حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال حذف برنامه های قدیمی گوگل پلی و اپ استور که شامل یک‌سوم از تمامی برنامه‌ها می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، گوگل

حذف «برنامه‌های قدیمی و رهاشده» که ماه گذشته توسط اپل اعلام شد و اقدامی که به‌طور مشابه توسط گوگل انجام می‌شود، می‌تواند منجر به حذف 1.5 میلیون برنامه در گوگل پلی و اپ استور شود. بر اساس یک گزارش جدید، این مقدار حدود یک‌سوم از تمام برنامه‌های موجود فعلی در این دو فروشگاه نرم‌افزاری خواهد بود.

حذف برنامه های قدیمی گوگل پلی و اپ استور

خط‌مشی اپل در مورد برنامه‌های متروکه (برنامه‌هایی که برای مدت طولانی به‌روزرسانی نشده‌اند)، موضوع جدیدی نیست. این شرکت پیش از این نیز پاکسازی مشابهی را در سال 2016 عملیاتی کرده بود؛ اگرچه به‌نظر می‌رسید که این پاکسازی بر روی برنامه‌هایی متمرکز شده بود که دیگر به‌طور کامل با دستگاه‌های آن زمان، کار نمی‌کردند.

 اطلاعیه امروز به توسعه‌دهندگان نشان می‌دهد که اپل بررسی و حذف برنامه‌های غیرکاربردی را در 7 سپتامبر در همه دسته‌ها از اپ استور آغاز خواهد کرد. برنامه‌هایی که در هنگام اجرا به‌طور خودکار از کار می‌افتند، فوراً از اپ استور حذف می‌شوند، اما سایر برنامه‌ها 30 روز فرصت دارند تا از سوی توسعه‌دهنده‌ی خود به‌روزرسانی شوند تا برنامه در فروشگاه باقی بمانند.

آمار برنامه‌هایی با این مشخصات، درحال‌حاضر تقریباً حدود 50 هزار برنامه است.

 اپل به برخی از توسعه‌دهندگان، ایمیلی با عنوان “اعلان بهبود برنامه” ارسال کرده است که هشدار می‌دهد این شرکت برنامه‌هایی را که در مدت‌زمان قابل‌توجهی “به‌روز نشده‌اند” را از اپ استور حذف خواهد کرد.

توسعه‌دهندگان شکایت داشتند که این امر می‌تواند منجر به حذف برنامه‌هایی شود که کاملاً کاربردی باقی مانده‌اند و باعث می‌شود اپل در مورد معیارهای حذف خود صریح‌تر صحبت کند و همچنین به توسعه‌دهندگان زمان بیشتری برای پیروی از آن می‌دهد.

 به‌عنوان بخشی از فرآیند بهبود اپ استور، توسعه‌دهندگان برنامه‌هایی که در سه سال گذشته به‌روزرسانی نشده و به حداقل آستانه دانلود نرسیده‌اند، به این معنی که برنامه در طول یک دوره 12 ماهه به‌طورکلی یا بسیار کم دانلود نشده است، ایمیلی دریافت کرده‌اند که به آن‌ها اطلاع می‌دهد که برنامه آن‌ها برای حذف احتمالی از اپ استور شناسایی شده است.

این شرکت همچنین تأکید کرد که این یک سیاست جدید نبوده و بلکه به‌سادگی توسعه‌دهندگان را نسبت به یک سیاست جاری آگاه می‌کرد.

حذف برنامه های قدیمی گوگل پلی و اپ استور

حذف برنامه های قدیمی گوگل پلی و اپ استور

CNET گزارش می‌دهد که Pixalate از داده‌های تحلیلی برای تخمین تعداد برنامه‌هایی که ممکن است حذف شوند، استفاده کرده است.

 بر اساس گزارش شرکت تحلیلی Pixalate، این برنامه‌های به‌اصطلاح «رهاشده»، حدود یک‌سوم از تمامی برنامه‌های فعلی در App Store و Play Store را تشکیل می‌دهند. فروشگاه گوگل حدود 869000 اپلیکیشن داشت که بیش از دو سال نادیده گرفته شده بودند، درحالی‌که فروشگاه اپل حدود 650000 عدد.

 بر اساس این گزارش، تعداد زیادی از برنامه‌ها به‌روزتر هستند و 68 درصد از برنامه‌ها در هر دو فروشگاه یا بیش از 3.1 میلیون برنامه در دو سال گذشته به‌روزرسانی شده‌اند. برنامه‌هایی که بیشتر به‌روزرسانی می‌شوند، عمدتا برنامه‌هایی هستند که دانلودهای بسیار بیشتری دارند: 84 درصد از برنامه‌هایی که بیش از 100 میلیون دانلود دارند، در شش ماه گذشته به‌روزرسانی شده‌اند.

اوایل سال همچنین اشاره کردیم که شاهد ناپدیدشدن بسیاری از اپلیکیشن‌های اپل واچ هستیم و درنتیجه توسعه‌دهندگان تصمیم می‌گیرند که دیگر ارزش تلاش برای نگهداری از آن‌ها را ندارند.

 ما می‌توانیم اوبر را رسماً به لیست طولانی برندهای اصلی اضافه کنیم که برنامه‌های اپل واچ خود را کنار گذاشته‌اند. این شرکت به اشتراک‌گذاری سواری اپلیکیشن watchOS خود را بی‌سروصدا متوقف کرده است و پیام کوتاهی را برای کاربرانی که سعی در راه‌اندازی آن دارند، نمایش می‌دهد. اوبر به Twitter ،Instagram ،Target ،Trello ،Slack ،Hulu ،Evernote و بسیاری دیگر از شرکت‌هایی که برنامه‌های Apple Watch خود را حذف کرده‌اند، می‌پیوندد.

نویسنده‌ي 9to5mac، در آن زمان نظر خود را بیان کرده است که این مورد را نه تعجب‌آور و نه نگران‌کننده اعلام می‌کند.

 بسیاری از برنامه‌های اپل واچ به‌سادگی بی‌معنی بودند. آن‌ها به‌جای دسترسی به‌موقع به اطلاعات مربوطه، یا یک روش تک لمسی برای انجام کارهای مفید (مانند باز کردن قفل در)، برنامه‌ها را بسیار پیچیده کردند و به تعامل بیش‌ازحد نیاز داشتند. آن‌ها به‌دوراز ایجاد چیزی راحت‌تر از استفاده از یک برنامه آیفون، آن را بی‌دست‌وپا و وقت‌گیرتر کرده بودند.

دیدگاه شما پیرامون حذف برنامه های قدیمی و رهاشده‌ی اپ استور و گوگل پلی که حدود یک‌سوم از تمامی برنامه‌های فعلی می‌شود، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی