حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل ویژگی های دسترسی جدید شامل تشخیص درب، زیرنویس زنده و اپل واچ Mirroring را معرفی کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

به‌افتخار روز جهانی آگاهی از دسترسی، اپل پیش‌نمایش تعدادی از ویژگی های دسترسی جدید خود که اواخر امسال برای آیفون، آیپد، اپل واچ و مک منتشر می‌شوند را معرفی کرد. این شرکت بیان می‌کند که ویژگی‌های جدید راه‌های بیشتری را برای کاربران دارای معلولیت به‌ارمغان می‌آورند تا «پیمایش، اتصال و بیشترین بهره را از محصولات اپل ببرند».

ویژگی های دسترسی جدید اپل

در ادامه نگاهی به برخی از ویژگی های جدید دسترسی اپل خواهیم داشت:

تشخیص درب

یکی از ویژگی‌های جدید Door Detection نام دارد که اپل می‌گوید می‌تواند به کاربران کمک کند تا در هنگام رسیدن به مقصد جدید، درب را پیدا کنند. تشخیص درب می‌تواند به کاربران کمک کند تا بفهمند چقدر از یک در فاصله دارند و ویژگی‌های آن را توصیف کنند، ازجمله باز یا بسته بودن آن. اگر در بسته باشد، این ویژگی می‌تواند به کاربر اطلاع دهد که آیا می‌توان در را با فشار دادن، چرخاندن دستگیره یا کشیدن دستگیره باز کرد.

Door Detection همچنین می‌تواند علائم و نمادهای اطراف در را بخواند، مانند شماره اتاق یا “وجود نماد ورودی قابل‌دسترس”. ویژگی Door Detection با ترکیبی از LiDAR، دوربین آیفون یا آیپد شما و یادگیری ماشینی کار می‌کند.

Apple Watch Mirroring و Quick Actions

برای کاربران اپل واچ، اپل یک ویژگی جدید با نام Apple Watch Mirroring را معرفی کرده است. این روشی توصیف می‌شود که اپل واچ را «در دسترس‌تر از همیشه برای افراد دارای ناتوانی‌های جسمی و حرکتی» قرار دهد.

اپل توضیح می‌دهد که Apple Watch Mirroring به کاربران این امکان را می‌دهد تا اپل واچ را با استفاده از ویژگی‌های کمکی آیفون مانند کنترل صوتی و کنترل سوئیچ، کنترل کنند و از ورودی‌هایی مانند فرمان‌های صوتی، عملکردهای صوتی، ردیابی سر یا سوئیچ‌های خارجی ساخته‌شده برای آیفون به‌عنوان جایگزینی برای ضربه‌زدن روی صفحه‌نمایش اپل واچ استفاده کنند.

Apple Watch Mirroring از ترکیبی از قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، ازجمله «پیشرفت‌های ساخته‌شده در AirPlay» استفاده می‌کند. نکته کلیدی در اینجا این است که کاربرانی که به این ویژگی‌ها تکیه می‌کنند، می‌توانند به مواردی مانند اکسیژن خون، ضربان قلب، آگاهی ذهن و موارد دیگر از Apple Watch خود دسترسی داشته باشند.

Quick Actions یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اپل واچ است:

 با اقدامات سریع جدید در اپل واچ، یک حرکت دوگانه می‌تواند به تماس تلفنی پاسخ دهد یا آن پایان دهد، یک اعلان را رد کند، یک عکس را ثبت کند، رسانه‌ها را در برنامه Now Playing پخش یا متوقف کند، و یک تمرین را شروع، مکث یا ازسرگیری کند. این مورد مبتنی‌بر فناوری نوآورانه مورداستفاده در AssistiveTouch در اپل واچ است که به کاربرانی که دارای معلولیت‌هایی هستند، این گزینه را می‌دهد تا اپل واچ را با حرکاتی مانند نیشگون گرفتن یا فشار دادن بدون نیاز به ضربه زدن روی نمایشگر کنترل کنند.

ویژگی های دسترسی جدید اپل

ویژگی های دسترسی جدید اپل

برای جامعه ناشنوایان و کم‌شنوایان، اپل زیرنویس زنده را برای آیفون، آیپد و مک معرفی کرده است. این ویژگی با زیرنویس کردن محتوای صوتی در زمان واقعی کار می‌کند، ازجمله تماس‌های FaceTime، هر رسانه اجتماعی یا برنامه ویدیویی دیگر، جریان محتوای رسانه‌ای، یا حتی «گفت‌وگو با کسی که در کنارش است».

اپل می‌گوید:

 زیرنویس‌های زنده در FaceTime گفتگوهای رونویسی خودکار را به شرکت‌کنندگان در تماس اختصاص می‌دهند، بنابراین تماس‌های ویدیویی گروهی برای کاربران دارای ناتوانی شنوایی راحت‌تر می‌شود. وقتی از Live Caption برای تماس‌ها در Mac استفاده می‌شود، کاربران می‌توانند پاسخی را تایپ کنند و با صدای بلند در زمان واقعی برای دیگرانی که بخشی از مکالمه هستند صحبت کنند. ازآنجایی‌که زیرنویس‌های زنده در دستگاه تولید می‌شوند، اطلاعات کاربر خصوصی و ایمن باقی می‌ماند.

موارد بیشتر از ویژگی های جدید دسترسی اپل

دیگر ویژگی‌های دسترسی جدید که امروز توسط اپل اعلام شد عبارتند از:

VoiceOver، صفحه‌خوان پیشرو در صنعت اپل برای کاربران نابینا و کم‌بینا، از بیش از 20 زبان و زبان دیگر ازجمله بنگالی، بلغاری، کاتالان، اوکراینی و ویتنامی پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از Buddy Controller، کاربران می‌توانند از یک ارائه‌دهنده مراقبت یا دوست بخواهند که به آن‌ها در انجام یک بازی کمک کند. Buddy Controller هر دو کنترلر بازی را در یکی ترکیب می‌کند، بنابراین چندین کنترلر می‌توانند ورودی را برای یک بازیکن واحد هدایت کنند.

با Siri Pause Time، کاربران دارای ناتوانی در گفتار می‌توانند مدت‌زمان انتظار سیری را قبل از پاسخ به درخواست تنظیم کنند.

حالت املای کنترل صوتی به کاربران این امکان را می‌دهد که املای سفارشی را با استفاده از ورودی حرف‌به‌حرف دیکته کنند.

تشخیص صدا را می‌توان برای تشخیص صداهایی که مختص محیط اطراف فرد هستند، مانند زنگ خانه، زنگ در، یا لوازم‌خانگی شخصی‌سازی کرد.

اپلیکیشن Apple Books تم‌های جدیدی را ارائه می‌کند و گزینه‌های سفارشی‌سازی مانند متن پررنگ و تنظیم فاصله بین خطوط، نویسه‌ها و کلمات را برای تجربه خواندنی حتی در دسترس‌تر معرفی می‌کند.

اپل می‌گوید این ویژگی‌ها در اواخر امسال ازطریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارائه می‌شوند. شما همچنین می‌توانید در بیانیه مطبوعاتی کامل شرکت، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دیدگاه شما پیرامون ویژگی های جدید دسترسی اپل و میزان مفید بودن آن‌ها برای افراد دارای معلولیت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی