حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل ویژگی های دسترسی iOS 17 را پیش از رویداد WWDC معرفی کرد

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل

اپل به‌تازگی طیف گسترده‌ای از ویژگی های دسترسی جدید را برای آیفون، آیپد و مک که قرار است به‌همراه سیستم‌عامل iOS 17 آینده در دسترس قرار گیرد، به‌صورت پیش‌نمایش معرفی کرده است.

ویژگی های دسترسی iOS 17

اپل می‌گوید که «ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید برای دسترسی شناختی، گفتاری و بینایی اواخر امسال ارائه می‌شوند» که قویاً نشان می‌دهد که آن‌ها بخشی از قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل‌های iOS 17 ،iPadOS 17 و macOS 14 خواهند بود. انتظار می‌رود سیستم‌عامل‌های جدید در رویداد WWDC 2023 به‌صورت رسمی معرفی شده و در اوایل پاییز نیز منتشر شوند.

دسترسی کمکی (Assistive Access)

Assistive Access برنامه‌ها و تجربیات آیفون و آیپد را به ویژگی‌های اصلی آن‌ها تفکیک می‌کند. این حالت شامل یک تجربه سفارشی‌شده برای برنامه‌های Phone و FaceTime است که در یک برنامه واحد به‌نام Calls و همچنین Messages ،Camera ،Photos و Music ترکیب می‌شوند. این ویژگی یک رابط ساده به‌همراه دکمه‌هایی با کنتراست بالا و برچسب‌های متنی بزرگ و همچنین ابزارهایی برای کمک به ایجاد یک تجربه جدید ارائه می‌دهد. برای مثال، کاربران می‌توانند بین یک طرح‌بندی بصری‌تر و مبتنی‌بر شبکه برای صفحه اصلی و برنامه‌های خود، یا یک طرح‌بندی مبتنی‌بر ردیف برای کاربرانی که متن را ترجیح می‌دهند، انتخاب کنند.

ویژگی های دسترسی iOS 17

ویژگی های دسترسی iOS 17

قابلیت دسترسی پیشرفته به گفتار زنده و صدای شخصی

گفتار زنده در آیفون، آیپد و مک به کاربران این امکان را می‌دهد تا آنچه را که می‌خواهند بگویند، تایپ کنند و در تماس‌های تلفنی و فیس‌تایم و همچنین مکالمات حضوری با صدای بلند صحبت کنند. کاربران همچنین می‌توانند عبارات رایج را ذخیره کنند تا سریعاً در مکالمات از آن‌ها استفاده کنند.

کاربرانی که در معرض خطر از دست دادن توانایی صحبت کردن خود هستند، مانند افرادی که مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) شده‌اند، می‌توانند از Personal Voice برای ایجاد صدای دیجیتالی شبیه به آن‌ها استفاده کنند. کاربران به‌سادگی باید مجموعه‌ای تصادفی از پیام‌های متنی برای ضبط 15 دقیقه صدا در آیفون یا آیپد را بخوانند. این ویژگی از یادگیری ماشینی روی دستگاه برای ایمن و خصوصی نگه‌داشتن اطلاعات کاربران استفاده می‌کند و با Live Speech یکپارچه می‌شود تا کاربران بتوانند با صدای شخصی خود صحبت کنند.

حالت تشخیص در Magnifier و Point and Speak

در برنامه Magnifier، ویژگی Point and Speak به کاربران کمک می‌کند با اشیاء فیزیکی که دارای چندین برچسب متنی هستند، تعامل داشته باشند. برای مثال، هنگام استفاده از یک لوازم‌خانگی، Point and Speak ورودی برنامه دوربین، اسکنر LiDAR و یادگیری ماشینی روی دستگاه را ترکیب می‌کند تا متن روی دکمه‌ها را درحالی‌که کاربران انگشت خود را روی کیبورد حرکت می‌دهند، بیان کند.

Point and Speak در برنامه Magnifier در iPhone و iPad تعبیه شده است، با VoiceOver کار می‌کند و می‌تواند با سایر ویژگی‌های این اپلیکیشن مانند تشخیص افراد، تشخیص در و توضیحات تصویر استفاده شود تا به کاربران کمک کند محیط فیزیکی خود را به‌طور مؤثرتری پیمایش کنند.

سایر ویژگی های دسترسی iOS 17

کاربران ناشنوا یا کم‌شنوا می‌توانند دستگاه‌های شنوایی Made for iPhone را مستقیماً با یک مک با گزینه‌های سفارشی‌سازی خاص سینک کنند.

Voice Control پیشنهادهای آوایی برای ویرایش متن به‌دست می‌آورد، بنابراین کاربرانی که با صدای خود تایپ می‌کنند، می‌توانند از بین چندین کلمه که ممکن است شبیه به هم به‌نظر برسند، کلمه مناسب را انتخاب کنند.

Voice Control Guide به کاربران کمک می‌کند تا نکات و ترفندهایی را در مورد استفاده از دستورات صوتی به‌عنوان جایگزینی برای لمس و تایپ بیاموزند.

اکنون می‌توان Switch Control را فعال کرد تا هر سوئیچ را به یک کنترلر بازی ویدیویی مجازی تبدیل کند.

اکنون می‌توان اندازه متن را در برنامه‌های مک ازجمله Finder ،Messages ،Mail ،Calendar و Notes تنظیم کرد.

کاربرانی که به انیمیشن‌های سریع حساس هستند، می‌توانند به‌طور خودکار تصاویر را با عناصر متحرک مانند GIF در Messages و Safari متوقف کنند.

کاربران می‌توانند سرعت صحبت کردن سیری با آن‌ها را با گزینه‌هایی از 0.8x تا 2x سفارشی کنند.

Shortcuts یک عملکرد جدید “Remember This” را به‌دست می‌آورد و به کاربران دارای ناتوانی‌های شناختی کمک می‌کند تا یک دفتر خاطرات بصری در برنامه Notes ایجاد کنند.

در پایان، دیدگاه شما پیرامون ویژگی های دسترسی iOS 17 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی