حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحقیقات جدید کاهش سلامت روانی جوانان 18 تا 24 سال را به دلیل استفاده بیش از اندازه از گوشی های هوشمند نشان می‌دهد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اسمارت‌فون، سبک زندگی

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که استفاده بیش از اندازه از گوشی‌ های هوشمند می‌تواند منجر به کاهش سلامت روانی جوانان در محدوده سنی 18 تا 24 سال شود. این گزارشات خاطر نشان می‌کنند که قبل از فراگیری اینترنت، زمانی که فردی به 18 سالگی می‌رسید، به طور متوسط 15000 تا 25000 ساعت را صرف تعامل با همسالان و خانواده خود می کرد. اما با ظهور و فراگیر شدن اینترنت، این عدد به محدوده 1500 تا 5000 ساعت کاهش یافت.

تحقیقات جدید کاهش سلامت روانی جوانان 18 تا 24 سال را به دلیل استفاده بیش از اندازه از گوشی های هوشمند نشان می‌دهد

جوانان به جای یادگیری مهارت‌ های اجتماعی، زمان زیادی را صرف گوشی‌ های هوشمند می‌کنند

تارا تیاگاراجان، دانشمند ارشد آزمایشگاه Sapien، می‌گوید که این کاهش در تعامل اجتماعی باعث می‌شود افراد از یادگیری مهارت‌ های مهمی مانند نحوه خواندن حالات چهره، زبان بدن، لمس فیزیکی، پاسخ‌ های عاطفی مناسب و حل تعارض باز بمانند. او خاطرنشان کرد که افرادی که فاقد این مهارت ها هستند ممکن است در نهایت از جامعه جدا و طرد شوند و تمايلات خودکشی پیدا کنند.
این تحقیقات در 34 کشور صورت گرفت که در آنها کاهش سلامت روانی جوانان 18 تا 24 ساله در اثر استفاده از تلفن های همراه مشهود است. به طور خاص این کاهش پس از سال 2010 و همزمان با افزایش استفاده از گوشی های هوشمند آغاز شد. قبل از سال 2010، جوانان دارای بالاترین سطح رفاه روانی بودند. اما از آن زمان، این روند در جهت معکوس در حرکت است.
اگر کاربر افراطی گوشی هوشمند در گروه سنی 18 تا 24 سال را می‌شناسید، به علائم زیر توجه کنید که می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل روانی باشد.
1_افکار وسواسی، عجیب یا ناخواسته
2_عزت نفس و اعتماد به نفس پایین
3_احساس جدا شدن از واقعیت
4_ مشکلات در روابط با دیگران
5_افکار متمایل خودکشی
6_ترس و اضطراب
7_احساس غم، ناراحتی یا ناامیدی
همان‌طور که منبع می‌گوید، “این داده ها نشان می‌دهد که مردم دنیا در حال حاضر 7 تا 10 ساعت را در گوشی های هوشمند سپری می‌کنند. قطعا این نوع از استفاده زمان کمی برای تعاملات اجتماعی حضوری باقی می‌گذارد. این امر بزرگی و ماهیت چالش های انزوای اجتماعی و تعامل دیجیتالی را به بهای کاهش حضور افراد در تعاملات اجتماعی برجسته می‌کند.”
آیا بر این باور هستید که زمان صرف شده توسط بزرگسالان و جوانان بر روی تلفن های هوشمند خود باعث می‌شود آنها توانایی یادگیری مهارت های اجتماعی مورد نیاز برای کنار آمدن با زندگی را داشته باشند؟ یا به عبارت دیگر این گزارشات فقط تلاش دیگری برای تبدیل کردن تکنولوژی به قربانی دیگری برای روند زوال تمدن است؟
تحقیقات جدید کاهش سلامت روانی جوانان 18 تا 24 سال را به دلیل استفاده بیش از اندازه از گوشی های هوشمند نشان می‌دهد

به کاربران گوشی های هوشمند توصیه می‌شود که از ‌Screen Time یا Digital Wellbeing استفاده کنند

اگر احساس می‌کنید باید مقداری بیشتر بر میزان استفاده از گوشی هوشمند خود نظارت کنید، همیشه می‌توانید از Screen Time در گوشی های اپل برای پیگیری میزان استفاده از آیفون خود استفاده کنید. در اندروید نیز برنامه گوگل Digital Wellbeing در دسترس است.
برای روشن کردن Screen Time در آیفون خود این دستورالعمل ها را دنبال کنید:
به Settings > Screen Time بروید.
روی Turn On Screen Time ضربه بزنید.
روی Continue ضربه بزنید .
This is My یا This is My Child’s را انتخاب کنید تا برنامه استفاده شما یا فرزندتان تنظیم شود.
در اندروید اما اپلیکیشن Digital Wellbeing همچنان در نسخه بتا است و حتی اگر آن را روی تلفن خود نصب کنید، از لیست برنامه های شما پنهان می‌شود. اما پس از نصب Digital Wellbeing در دستگاه اندرویدی خود، به تنظیمات رفته و Digital Wellbeing و یا برای کنترل فرزندتان کنترل‌ های والدین را پیدا کنید. همانطور که گفتیم آیکون این برنامه به صورت پیش فرض مخفی است. بنابراین اگر دستورالعمل‌ هایی را که در بالا به شما داده‌ایم دنبال می‌کنید، به پایین صفحه Digital Wellbeing بروید. در آنجا یک گزینه وجود خواهد داشت که می‌گوید «نمایش نماد در لیست برنامه‌ها». برای مشاهده نماد Digital Wellbeing در لیست برنامه های خود، این کلید را روشن کنید.
هر دو برنامه Apple’s Screen Time و Google’s Digital Wellbeing می‌خواهند زمان استفاده از گوشی هوشمند شما را کاهش دهند. همچنین تعداد اعلان‌ هایی را که هر روز دریافت می‌کنید کاهش خواهند داد. هر شب نیز یک دوره زمانی ایجاد می‌کنند که با استفاده از تلفن شما را محدود می‌کند تا بتوانید خوابی آرام داشته باشید. نهایتاً کنترل بر نحوه استفاده فرزندتان از تلفن نیز از دیگر کاربرد های برنامه Digital Wellbeing محسوب می‌شود؟
در پایان به نظر شما استفاده از گوشی های هوشمند تاثیری در کاهش مهارت های اجتماعی و سلامت روانی افراد و به خصوص جوانان دارد؟ در اطراف خود احساس انزوای اجتماعی در فردی که از تلفن همراه هوشمند زیاد استفاده می‌کند دارید؟ اصلاً آمار استفاده خودتان چگونه است؟ چند ساعت در روز از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنید؟
اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چرا من همه این علائم رو دارم 😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری