حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه تعمیرات جدید سامسونگ می‌تواند هزینه‌ها را تا ۵۰ درصد کاهش دهد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سامسونگ

اگر پیگیر اخبار دنیای فناوری باشید، قطعا می‌دانید در چند روز اخیر خبرهای بسیاری درباره برنامه تعمیرات شرکت‌های بزرگ تولید کننده موبایل به گوش می‌رسد. بر همین اساس، گویا برنامه تعمیرات جدید سامسونگ می‌تواند هزینه‌ها را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. با ترنجی همراه باشید.

برنامه تعمیرات جدید سامسونگ و فواید فوق‌العاده آن…!

سامسونگ اخیرا برنامه خود تعمیری یا  self-repair را برای گوشی‌ها و تبلت‌های خود معرفی کرده است و ظاهرا این شرکت در حال بررسی استفاده از قطعات بازیافتی برای انجام تعمیرات است. سامسونگ ماه گذشته گفت که با کارشناسان تعمیر iFixit همکاری کرده است تا تعمیر دستگاه‌های خود را آسان‌تر کند. این شرکت با فروش قطعاتی مانند مجموعه‌های نمایشگر، شیشه پشتی و درگاه‌های شارژ برای گلکسی اس ۲۰، گلکسی اس ۲۱ و گلکسی تب اس ۷ پلاس شروع به کار خواهد کرد. مصرف کنندگانی که علاقه‌مند به تعمیر دستگاه‌های خود به تنهایی هستند، به ابزار تعمیر و راهنمای گام به گام نیز دسترسی خواهند داشت.

به گزارش PhoneArena، سامسونگ همچنین گفته است که مصرف کنندگان می‌توانند قطعات استفاده شده را جهت بازیافت به این شرکت بازگردانند و اکنون گزارش Business Korea می‌گوید که این غول کره‌ای ممکن است برنامه قطعات بازیافتی را در نیمه اول سال ۲۰۲۲ معرفی کند. تعمیر گوشی‌های هوشمند، به‌ویژه گوشی‌های پرچمدار، می‌تواند بسیار پرهزینه باشد.

برنامه تعمیرات جدید سامسونگ

به عنوان مثال، تعمیر صفحه نمایش گلکسی اس ۲۲ حدود ۲۰۰ دلار هزینه دارد و خود گوشی نیز ۸۰۰ دلار قیمت دارد. این برنامه باعث می‌شود که گوشی‌های قدیمی خود را زمانی که چند سالی از عمرشان گذشته است، رها کنید و البته از آنجایی که هزینه تعمیر بالا برای برخی دستگاه‌ها توجیه پذیر نیست، چنین طرحی واقعا مفید خواهد بود. Business Korea گزارش می‌دهد که تحت برنامه جدید دریافت قطعات بازیافتی، هزینه تعمیر صفحه نمایش حداقل تا ۵۰ درصد ارزان‌تر از قیمت‌های فعلی خواهد بود و البته این موضوع برای حفظ محیط زیست نیز مفید است.

بر اساس گزارش، کیفیت و عملکرد اجزای بازیافتی تقریبا به خوبی قطعات جدید خواهد بود. حتی برترین گوشی جدید سامسونگ یعنی گلکسی S22 از پلاستیک‌های تورهای ماهیگیری بازیافتی تولید شده است، بنابراین سامسونگ مطمئنا تجربه‌های مفید و مثبتی در مورد استفاده از اجزای بازیافتی در محصولات خود می‌داند. به گفته سامسونگ، دستگاه‌های جدید این شرکت، واجد شرایط برای دریافت حداکثر چهار نسل ارتقاء سیستم‌ عامل اندروید خواهند بود.

رای اتحادیه اروپا به حق تعمیر یک قدم دیگر به قانون شدن نزدیک‌تر شد

بنابراین چنین موضوعی، این اطمینان را ایجاد می‌کند که در صورت خراب شدن باتری یا ترک خوردن نمایشگر، نیازی به خرید یک گوشی جدید نخواهیم داشت. زیرا موضوع آپدیت نرم‌افزاری یکی از دلایلی است که کاربران دوست ندارند دستگاه خود را هنگام خراب شدن تعویض کنند. نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان