حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پنل تاشو 360 درجه LG تصور مناسبی از گوشی های تاشو آینده به شما می‌دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ال‌جی، نمایشگر

شرکت LG اخیراً فاش کرد که تیم تحقیق و توسعه آنها با موفقیت یک پنل تاشو 360 درجه توسعه داده است که می‌تواند از صفر تا 360 درجه تا شده و باز شود. اگرچه ال‌جی سال گذشته رسماً از تجارت گوشی‌ های هوشمند خارج شد، این شرکت همچنان در صنعت زنجیره تامین الکترونیک، به‌ویژه در بخش تجاری نمایشگر LED خود بسیار محبوب است.

پنل تاشو 360 درجه LG

پنل تاشو 360 درجه LG

امسال در SID 2022 Display Week، ال جی به عنوان یکی از اعضای همیشگی در تولید پنل های نمایشگر در این رویداد دعوت شد و در طی رویداد این شرکت دستاورد های جالبی را از خود به همگان نشان داد.

در طول این رویداد، LG Display یک صفحه نمایش لمسی اولد تاشو را به نمایش گذاشت که وقتی به صورت افقی باز می‌شود، 8.03 اینچ است. با این حال، چیزی که این صفحه نمایش را منحصر به فرد می کند این است که این پنل را می‌توان به سمت داخل یا به بیرون تا کرد. در واقع، می‌توان آن را در هر زاویه ای از 0 تا 360 درجه تا کرد.

از نظر دوام، به نظر می‌رسد که ال‌جی از فناوری UTG (شیشه فوق‌العاده نازک) برای این نمایشگر اولد تاشو استفاده می‌کند. همچنین صفحه‌نمایش بیرونی با مواد ضد اثر انگشت پوشانده شده است تا دستگاه همیشه شیک به نظر برسد. ال‌جی همچنین ادعا می‌کند که این نمایشگر تاشو برای 200 هزار بار تاشدن در حالت عادی رتبه‌بندی می‌شود. سایر جزئیات فنی این نمایشگر شامل رزولوشن 2480 در 2200 پیکسلی آن است که اجازه می‌دهد تا 413 PPI وضوح داشته باشد. همچنین پوشش 109.9 درصد از طیف رنگی DCI-P3 نوید ارائه رنگ های نسبتاً کامل و دقیقی را می‌دهد. ال‌جی پنل تاشو 360 درجه خود را برای حداکثر 430 نیت روشنایی در شرایط معمولی تنظیم کرده است. اما می‌تواند به حداکثر روشنایی 600 نیت در شرایط چالش برانگیز نیز برسد.

پنل تاشو 360 درجه LG

پنل تاشو 360 درجه LG در کدام دستگاه ها استفاده خواهد شد؟ 

به نظر نمی‌رسد که در حال حاضر مورد استفاده عملی برای این فرم‌فکتور وجود داشته باشد.البته در شایعات ما حضور یک دستگاه تاشو از شیائومی با نمایشگر تاشو 360 درجه را داشتیم که احتمال وجود آن ضعیف به نظر می‌رسد. در هر صورت اما این طراحی مطمئناً آینده نگرانه به نظر می‌رسد. باید مهندسان LG را برای توسعه و تولید این پنل نمایشگر به خاطر غلبه بر محدودیت های نحوه شکل دهی به صفحات نمایشگر تاشو ستایش کرد.

منبع می‌گوید یکی دیگر از رونمایی‌ها در طول این رویداد اما پنل اولد تاشو 17 اینچی ال‌جی بود. اما این بار این پنل 360 درجه تا نمی‌شود. بلکه همان زاویه 180 درجه معمولی به سمت داخل را احتمالاً با توجه به اندازه آن به دنیای لپ‌تاپ ها خواهد افزود. در اندازه عظیم 17 اینچی، این نمایش نمونه اولیه نمایشگر ال‌جی نسبتاً چشمگیر بود. طراحی به طور کلی یک طراحی تاشو است، مانند چیزی که در گلکسی Z Fold 3 سامسونگ یا اوپو Find N پیدا خواهید کرد. با این تفاوت که به نظر نمی‌رسد این پنل برای تولید گوشی های هوشمند باشد.

 

نظر شما راجع به دستاورد های جدید LG چیست؟ گوشی های تاشو را در فرم ساخت 360 درجه کاربردی‌تر می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری