یادگیری ماشین اپل

کارمندان اپل در 11 آوریل پس از یک دوره‌ی دوساله دورکاری که ناشی از همه‌گیری کووید-19 بود، شروع به بازگشت به کار حضوری کردند. اپل درحال اتخاذ رویکردی مرحله‌به‌مرحله برای بازگشت به برنامه کاری خود است. در ابتدا، این شرکت کارکنان خود را ملزم کرد که حداقل یک روز در هفته در دفاتر کار حضور پیدا کنند. مدتی بعد، این رویه به دو روز در هفته افزایش پیدا کرد.

از 23 می، کارمندان باید سه روز در هفته در دفتر حضور داشته باشند. این شروع برنامه کاری “هیبریدی” اپل است که کارمندان را ملزم می‌کند در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه هر هفته در دفاتر کار حضور یابند.

کارفرمای سابق Goodfellow، گوگل، برخی از تیم‌های خود را موظف کرده است تا از ماه گذشته به کار حضوری بازگردند، اما بسیاری از کارمندان می‌توانند به‌طور دائم به دورکاری ادامه دهند. طبق گزارش‌ها، اپل به تیم‌های فردی انعطاف‌پذیری داده است و به مدیران این امکان را می‌دهد تا سیاست‌ها را به‌دلخواه خود تطبیق دهند. بااین‌حال، به‌نظر نمی‌رسد که این مورد برای تیم Goodfellow صادق باشد.

درحالی‌که گزارش شده است تعدادی از کارمندان اپل به‌دلیل اصرار بر کار حضوری، این شرکت را ترک کرده‌اند، خروج گودفلو برجسته‌ترین موردی‌ست که تاکنون به‌طور عمومی گزارش شده است.

دیدگاه شما پیرامون استعفای مدیر بخش یادگیری ماشین اپل از این شرکت به‌دلیل اجبار به بازگشت کار حضوری چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی