حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش ارزش 3 برابری گلکسی اس 22 سامسونگ نسبت‌به آیفون 13 اپل در فاصله‌ي دو ماه پس از عرضه

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تحلیل بازار، سامسونگ

داده‌های جدید SellCell نشان می‌دهد که سری پرچمدار گلکسی اس 22 سامسونگ که در بهمن‌ماه 1400 عرضه شد، تاکنون 47 درصد کاهش ارزش داشته است. در مدت‌زمان مشابه (دو ماه پس از عرضه)، پیکسل 6 گوگل نیز چندان وضعیت خوبی نداشته زیرا پس از ورود به بازار در مهرماه، 42 درصد از ارزش آن کاسته شده است. دراین‌میان، آیفون 13 اپل اما، بهترین ارزش‌گذاری را دارد، زیرا از زمان عرضه در شهریورماه سال گذشته، تنها 16 درصد کاهش ارزش را تجربه کرده است.

کاهش ارزش گلکسی اس 22 سامسونگ

به‌طور خاص، مدل 128GB از گوشی هوشمند +Galaxy S22 سامسونگ، حدود 58 درصد از ارزش خود را در عرض دو ماه پس از عرضه از دست داده است. این یک ضرر هشداردهنده برای کاربرانی است که این دستگاه را برای مدت کوتاهی در اختیار داشته‌اند. درحالی‌که این دستگاه قیمتی مشابه با آیفون 13 پرو دارد، کسانی که به‌دنبال خریدوفروش گلکسی اس 22 در آینده هستند، احتمالاً نسبت‌به کسانی که قصد فروش گوشی اپلی خود را دارند، ضرر بیشتری را متحمل خواهند شد.

دلیل دیگر حفظ ارزش آیفون‌های اپل، یکتایی آن‌ها و ارزش بسیار بیشتر از همتایان اندرویدی خود است. SellCell سال گذشته تحقیقاتی را انجام داد که نشان می‌داد چگونه آیفون 13 به‌طور بالقوه کمترین افت ارزش را در میان گوشی‌های اپل تجربه کرده است.

همچنین آیفون 13 پرو مکس 128GB، بهترین ارزش‌گذاری را داراست؛ زیرا این دستگاه فقط 3.8 درصد استهلاک نسبت‌به مدل نو خود دارد. استهلاک یک گوشی هوشمند، معمولاً دو ماه پس از عرضه آن دستگاه شروع می‌شود.

SellCell همچنین نشان می‌دهد که چگونه یک آیفون 13 در شرایط مشابه با مدل نو خود، 18.7 درصد از ارزش خود را پس از ماه اول از دست می‌دهد. بااین‌حال، این مورد در ماه دوم کمی بهبود یافته و تنها 16.4 درصد از ارزش خود را پس از این دوره از دست می‌دهد. آیفون نه‌تنها ارزش بهتری نسبت‌به گوشی‌های اندرویدی دارد، بلکه پس از از دست دادن ارزش اولیه، این مقدار در ادامه کمی بهبود می‌یابد.

  آیفون نه‌تنها ارزش خود را بهتر از هر گوشی هوشمند دیگری حفظ می‌کند، بلکه درواقع مقداری از ارزش اولیه‌ي خود را بازیابی می‌کند.

کاهش ارزش گلکسی اس 22 سامسونگ

کاهش ارزش گلکسی اس 22 سامسونگ

گوگل پیکسل 6 نیز بخشی از این بازیابی را مشاهده می‌کند، اما ضرر آن همچنان بیشتر از آیفون است. بازیابی این دستگاه مشابه با آیفون 13، حدود 2 درصد نسبت‌به ماه اول بهبود می‌یابد.

یافته‌های SellCell نشان می‌دهد که گوشی‌های اندرویدی، هنوز از نظر حفظ ارزش طولانی‌مدت نسبت‌به آیفون، با مطالعات مشابهی که به‌صورت سالانه منتشر می‌شوند، راه زیادی در پیش دارند. این داده‌ها همچنین به‌طورقطع نشان می‌دهد که اگر به‌دنبال سرمایه‌گذاری بر روی گوشی هوشمند خود بوده و قصد فروش فوری آن را ندارید و می‌خواهید برای مدت‌زمان بیشتری از دستگاه خود استفاده کنید، آیفون بهترین انتخاب برای شماست؛ زیرا ارزش آن پس از ماه‌ها و حتی سال‌ها، نسبت‌به رقبای اندرویدی خود، بهتر حفظ می‌شود.

دیدگاه شما چیست؟ آیا حفظ ارزش گوشی هوشمندتان پس از گذشت مدتی از خرید آن، برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است؟ آیا اطلاعات اشاره‌شده، در تصمیم‌گیری شما برای تهیه‌ی یک دستگاه، مهم و حیاتی خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی