حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل رسما تولید آیپاد را پس از 20 سال متوقف کرد: خداحافظ گجت پخش موسیقی دوست‌داشتنی

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

اپل امروز به‌طور رسمی اعلام کرد که تولید آیپاد را متوقف و آخرین مدل باقي‌مانده از گجت محبوب پخش موسیقی خود را که 20 سال از زمان عرضه‌ي اولین نسل آن مي‌گذرد، با دستگاه‌های دیگری مانند آیفون و آیپد جایگزین می‌کند. این شرکت همچنین می‌گوید که آیپاد تاچ فعلی (نسل هفتم) را «تا زمانی که موجودی آن تمام شود» به‌فروش خواهد رساند. اپل در بیانیه‌ی رسمی خود آورده است که آیپاد تاچ را حذف می‌کند، زیرا قابلیت‌های آن در میان محصولات دیگر این شرکت در دسترس است.

توقف تولید آیپاد اپل

آیپاد تاچ، آخرین دستگاه باقی‌مانده در مجموعه آیپاد بوده که از ماه می 2019، یعنی سه سال پیش، مدل جدیدی از آن عرضه نشده است. در بیانیه‌ای، Greg Joswiak، مدیر بازاریابی اپل، در بیانیه‌ای اعلام کرد که “روح آیپاد” در سایر محصولات اپل زنده است.

 «موسیقی همیشه بخشی از هسته اصلی ما در اپل بوده است و رساندن آن به صدها میلیون کاربر به روشی که آیپاد انجام داد، بیش از صنعت موسیقی تأثیر گذاشت. همچنین آیپاد نحوه‌ی کشف، گوش دادن و به اشتراک‌گذاری موسیقی را دوباره تعریف کرد. امروز روح iPod زنده است. ما یک تجربه موسیقی باورنکردنی را در همه محصولات خود، از آیفون گرفته تا اپل واچ تا هوم پاد مینی و مک، آیپد و اپل تی‌وی، ادغام کرده‌ایم. همچنین Apple Music کیفیت صدای پیشرو در صنعت را با پشتیبانی از صدای فضایی ارائه می‌کند؛ درحال‌حاضر هیچ راهی بهتر از این سرویس برای لذت بردن، کشف و تجربه موسیقی وجود ندارد.»

توقف تولید آیپاد اپل

توقف تولید آیپاد اپل

اپل اولین آیپاد را 21 سال پیش در اکتبر 2001 معرفی کرد و در آن زمان، این گجت یک دستگاه موسیقی انقلابی به‌شمار می‌رفت که هزاران آهنگ را در جیب طرفداران اپل قرار داد. اپل نسخه‌های زیادی از آیپاد، ازجمله آیپاد شافل، آیپاد نانو و آیپاد تاچ را معرفی کرد؛ اما از آن زمان همه‌ی آن‌ها به‌تدریج کنار گذاشته شده و تولیدشان متوقف شده است.

آیپاد تاچ همچنان برای خرید ازطریق وب‌سایت اپل، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و همچنین ازطریق نمایندگی‌های فروش مجاز این شرکت تا زمان اتمام موجودی، در دسترس خواهد بود.

قیمت آیپاد تاچ نسل هفتم از 199 دلار شروع می‌شود و دارای نمایشگر 4 اینچی با حاشیه‌های ضخیم، دکمه استاندارد Home بدون مکانیزم باز کردن قفل بیومتریک و تراشه A10 Fusion است. این گجت همچنین در رنگ‌های صورتی، قرمز، خاکستری فضایی، نقره‌ای، طلایی و آبی به‌فروش می‌رسد.

دیدگاه شما پیرامون توقف تولید آیپاد تاچ، به‌عنوان آخرین محصول اپل در این دسته، چیست؟ آیا تابه‌حال از این گجت دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیز استفاده کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی