حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تفاوت ادکلن و بادی اسپلش

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

مگر می‌شود کسی از گران‌تربودن قیمت ادکلن‌ها نسبت به اسپری‌های بدن خبر نداشته باشد؟ سؤالی که اینجا به‌وجود می‌آید، این است که مگر ادکلن و عطر یا همان ادو پرفیوم و ادو تویلت چه تفاوت‌هایی با دئودورانت، ضدعرق و بادی اسپلش دارد؟ در ادامه نوشته به توضیحاتی می‌پردازیم که به این پرسش پاسخ دهد. پس همراه ما باشید.

ترکیبات اصلی ادکلن و عطر

به‌طور کلی بیشتر محصولات عطری موجود در بازار که با عنوان ادکلن و ادو تویلت شناخته می‌شوند، درصدی از ترکیبات معطری دارند که در ذرات روغنی محبوس‌اند. این ترکیبات روغنی در صورتی قابل استفاده می‌شوند که درون حلال‌هایی مانند الکل و آب قرار گیرند. حال در کنار این دسته از خوشبوکننده‌ها، محصولاتی مانند ضدتعریق‌ها را داریم که برای جلوگیری از تعریق و ایجاد بوی بد دارای ترکیبات دیگری هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تفاوت بادی اسپلش، اسپری بدن و دئودرانت

دسته‌ای از محصولات عطری وجود دارند که علاوه بر خوشبوکردن بدن، خاصیت بهداشتی نیز دارند. محصولاتی مانند بادی اسپلش، اسپری بدن و دئودرانت که با وجود قرارداشتن در یک دسته، با یکدیگر متفاوت هستند. میزان رایحه‌، مواد معطر و کارکردهایی که هر یک از این محصولات دارند آن‌ها را از یکدیگر متفاوت می‌سازند. مثلاً هر سه محصول اسپری بدن، بادی اسپلش و دئودرانت (یا اسپری ضد تعریق‌) برای هدف مشابه یعنی ایجاد رایحه خوب در فرد تولید می‌شوند که درصد ترکیبات معطر آن‌ها حدود 1 تا 3درصد است؛ اما اگر بخواهیم تفاوت‌های این سه محصول را جزئی‌تر بیان کنیم، باید بگوییم که اسپری بدن (body spray) که با نام بادی اسپلش (body splash) هم شناخته می‌شود و دئودورانت‌ها (deodorant) برای بخش‌‌های مختلف بدن مانند زیر بغل استفاده می‌شوند. چراکه الکل موجود در این ترکیبات از رشد باکتری‌ها در نواحی مستعد عرق‌کردن جلوگیری و بوهای طبیعی بدن را محدود یا حتی خنثی می‌کند. شما می‌توانید انواع این محصولات با برندهای مختلف مانند اسپری بدن مای ، بادی اسپلش schon و بادی اسپلش seagull را در بازار بیابید.

تفاوت بادی اسپلش و ادکلن:

  • • اولین تفاوت بادی اسپلش و ادکلن در میزان رایحه آن‌هاست. درواقع غلظت رایحه بادی اسپلش ها نسبت به عطر و ادکلن بسیار کمتر است و نباید از آن انتظار ماندگاری بالا در حد عطر و ادکلن داشت.
  • • تفاوت بعدی، در میزان ترکیبات آب و الکل به‌کاررفته در بادی اسپلش‌هاست. در صورتی که در عطرها این میزان مشاهده نمی‌شود و بسیار کمتر است. البته این ویژگی برای بادی اسپلش و دئودرانت‌ها عیب محسوب نمی‌شود؛ بلکه ویژگی مثبت برای بهترشدن پخش اسپری آن‌هاست.
  • • یکی دیگر از تفاوت های بادی اسپلش با ادکلن، روغن‌های معطر و ضروری برای بدنی است که در آن‌ها به‌کار رفته است. همین موضوع سبب می‌شود پس از اسپری‌کردن آن‌ها پوستی نرم و لطیف داشته باشید. البته این گفته به معنای نبود روغن در عطر و ادکلن نیست؛ حتی می‌توان گفت میزان روغن موجود در عطرها بیشتر از اسپری‌های بدن است. به این صورت که روی یکی از دستانتان مقداری عطر یا ادکلن و روی دست دیگر مقداری از یک بادی اسپلش را اسپری کنید و اجازه دهید هر دو به‌خوبی خشک شوند. سپس روی هر دوی آن‌ها دست بکشید. آن‌گاه متوجه می‌شوید که میزان چربی عطر و ادکلن بیشتر از بـادی اسـپلش است.
  • • باتوجه به گفته قبلی، استفاده روزانه و دائمی از عطر و ادکلن برای بدن ضرر دارد و در درازمدت موجب آسیب‌های پوستی می‌شود. البته برخی از افراد به استفاده از عطر و ادکلن در برخی نقاط بدن مانند مچ دست یا روی گلو علاقه‌مند هستند و جزو عاداتشان است. بنابراین در صورت محدود‌بودن می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد؛ اما بهتر است در دیگر قسمت‌های بدن مانند کشاله ران یا پشت ساق پا انجام نشود. با این حال اگر به این کار علاقه‌مند هستید، بهتر است سراغ بادی اسپلش یا بادی میست بروید. بادی اسپلش ها مناسب استفاده بر روی بدن هستند و به همین منظور نیز ساخته شده‌اند. یکی از بهترین برندهای بادی اسپلش؛ بادی اسپلشschon است.
  • • یکی دیگر از تفاوت‌های قابل توجه بادی اسپلش‌ها با ادکلن، قیمت آن‌هاست. درواقع اسپری‌های بدن مانند بادی اسپلش و ادکلن قیمت بسیار بهتری دارند و مقرون به صرفه ترند. ضمن آنکه حجم بیشتری هم دارند و زمان بیشتری استفاده می‌شوند.
  • • ماندگاری کمتر بادی اسپلش نسبت به عطر و ادکلن یکی دیگر از تفاوت‌های آن‌هاست. به همین دلیل در دستور مصرف آن‌ها نوشته شده است که به‌صورت مستقیم روی پوست اسپری شود.
  • • البته باید این نکته را نیز خاطرنشان کرد که اگر به‌دنبال محصولی هستید که به کمک آن از تعزیق بیش از حد خود جلوگیری کنید، باید علاوه بر ادکلن و بادی اسپلش، سراغ مام و دئودورانت بروید. چراکه این محصولات حاوی ترکیبات ضدعرق هستند و از تعرق بیش از حد و بدبوشدن بدن جلوگیری می‌کنند. در حالی که بادی اسپلش این ویژگی را نداشته و فقط باعث خوشبوترشدن بدن می‌شود. تکلیف عطر و ادکلن هم که معلوم است.

جمع‌بندی تفاوت عطر و اسپری بدن

اگر بخواهیم قیاسی میان بادی اسپلش و ادکلن داشته باشیم، باید بگوییم که عصاره معطر بادی اسپلش بسیار کمتر از ادکلن است. به همین علت ماندگاری آن‌ها در طول روز نیز بیشتر از دو تا سه ساعت نیست. بادی اسپلش‌ها به‌دلیل آنکه بر پایه آب هستند، از وزن کمتری برخوردارند و بارها امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد. همچنین به‌راحتی در کیف قابل حمل هستند. اگر از لحاظ اقتصادی نیز در نظر بگیریم، قیمت عطر و ادکلن گرانتر است. در حالی که قیمت بادی اسپلش بسیار مناسب‌تر و ارزان‌تر است.

جمع بندی

امروزه با توجه به نیازها و سلیقه‌های افراد مختلف، محصولات ضد تعریق متنوعی روانه بازار شده‌اند که از مهم‌ترین انواع آن‌ها می‌توان به رول‌ها، استیک‌ها و اسپری‌ها اشاره کرد. در بین این محصولات، اسپری ضد تعریق دارای طرفداران بسیاری است. اسپری ضد تعریق محصولی است که برای جلوگیری از تعریق شدید طراحی شده است و با پخش کردن اسانس‌های خوشبویی که دارد، از ساطع شدن بوی نامطبوع از سمت بدن جلوگیری می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات