حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتورولا Edge 30 با نمایشگر 144 هرتز OLED و اسنپدراگون +778G رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | موتورولا

کمپانی موتورولا چندی پیش از گوشی هوشمند Edge 30 Pro به‌عنوان پرچمدار خود در سال جاری رونمایی کرد. حال این شرکت به‌تازگی موتورولا Edge 30 را نیز معرفی کرده است که جدیدترین محصول از سری Edge به‌شمار رفته و با ادعای باریک‌ترین گوشی هوشمند 5G در بازار، مشخصات قابل‌قبولی را در بخش میان‌رده ارائه می‌کند.

موتورولا Edge 30

Edge 30 جانشین گوشی Edge 20 این شرکت شده است، دستگاهی که سال گذشته در بازار بین‌المللی به‌فروش رسید. موتورولا از Edge 30 جدید به‌عنوان باریک‌ترین گوشی هوشمند 5G موجود در بازار باضخامت 6.79 میلی‌متری نام می‌برد.

Edge 30 مجهز به تراشه اسنپدراگون 778G Plus با حداکثر 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. Snapdragon 778G پیش‌تر یک چیپست قدرتمند برای دستگاه‌های میان‌رده ازجمله Edge 20 بود و با 778G Plus، عملکرد GPU و CPU حداقل بر روی کاغذ افزایش یافته است. بااین‌حال در واقعیت، این تفاوت ممکن است در کارهای روزمره قابل‌توجه نباشد.

درحالی‌که ممکن است عملکرد پردازشی Edge 30 ارتقاء قابل‌توجهی را ارائه نکند، دوربین و نمایشگر گوشی نسبت به نسل قبلی پیشرفت خوبی کرده‌اند.

دوربین این گوشی دارای یک لنز فوق‌عریض با سنسور 50 مگاپیکسلی، لنز اصلی باز هم 50 مگاپیکسلی و همچنین سنسور سلفی 32 مگاپیکسلی است. فراتر از اعداد مگاپیکسل، موتورولا نرم‌افزار دوربین را نیز بهبود بخشیده و فوکوس فوری با استفاده از تمامی پیکسل‌های دوربین را ارائه می‌دهد. این ویژگی به‌گونه‌ای طراحی شده است که از 100٪ پیکسل‌ها هنگام فوکوس به‌جای 3٪ استاندارد استفاده می‌کند. این مورد همچنین به دوربین اجازه می‌دهد تا سریع‌تر فوکوس کرده و تقریباً در هر شرایط نوری، دقت بهتری را ارائه کند. لنز اصلی دوربین همچنین دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) است که لرزش‌ها و حرکات کوچک را از بین می‌برد.

Edge 30 با ویژگی‌هایی که به‌طورخاص برای تعامل بهتر با برنامه‌هایی مانند Instagram ،TikTok و WhatsApp طراحی شده‌اند، عملکرد دوربین بهبودیافته را برای سازندگان محتوا ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار رندر بهتر صورت و کاهش نویز در عکس‌ها را پیشنهاد داده، درحالی‌که ویدیوهای دوربین سلفی باید بهبود قابل‌توجهی داشته باشند.

صفحه‌نمایش +OLED FHD نیز بهبود یافته و اکنون با رفرش‌ریت 144 هرتز همراه شده است. این صفحه‌نمایش همچنین از +HDR10 و استانداردهای سینمایی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند که به آن توانایی نمایش بیش از یک میلیارد رنگ را می‌دهد.

Edge 30 همچنین دارای یک باتری 4020 میلی‌آمپرساعتی است که با توجه به ضخامت آن، کاملا قابل‌پیش‌بینی بود. شارژر سیمی 30 واتی موتورولا می‌تواند تنها با چند دقیقه شارژ، ساعت‌ها انرژی دستگاه را تأمین کند.

این تلفن همچنین از طریق بلندگوهای استریوی دوگانه خود، Dolby Atmos را به‌همراه داشته که تجربه صدای فضایی را برای کاربران فراهم می‌کند.

علاوه‌بر پشتیبانی از شبکه 5G، موتورولا Edge 30 دارای Wi-Fi 6E نیز می‌باشد. آخرین استاندارد Wi-Fi ازطیف 6 گیگاهرتز برای ارائه اتصالات پایدارتر، سرعت اینترنت بیش از 1 گیگابیت‌برثانیه و همچنین تأخیر کمتر استفاده می‌کند. درنتیجه، همه‌چیز از پخش ویدیو گرفته تا بازی آنلاین، باید سودمند باشد و تجربه کلی نرم‌تری را ارائه دهد.

موتورولا Edge 30

موتورولا Edge 30

Edge 30 دارای قیمت اولیه 449.99 یورو (479 دلار) برای مدل 128 گیگابایتی است. این گوشی در بازارهای منتخب اروپا در دسترس بوده و در هفته‌های آینده در بازارهای منتخب آسیا، استرالیا، هند، آمریکای لاتین و خاورمیانه عرضه خواهد شد.

از زمان معرفی، سری Edge موتورولا یک گزینه مناسب برای خرید بوده است که اغلب تجربه کاربری بهتری نسبت به رقبای خود ارائه می‌دهد و به‌نظر می‌رسد که Edge 30 نیز آماده است تا این روند را ادامه دهد.

نظر شما درمورد موتورولا Edge 30 به‌عنوان باریک‌ترین گوشی هوشمند 5G حال‌حاضر در جهان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alikarimi

سلام مشخصات بدکی نداره میشه گفت گوشی خوبی هستش، چیپستش بروزه، دوربین هاش خوبه،رفرش ریت144 هرتز، فست و باطریش کمه یه مقدار، ولی قیمتش باید 400تا 430 دلار میشد ولی الان نزدیک 500 دلاره یعنی با دلار28 تومانی خودمون حساب کنیم میشه قیمتی بین 13تا13ونیم میلیون که به نظرم یه مقداری زیاده، چون گوشیهای ارزونتری مثل پوکوF3 یاسامسونگ a52s هستش، موتو نسبت به این دوتا گوشی که گفتم فقط دوربینش یکمی بهتره نه زیاد، ورفرش ریت صفحه فقط همین وگرنه بقیه موارد فکر کنم اونا بهترن، مثلا چیپست پوکواف3 از این دوتا خیلی بهتره و اسنپ 870 هستش که غولیه برای خودش، سامسونگم بازم778جی هستش فقط نسخه پلاس این چیپست نیستش که زیاد تأثیری هم نداره حتی تو این خبرم گفته شده ولی خب آ52s ضد آبم هستش که moto نیستش، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی