حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی به پشتیبانی نرم‌افزار سری ردمی نوت 7 و ردمی Go پس‌ از 3 سال پایان داد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، ردمی

سری ردمی نوت محبوب‌ ترین گوشی‌ های هوشمند شیائومی در سرتاسر جهان است. یکی از محبوب ترین اعضای این خانواده نیز سری ردمی نوت 7 است. این شرکت به دلیل معرفی برخی از ویژگی های رده بالا در این مجموعه محصولات به مردم شهرت دارد. به عنوان مثال، ردمی Note 7 Pro اولین گوشی هوشمند مقرون به صرفه‌ای بود که دارای دوربین 48 مگاپیکسلی بود، هرچند دست و پا شکسته باشد! اما خبر ناراحت کننده این است که Redmi Note 7 و Redmi Note 7 Pro و Redmi Go دیگر پیر شده و اکنون به پایان عمر پشتیبانی نرم‌افزاری خود رسیده‌اند.

شیائومی ردمی نوت ۷ (Redmi Note 7) با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و اسنپدراگون ۶۶۰ با قیمت ۱۵۰ دلار رسما معرفی شد

خانواده ردمی نوت 7 و ردمی Go مربوط به سال 2019 هستند

در واقع به گفته منبع، شیائومی به تازگی پشتیبانی نرم افزاری سه گوشی محبوب خود را که در سال 2019 معرفی شدند، به پایان رسانده است. این گوشی ها عبارتند از Redmi Note 7 (معروف به Redmi Note 7S)، Redmi Note 7 Pro و Redmi Go. گفتنی است که آنها اکنون رسماً بیش از 3 سال سن دارند.

خط تولید ردمی نوت 7 با رابط کاربری MIUI 10 مبتنی بر اندروید 9.0 معرفی شد. این گوشی‌ها در طول عمر خود دو به‌روزرسانی MIUI (MIUI 11 و MIUI 12) و یک به‌روزرسانی اندروید (اندروید 10) دریافت کرده‌اند. آنها در حال حاضر MIUI 12.5 را اجرا می‌کنند.

از سوی دیگر، Redmi Go با رابط کاربری MIUI 10 مبتنی بر اندروید 8.1 Oreo Go Edition معرفی شد. متأسفانه سه سال پس از عرضه، این گوشی هوشمند پایین‌رده همچنان با همان نرم افزار کار می‌کند. البته در طول عمر خود وصله های امنیتی دریافت کرده است.

شیائومی به پشتیبانی نرم‌افزار سری ردمی نوت 7 و ردمی Go پس‌ از 3 سال پایان داد

رام های سفارشی پاسخی به آپدیت های ضعیف شیائومی

اگرچه شیائومی اندروید 11 را برای سری ردمی نوت 7 ارائه نکرده است، اما کاربران می‌توانند نه تنها اندروید 11 بلکه اندروید 12 را از طریق رام های سفارشی تجربه کنند. این دو گوشی(و به طور کلی گوشی های شیائومی) همچنان در جامعه توسعه دهندگان متفرقه محبوب هستند. گفتنی است که Redmi Go همچنین دارای تعدادی کاستوم رام مبتنی بر اندروید 10 و اندروید 11 نیز می‌باشد.

به هر حال نرم افزار ها و رام های غیر رسمی قطعاً برای همه توصیه نمی‌شود. اما اگر شما یکی از آن مخاطبان خاص ترنجی هستید، با رعایت نکات لازم می‌توانید آنها را امتحان کنید تا جان تازه‌ای به دستگاه هایی که شیائومی آنها را فراموش کرده بدهید.

 

نظر شما راجع به این تصمیمات شیائومی چیست؟ از ردمی نوت 7 و پرو یا ردمی G‌o استفاده کرده‌اید؟ روند آپدیت‌دهی شیائومی برای دستگاه شما چگونه بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری