حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استیو جابز درنظر داشت تا آیفون نسل اول اپل بدون درگاه سیم کارت ارائه شود

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

پیش از این گمانه‌زنی‌ها و شایعاتی مطرح شده بود مبنی‌بر اینکه اپل درنظر دارد تا به‌زودی یک آیفون بدون درگاه فیزیکی سیم کارت را عرضه کند. حال در مصاحبه جدیدی با Tony Fadell، سرپرست سابق بخش آیپاد، به‌نظر می‌رسد که استیو جابز در حدود یک‌ونیم دهه‌ی پیش، درفکر ارائه‌ی آیفون بدون درگاه سیم کارت بوده است.

تلاش استیو جابز برای عدم تعبیه درگاه سیم کارت در نسل اول آیفون

فادل اخیراً برای یک رویداد ویژه در موزه تاریخ رایانه به‌منظور تبلیغ کتاب جدیدش Build: An Orthhodox Guide to Making Things Worth Making، با روزنامه‌نگاری به نام Joanna Stern مصاحبه کرد و درطول این گفتگو فادل فاش کرد که استیو جابز درنظر داشت تا آیفون، یک دستگاه یکپارچه باشد که از درگاه سیم کارت بهره نمی‌برد.

جابز ظاهراً به‌جای تکیه‌بر فناوری تلفن همراه GSM بیشتر به استفاده از CDMA برای اتصال آیفون‌ها به دکل‌های تلفن همراه علاقه داشت و به استفاده نوپای Verizon از این فناوری اشاره کرد که به تلفن‌های پشتیبانی‌کننده اجازه می‌دهد مستقیماً به شبکه اپراتور متصل شوند.

فادل گفت که باید داده‌های بازار جابز را نشان می‌داد تا مدیرعامل سابق اپل را متقاعد کند که پذیرش CDMA بسیار کم است و نمی‌توان آن را گزینه‌ای عملی برای آیفون دانست.

درواقع، اپل درنهایت یک آیفون بدون سیم‌کارت را عرضه کرد، اما در اواسط چرخه‌ی عرضه‌ی سالانه‌ي آیفون در ژانویه 2011، زمانی که برای اولین بار نسخه CDMA آیفون 4 را برای شبکه Verizon معرفی کرد. بااین‌حال، درگاه سیم کارت در iPhone 4S مجهز به CDMA بازگشت، اما این اسلات توسط Verizon پشتیبانی نمی‌شد.

تلاش استیو جابز برای عدم تعبیه درگاه سیم کارت در نسل اول آیفون

تلاش استیو جابز برای عدم تعبیه درگاه سیم کارت در نسل اول آیفون

اواخر سال گذشته، وب‌سایت برزیلی Blog do iPhone ادعا کرد که مدل‌های پرو سری آیفون 15 آینده اپل، ممکن است حداقل در برخی کشورها و مناطق دارای اسلات فیزیکی سیم‌کارت نباشند.

اندکی پس از انتشار این موضوع، یک سند به‌ظاهر قانونی از یک خبرساز ناشناس دریافت شد که نشان می‌داد اپل به اپراتورهای بزرگ ایالات‌متحده توصیه کرده است تا در سپتامبر 2022 برای راه‌اندازی تلفن‌های هوشمند دارای eSIM آماده شوند.

با توجه به ضرب‌الاجل ادعایی سپتامبر 2022، ممکن است اپل به‌جای برخی از مدل‌های آیفون 15 که در ابتدا شایعه شده بود، درگاه فیزیکی سیم کارت را از برخی از مدل‌های آیفون 14 حذف کند؛ اما درحال‌حاضر هیچ‌چیز قطعی نیست.

یکی از موانع این مورد اینست که قابلیت eSIM در همه کشورها در دسترس نیست؛ بنابراین آیفون‌هایی که در برخی مناطق فروخته می‌شوند باید به ارائه درگاه نانو سیم‌کارت ادامه دهند. در کشورهایی که آیفون بدون سیم‌کارت موجود می‌باشد، ممکن است اختیاری باشد و کاربران همچنان می‌توانند نسخه‌ای با سیم‌کارت فیزیکی را انتخاب کنند. درحال‌حاضر بیش از 60 کشور وجود دارند که از eSIM پشتیبانی می‌کنند و فهرستی از این کشورها نیز در وب‌سایت اپل موجود است.

درصورتی‌که اپل از جدول زمانی متداول خود پیروی کند، انتظار می‌رود این شرکت از خانواده آیفون 14 در رویدادی که احتمالاً در شهریورماه پیش‌رو برگزار می‌شود، رونمایی به‌عمل آورد.

درنهایت، نظر شما درباره‌ی تفکر و تلاش استیو جابز پیرامون عرضه‌ی گوشی آیفون با طراحی یکپارچه و بدون بهره‌مندی از درگاه فیزیکی سیم کارت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir7090

این خوبه

حالا چند وقت دیگه میگن تو قرآن و انجیل هم اومده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی