حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش 10 روش افزایش بازدید سایت در سال 2022

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

بسیاری از کسب‌وکارها برای ارائه راه‌های جدید و خلاقانه برای افزایش ترافیک وب‌سایت تلاش می‌کنند. استفاده از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ همیشه یک گزینه مناسب برای افزایش بازدید گوگل است. منتوریکس از برترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ است که می‌تواند در جهت افزایش بازدید سایت شما بینش‌های ارزشمندی را ارائه دهد و برای شناسایی مسائلی که ممکن است مانع از نمایش سایت شما در موتورهای جستجو شوند، ممیزی انجام دهد. اگر به دنبال افزایش بازدید گوگل در وب‌سایت با روش‌های ارگانیک هستید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

ترافیک وب‌سایت چیست؟

ترافیک وب‌سایت به شما می‌گوید که چند کاربر از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند. ابزارهای تجزیه و تحلیل اغلب هم تعداد بازدید از صفحه و هم تعداد بازدیدهای منحصربه‌فرد از صفحه را به شما می‌گویند. تعداد بازدید از صفحه مجموع دفعاتی است که هر کسی از سایت شما بازدید کرده است، درحالی‌که بازدید از صفحه منحصربه‌فرد به شما می‌گوید که چند نفر از سایت شما بازدید کرده‌اند. هرچه ترافیک وب‌سایت بیشتری دریافت کنید، فرصت‌های بیشتری برای تبادل با کاربران خواهید داشت.

11 راه برای افزایش ترافیک وب‌سایت شما

راه‌های خلاقانه زیادی برای افزایش ترافیک وب‌سایت شما وجود دارد. تا زمانی که محتوای اصلی خوب ایجاد می‌کنید، باید شاهد افزایش طبیعی ترافیک باشید. اگر می‌خواهید به افزایش بازدید گوگل سایت خود کمک کنید، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای تقویت وب‌سایت خود انجام دهید. در اینجا 11 روش برای افزایش بازدید سایت در سال 2022 آورده شده است:

1- به کلمات کلیدی توجه ویژه کنید

همیشه کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای خود بگنجانید. کلمات کلیدی باید به طور طبیعی مورد استفاده قرار گیرند، نه اینکه آن‌قدر در محتوا گنجانده شوند که ایده اصلی را از بین ببرند یا توجه خواننده را پرت کنند. استفاده از کلمات کلیدی در سراسر محتوا مهم است، برای افزایش بازدید گوگل از کلمات کلیدی در توضیحات متا، عنوان صفحه، URL، سرصفحه‌ها و چند بار در سراسر محتوا استفاده کنید.

2- محتوای خود را برای کلمات کلیدی طولانی بهینه‌سازی کنید

درحالی‌که ممکن است بسیاری از کلمات کلیدی کوتاه‌تر در تحقیقات کلمات کلیدی شما ظاهر شوند، مهم است که به کلیدواژه‌های طولانی نیز توجه ویژه داشته باشید. اغلب، این کلمات کلیدی خاص‌تر هستند. به‌این‌ترتیب، آنها معمولاً حجم جستجوی کمتری دارند و در نتیجه رقابت کمتری دارند. این بدان معناست که نه‌تنها رتبه‌بندی کلمات کلیدی طولانی آسان‌تر است، بلکه حدس زدن قصد جستجوگر نیز آسان‌تر است. هنگامی که یک تجربه وب‌سایت متناسب باهدف جستجوگر ایجاد می‌کنید، به احتمال زیاد محتوای مورد نظر آنها را ارائه می‌دهید. این کمک می‌کند تا ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتری را از یک گروه هدف از کاربران به سایت شما هدایت کند.

3- محتوای به یاد ماندنی ایجاد کنید

برای افزایش بازدید گوگل فقط ارسال محتوا کافی نیست بلکه باید مقالات پر محتوا بنویسید. مقالات با کیفیت بالا در نتایج جستجو رتبه بهتری خواهند داشت. اطمینان حاصل کنید که مقالات شما نیازهای خوانندگان شما را برآورده می‌کند و آنها می‌توانند تمام اطلاعات مورد نیاز خود را با خواندن مقاله شما پیدا کنند. مردم از گوگل برای یافتن پاسخ‌های خاص، کامل و دقیق برای سؤالات خود استفاده می‌کنند و محتوای شما باید برای ارائه این پاسخ‌ها مرجعی کامل و جامع باشد. محتوای مفید و آموزنده یکی از مؤثرترین ابزار ها برای افزایش بازدید گوگل و افزایش ترافیک به یک وب‌سایت است. صرف جمع‌آوری اطلاعات از یک وب‌سایت دیگر ترافیک ایجاد نمی‌کند. هرگز مقالات را از وب‌سایت دیگری کپی نکنید، موتورهای جستجو این روزها بسیار باهوش هستند و محتوای کپی شده و غیراصلی را کشف می‌کنند و شما را به ته پشته می‌فرستند.

4- تیتر خوب بزنید

سرفصل‌ها اولین چیزی هستند که خوانندگان می‌بینند و معمولاً تنها چیزی که در صورت اشتراک‌گذاری مقاله می‌بینند. عناوین شما باید خواننده را جذب کنند و توجه او را به سرعت جلب کنند. یک تیتر خوب وقتی در یک شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، می‌تواند بازدیدهای شما را بسیار افزایش دهد.

5- وب‌سایت خود را برای جستجو بهینه کنید

هنگامی که شروع به کار می‌کنید، روی یافتن کلمات کلیدی تمرکز کنید که نشان‌دهنده جایگاه شما برای ایجاد محتوای وبلاگ و صفحات فروشگاه شما هستند. به طور معمول، شما انتخاب می‌کنید که روی یک یا دو کلمه کلیدی اصلی در هر صفحه وب تمرکز کنید. می‌توانید از ابزارهای SEO مانند Keywords Everywhere برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.

در ابتدا، روی کلمات کلیدی تمرکز کنید که حجم جستجوی آنها کمتر از 10000 جستجو در ماه است. پس از چند ماه ایجاد محتوای وبلاگ و بهینه‌سازی صفحات محصول، می‌توانید بر روی کلمات کلیدی با حجم بالاتر تمرکز کنید.

ترفند به دست آوردن ترافیک وب‌سایت این است که ابتدا یک پایه قوی از کلمات کلیدی مرتبط ایجاد کنید. حتماً از مزایای وبلاگ برای فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید زیرا می‌تواند بیشترین تأثیر را در هدایت ترافیک ارگانیک به وب‌سایت شما داشته باشد. فقط مطمئن باشید که تمام مشخصات روش موتورهای جستجو و راه‌های مناسب برای بهبود وب‌سایت خود را تکمیل می‌کنید، این بستگی به کیفیت بالا و منحصربه‌فرد بودن محتوای وب‌سایت دارد تا در موتورهای جستجوی مختلف رتبه بالاتری داشته باشد.

6- بک لینک‌های خود را بسازید

لینک‌های خوب بسازید، ساخت لینک برای وب‌سایت‌ها بسیار مهم است. این فرایند ایجاد پیوندهایی است که از صفحات دیگر به صفحه شما بازمی‌گردد. این امر به طور طبیعی هنگام ایجاد محتوای با کیفیت بالا اتفاق می‌افتد، اما چند کار وجود دارد که می‌توانید برای کمک به ایجاد لینک خودتان انجام دهید:

  • • پیوندهای تجاری با وب‌سایت‌های دیگر که ارتباط نزدیکی با موضوع وب‌سایت شما دارند می‌تواند ترافیک وب‌سایت بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. اینها لینک‌های دو طرفه هستند زیرا شما باید لینکی برای آنها نیز ارائه دهید و لینک دادن به وب‌سایت‌های بی‌کیفیت می‌تواند اعتبار سایت شما را به خطر بیندازد. فقط به سایت‌هایی پیوند دهید که خارج از موضوع نیستند و واقعاً به بازدیدکنندگان خود کمک می‌کنند.
  • • به وبلاگ‌ها و انجمن‌های مرتبط مراجعه کنید. انجمن‌های مرتبط با جایگاه خود را پیدا کنید و یک نمایه کاربری در آنجا ایجاد کنید. اطلاعات سایت خود را در پروفایل خود وارد کنید و پست‌های خوبی ایجاد کنید. این کار باعث جذب افراد به سایت شما با لینک‌های پروفایل شما می‌شود.
  • • با شرکت‌هایی که به جایگاه شما مرتبط هستند تماس بگیرید. وادار کردن یک شرکت برای پیوند دادن به سایت شما برای مقاله یا پست وبلاگ مرتبط با محصول خود می‌تواند ترافیک شما را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. سعی کنید با شرکت‌هایی که در تخصص خود هستند پیوند ایجاد کنید.

7- محتوای جدید را روزانه به وب‌سایت خود اضافه کنید

ازآنجایی‌که یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل، تازه بودن محتوا است، بنابراین ایده خوبی است که محتوای وب‌سایت خود را برای افزایش بازدید گوگل به طور منظم به روز کنید. مکرراً مقاله بنویسید، وبلاگ شما در صورتی موفق‌تر خواهد بود که یک جریان مداوم محتوا داشته باشید. حداقل شش مقاله در هفته را هدف قرار دهید. هر انتخابی که دارید، یک برنامه زمانی انتخاب کنید و تا جایی که می‌توانید به آن پایبند باشید. برای بازدیدهای مکرر، ارائه به‌روزرسانی‌های منظم سایت، ضروری است. در صورت امکان هر چند روز یک بار محتوای جدید اضافه کنید.

نکته اصلی این است که وقتی به محتوایی که تولید می‌کنید اهمیت می‌دهید، به طور منظم پست می‌کنید و درباره آنچه که مخاطبانتان می‌خواهند ببینند تحقیق کنید، ترافیک وب باید بهبود یابد. علاوه بر این، سایت‌هایی که بیش از 16 پست در ماه منتشر می‌کنند، تقریباً 3.5 برابر بیشتر از سایت‌هایی که صفر تا چهار مقاله منتشر می‌کنند، ترافیک دریافت می‌کنند.

8- محتوای قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید

در دنیای رسانه‌های اجتماعی، محتوای قابل اشتراک‌گذاری پادشاه است. محتوای شما باید به راحتی قابل اشتراک‌گذاری باشد تا خوانندگان بتوانند از طرف شما این خبر را منتشر کنند. محتوای جذاب ترکیبی از یک عنوان خوب ، یک تصویر جالب و همچنین یک مقدمه گیرا است. همه اینها بخش بزرگی از مقاله شما را ایجاد می‌کند که دیگران می‌توانند در فیس‌بوک، توییتر و سایر شبکه‌ها به اشتراک بگذارند.

طول مقاله خود را تغییر دهید، شما باید مقالات طولانی و جامع و همچنین مقالات کوتاه و خاص داشته باشید. اجازه دهید محتوا اندازه را دیکته کند. زمان زیادی را صرف فکرکردن به یک نکته ساده نکنید، اما هنگام پرسیدن جزئیات خیلی کوتاه نباشید. تحقیقات نشان می‌دهد که میانگین طول مقاله باید حدود 1600 کلمه باشد، اگرچه می‌توانید به راحتی آن را تغییر دهید.

9- صفحات رسانه‌های اجتماعی را فعال نگه دارید

امروزه رسانه‌های اجتماعی برای جذب بازدیدکننده بسیار کاربردی هستند. در اینجا چند روش برای افزایش ترافیک وب‌سایت از طریق رسانه‌های اجتماعی وجود دارد:

  • • محتوا (وبلاگ‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، مقالات سفید، اینفوگرافیک‌ها، فیلم‌ها و …) را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود ارسال کنید.
  • • با پاسخ‌دادن به کامنت‌ها ، ارسال مجدد مطالب و تگ کردن آنها با فالوورها تعامل داشته باشید.
  • • از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید.
  • • پیوند موجود در بیو خود را به روز کنید تا محتوای جدید را در زمان انتشار تبلیغ کنید.
  • • برای تبلیغ محتوای جدید، عکس روی جلد را تغییر دهید.
  • • تأثیرگذارانی که ممکن است به محتوا علاقه‌مند باشند را تگ کنید.

10- از تبلیغات برای افزایش ترافیک وب‌سایت استفاده کنید

تبلیغات از طریق رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات نمایشی می‌تواند راهی کارآمد برای افزایش ترافیک وب‌سایت باشد. هر یک از این گزینه‌ها دارای جوانب مثبت و منفی خود است؛ بنابراین تعیین بودجه و اهداف قبل از سرمایه‌گذاری بسیار مهم است.

به عنوان مثال، هنگام انجام تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) گوگل ادز ، بسیار مهم است که با یک کمپین و چند گروه تبلیغاتی مختلف شروع کنید که حاوی کلمات کلیدی هستند که می‌خواهید بیشترین هدف را داشته باشید. هنگامی که کمپین‌ها شروع می‌شوند، ببینید مخاطبان چگونه با کلمات کلیدی مختلف رفتار می‌کنند. شاید یک کلمه کلیدی فقط منجر به نمایش‌هایی شود که ترافیک وب‌سایت را افزایش نمی‌دهد، درحالی‌که دیگری منجر به کلیک و تبادل می‌شود.

سخن پایانی

اگر با افزایش ترافیک وب‌سایت خود مشکل داشته‌اید، تنها نیستید. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط مؤسسه بازاریابی محتوا در سال 2020، 63 درصد از متخصصان محتوا در استراتژی محتوا که یکی از محرک‌های اصلی ترافیک وب‌سایت است، به چالش کشیده می‌شوند. محبوب‌ترین وب‌سایت‌ها می‌دانند که راز حفظ ترافیک بالا، همکاری با مخاطبان است. با تشویق خوانندگان یا بینندگان خود به مشارکت در سایت یا فعالیت‌های روزانه، آنها را درگیر کنید. شما می‌توانید با استفاده از یک شرکت توسعه و طراحی وب‌سایتی با راندمان بالا از نظر منابع، طراحی و آمادگی فنی برای وب‌سایت خود ترافیک بالا بسازید. یکی از بهترین شرکت ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ متوریکس است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات