حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا پلی استیشن ۵ به یک کنترلر حرفه‌ای‌تر نیاز دارد؟

شکی نیست که PS5، اوج نبوغ و توان مهندسی سونی در طراحی یک کنسول بازی زیبا و قدرتمند است. همچنین کنترلر این کنسول، سطح کیفی کنترلرها را چند پله افزایش داد. اما با این وجود قطعا پلی استیشن ۵ به یک کنترلر حرفه‌ای‌تر نیاز دارد. در این مطلب با ترنجی همراه باشید تا دلیل آن را با یکدیگر بررسی کنیم.

چرا پلی استیشن ۵ باید یک کنترلر حرفه‌ای‌تر داشته باشد؟!

هر کس که به اندازه کافی خوش شانس بوده تا یک پلی استیشن ۵ را در اختیار داشته باشد، با این مسئله موافق است که در کنار SSD فوق سریع آن، کنترلر DualSense یکی از بهترین ویژگی‌های این کنسول است. علیرغم این واقعیت که کنترلر DualSense سونی در PS5، مرز گیم پدهای مدرن را به سطح کاملا جدیدی ارتقا داده است، اما هنوز چند اشکال دارد که می‌توانست با یک مدل پرو برطرف شود.

در حالی که سونی هنوز از انجام این کار به دلایلی مطمئن نیست، اما دلایل مختلفی برای اینکه فکر کنیم چرا وجود کنترلر حرفه‌ای برای PS5 منطقی است، وجود دارد که با هم به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. شاید خودمان را بتوانیم از جمله کسانی بدانیم که به این کنترلر حرفه‌ای نیاز دارند.

عمر باتری DualSense می‌تواند بهبود یابد

پلی استیشن ۵

از زمان عرضه PS5، گیم پد DualSense به عنوان یکی از بهترین کنترلرهای بازی در نظر گرفته می‌شود، این کنترلر حتی برنده یک نظرسنجی آنلاین به عنوان بخشی از جوایز اخیر BAFTA Games شده است. وقتی نگاه دقیق‌تری به ویژگی‌هایی بیندازید که جهش بین نسلی DualSense و DualShock 4 در PS4 را تشکیل می‌دهند، به راحتی متوجه می‌شوید که چرا این کنترلر تا این حد مورد توجه قرار می‌گیرد. تورنمنت BEST CONTROLLER EVER به پایان رسید و کاربران برنده نهایی آن را انتخاب کردند که با اقتدار DualSense برنده این رقابت است.

ما قبلا این را گفته‌ایم و تا زمانی که بهتر از آن را نبینیم، همواره آن را تکرار می‌کنیم. واقعیت این است که گنجاندن بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی ​​در کنترلر DualSense یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌ها در آخرین نسل کنسول‌های بازی بوده است. اما کنترلر PS5 به هیچ وجه کامل نبوده و دارای ایراداتی منطقی است.

در حال حاضر، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که گیمرهای پلی‌استیشن با آن مواجه می‌شوند، پرداختن به عمر باتری متوسط ​​DualSense است که بین ۶ تا ۱۲ ساعت متفاوت است و این کمی به طرز ناامیدکننده است. همچنین به نظر می‌رسد که محرک‌های تطبیقی ​​مذکور و بازخورد لمسی بیشترین تاثیر را بر عمر باتری این کنترلر دارند.

در حالی که شما این انتخاب را دارید که محرک‌های تطبیقی ​​و بازخورد لمسی را خاموش کنید، یا حداقل شدت آن‌ها را کاهش دهید، این موضوع دسلرد کننده است که مجبور شوید یکی از بهترین بخش‌های کنترلر PS5 را غیرفعال کنید تا کمی بیشتر از خود بازی لذت ببرید.

گیمرها واقعا یک کنترلر Pro برای PS5 می‌خواهند

پلی استیشن ۵

از آنجایی که به نظر می‌رسد سونی هنوز تمایلی به تتوسعه و عرضه یک نسخه حرفه‌ای از کنترلر DualSense خود ندارد، یک سازنده شخص ثالث به نام Scuf برای نجات گیمرها در این روز وارد عمل شده است. در حال حاضر، Scuf به گیمرهای پلی استیشن امکان انتخاب بین سه گیم پد را می‌دهد که عبراتند از Scuf Reflex ،Reflex Pro و Reflex FPS که همه آن‌ها مشخصاتی مشابه هم و با تفاوت کمی دارند.

با وجود هزینه نسبتا بالای ۱۹۹.۹۹ دلاری / ۲۹۹.۹۹ دلار / ۲۵۹.۹۹ دلاری، اما کنترلر Scuf PS5 pro ثابت می‌کند که تقاضای زیادی برای یک کنترلر حرفه‌ای‌تر پلی استیشن ۵ وجود دارد. به حدی که هر سه نسخه از گیم پدهای Scuf خیلی سریع فروخته شده‌اند و تقریبا یک ماه پس از عرضه اولیه، هنوز موجودی جدید ندارند.

هر سه کنترلر PS5 pro Scuf شامل پدل‌های قابل جابجایی و چوب‌های شست قابل تعویض هستند. این به گیمرها انعطاف بیشتری از نظر تخصیص مجدد اقدامات کلیدی به ورودی دکمه‌های مختلف می‌دهد تا به بهترین وجه، متناسب با سبک بازی آن‌ها باشد. با توجه به قیمت و جذابیت گیم‌پدهای Scuf، بدیهی است که در صورت عرضه آن‌ها، احتمالا کنترلرهای پرو با نام تجاری پلی‌استیشن برای گیمرهای معمولی کنسول‌ها هدف قرار نخواهد گرفت.

در عوض، نیاز بخش کوچک‌تر و اختصاصی‌تری از دارندگان PS5 را که بازی‌های تیراندازی اول شخص آنلاین مانند Call of Duty: Warzone یا Destiny 2 را بازی می‌کنند، تامین می‌کند، جایی که سخت‌افزار بهبود یافته می‌تواند به بازیکنان مزیت رقابتی بدهد. اگر شما هم مثل ما هستید و بیشتر وقتتان را صرف بازی‌های داستانی مانند Lego Star Wars: The Skywalker Saga یا Resident Evil: Village می‌کنید، به احتمال زیاد به یک کنترلر حرفه‌ای پلی استیشن ۵ نیاز ندارید. با این حال، هیچکس به کنترلری که عمر باتری بیشتری نسبت به DualSense اصلی دارد و انعطاف پذیری بیشتری ارائه می‌دهد، نه نمی‌گوید.

ایکس‌ باکس سال‌هاست پدهای حرفه‌ای دارد

پلی استیشن ۵

والدین و معلمان مدرسه بخش قابل توجهی از دوران کودکی ما را یادآوری می‌کنند و به ما می گویند که فقط به این دلیل که شخص دیگری کاری انجام می‌دهد، به این معنی نیست که شما باید خودتان آن کار را انجام دهید. در حالی که این به طور کلی توصیه خوبی برای ریسک کردن است، اما در این سناریو نمی‌توان با واقعیت مخالفت کرد. کنترلر بی‌سیم اصلی Xbox Elite مایکروسافت و جانشین آن سال‌هاست که در دسترس هستند و گواه این است که گیمرهای کنسول می‌خواهند گیم‌پد اصلی ارتقا پیدا کند، حتی اگر هزینه بالایی داشته باشد.

به گفته TechRadar، در بررسی Xbox Elite Wireless Controller Series 2، خواهید فهمید که چگونه این کنترلر، امکانات بیشتری را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد که از محور قابل سفارشی سازی گرفته تا تنظیم سطح سیستم متمرکز است. این بدان معناست که دارندگان ایکس‌ باکس می‌توانند آزادانه همه چیز را از حساسیت گرفته تا لرزش و روشنایی تنظیم کنند.

علاوه بر این، چهار دکمه پشتی اضافی برای تخصیص عملکردهای مختلف به آن‌ها دارند. اگرچه ساختن دکمه بیشتر بر روی کنترلر فوق العاده DualSense می‌تواند چالشی به نظر برسد، اما به نظر درخواست یک گیم پد رسمی حرفه‌ای PS5 از سونی که همان سطح سفارشی سازی کنترلر Xbox Elite را ارائه می‌دهد، خیلی عجیب و غریب نیست. مشخص نیست که چرا سونی نمی‌خواهد این روند را دنبال کند، زیرا بسیاری از بزرگ‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن، بازی‌های آنلاین و رقابتی هستند.

نسخه PS5 این دستگاه جانبی حداقل گامی در مسیر درست خواهد بود، حداقل تا زمانی که سونی امیدوار باشد تصمیم بگیرد یک پد حرفه‌ای برای خود بسازد. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما نیز دوست دارید که از یک کنترلر حرفه‌ای‌تر برای تجربه بازی‌های PS5 استفاده کنید؟! به نظر شما اگر سونی روزی ترجیح دهد چنین کنترلری بسازد، شما دوست دارید چه قابلیت‌هایی بر روی آن قرار گیرد؟ به نظر شما مهمترین معیار در یک کنترلر حرفه‌ای کنسول چیست و سونی چگونه باید آن را پیاده سازی کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان