حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل حذف برنامه های قدیمی از اپ استور را در دستور کار قرار داده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

به‌تازگی مشخص شده است که اپل برنامه‌هایی که برای مدت‌زمان زیادی‌ست به‌روزرسانی دریافت نکرده‌اند را از اپ استور حذف می‌کند. این شرکت در یک ایمیل برای توسعه‌دهندگان هدف با عنوان «اعلان بهبود برنامه» هشدار می‌دهد که اپلیکیشن و بازی‌هایی را که «در مدت‌زمان قابل‌توجهی به‌روزرسانی نشده‌اند» از اپ استور حذف خواهد کرد و به توسعه‌دهندگان تنها 30 روز فرصت می‌دهد تا آن‌ها را آپدیت کنند.

حذف برنامه ها از اپ استور اپل

اپل در ایمیل ارسال‌شده خود به توسعه‌دهندگان آورده است:

«شما می‌توانید این برنامه را در دسترس کاربران جدید قرار دهید تا بتوانند با ارسال یک به‌روزرسانی برای بررسی در 30 روز آینده، آن را از اپ استور کشف و دانلود کنند. اگر هیچ به‌روزرسانی در 30 روز ارسال نشود، برنامه از فروش حذف خواهد شد.»

درحالی‌که اپل برنامه‌های قدیمی را از اپ استور حذف می‌کند، آن دسته از برنامه‌‌های قدیمی‌ای که از قبل دانلود شده‌اند، در دستگاه کاربران باقی می‌مانند. تعدادی از سازندگان اپلیکیشن، مانند توسعه‌دهنده Protopop Games و Robert Kabwe، نگرانی‌های خود را در مورد این تغییر ابراز کرده‌اند. Kabwe در صفحه توییتری خود می‌گوید که اپل تهدید کرده است که بازی کاربردی خود، Motivoto، را حذف می‌کند زیرا از مارس 2019 به‌روزرسانی نشده است.

درهمین‌حال، Kosta Eleftheriou، توسعه‌دهنده کیبورد FlickType اپل واچ، می‌گوید اپل نسخه‌ای از اپلیکیشن او را که مخصوص افراد کم‌بینا ساخته شده بود، حذف کرده زیرا دو سالی می‌شود که به‌روزرسانی نشده است. همان‌طور که Eleftheriou در توییت خود اشاره می‌کند، برنامه فوق‌العاده محبوب Pocket God باوجود اینکه آخرین به‌روزرسانی خود را در سال 2015 دریافت کرده، هنوز در اپ استور باقی مانده است. توسعه‌دهنده Emilia Lazer-Walker همچنین گزارش داده که اپل در حال حذف تعدادی از برنامه‌های اوست. بازی‌های قدیمی در اپ استور متعلق‌به چندین توسعه‌دهنده دیگر نیز همین تجربه را پشت‌سر گذاشته و آن‌ها خاطرنشان می‌کنند که زمان کافی برای به‌روزرسانی برنامه‌های خود نداشته‌اند.

در صفحه بهبودهای اپ استور اپل، این شرکت می‌گوید: «ما درحال اجرای یک فرآیند مداوم برای ارزیابی برنامه‌ها، حذف برنامه‌هایی که دیگر آن‌طور که درنظرگرفته‌شده، عمل نکرده و یا دستورالعمل‌های بررسی را دنبال نمی‌کنند یا قدیمی شده‌اند، هستیم». معلوم نیست که این دستور‌العمل دقیقا در چه زمانی منتشر شده است، بنابراین مشخص نیست که اپل آخرین پست خود را چه زمانی منتشر کرده یا به‌روزرسانی کرده است.

حذف برنامه ها از اپ استور اپل

حذف برنامه ها از اپ استور اپل

در سال 2016، اپل اعلام کرد که شروع به حذف برنامه‌های رهاشده از اپ استور خواهد کرد. در آن زمان، همچنین به توسعه‌دهندگان هشدار داد که 30 روز فرصت دارند تا برنامه خود را پیش از حذف شدن، به‌روزرسانی کنند. بااین‌حال، مشخص نیست که آیا این شرکت به‌طور مداوم این قانون را در طول سال‌ها اجرا کرده یا اینکه اخیراً شروع به اجرای گسترده‌تر آن کرده است. اپل همچنین به‌وضوح آنچه را که آن را «منسوخ» می‌داند مشخص نمی‌کند؛ چه بر اساس زمان سپری‌شده از آخرین به‌روزرسانی یک برنامه یا اگر مربوط به سازگاری با آخرین نسخه iOS باشد.

منتقدان این سیاست استدلال می‌کنند که برنامه‌های تلفن همراه بدون توجه به سن‌شان باید در دسترس باقی بمانند، درست مانند بازی‌های ویدیویی قدیمی که بر روی کنسول‌ها قابل پخش هستند. برخی دیگر می‌گویند که این سیاست بی‌جهت برای توسعه‌دهندگان سخت است و ادعا می‌کنند که اپل کاملاً به کارهایی که در بازی‌های مستقل انجام می‌شود، احترام نمی‌گذارد.

در اوایل این ماه، گوگل پلی استور نیز به‌طور مشابه اعلام کرد که شروع به محدود کردن برنامه‌هایی می‌کند که «سطح API را درعرض دو سال از آخرین نسخه اصلی انتشار اندروید هدف قرار نمی‌دهند». توسعه‌دهندگان اندروید تا اول نوامبر 2022 فرصت دارند تا برنامه‌های خود را به‌روز کنند، اما همچنین می‌توانند برای تمدید شش‌ماهه درصورت عدم انجام ضرب‌الاجل نیز اقدام کنند. ازآنجایی‌که هر دو فروشگاه بزرگ، برنامه‌های قدیمی‌تر را سرکوب می‌کنند، این امر می‌تواند باعث شود برخی از توسعه‌دهندگان، به‌ویژه استودیوهای مستقل، در تلاش برای نگه‌داشتن برنامه‌های خود باشند.

نظر شما درمورد حذف برنامه‌هایی که مدت زیادی از آخرین آپدیت آن‌ها در اپ استور و پلی استور مي‌گذرد، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی