حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی در حال توسعه MIUI 13.5 است؛ در ترنجی ویژگی ها و لوگوی آن را ببینید

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | شیائومی

از سه ماه پیش، MIUI 13 به تدریج به دستگاه های شیائومی رسید. حال اما  نوبت به توسعه نسخه ارتقا یافته آن، یعنی MIUI 13.5 رسیده است. ظاهراً شیائومی قصد معرفی مستقیم نسخه بعدی را فعلاً ندارد و مانند سال گذشته به ارائه نسخه‌ای به همراه رفع ایرادات و پیشرفت های جزئی فکر می‌کند. پیش از این منطقی بود که فرض کنیم کار روی نسخه جدیدی از پوسته اختصاصی در حال انجام است و شماره سریال بعدی آن 14 است. اما گویا شیائومی MIUI 14 را نیز با کمی تاخیر معرفی خواهد کرد.

شیائومی در حال توسعه MIUI 13.5 است؛ در ترنجی ویژگی ها و لوگوی آن را ببینید

لوگوی رسمی MIUI 13.5

لوگوی رسمی MIUI 13.5 را ببینید

شیائومی به جای انتشار یک نسخه کامل از رابط اختصاصی این شرکت، دوباره با روند موقتی MIUI 13.5 را منتشر می‌کند تا هم رفع ایرادات MIUI 13 را به پایان برساند و هم زمان بیشتری برای توسعه MIUI 14 در اختیار بگیرد. مشخص است که کار بر روی MIUI 13.5 به طور فعال در حال انجام است و لوگوی آن از قبل آماده است. منبع این تصویر را از وبسایت Xiaomiui منتشر می‌کند. این نشریه حتی آن را با لوگوی MIUI 13 مقایسه کرد و به تغییر در طرح رنگ و ظاهر عدد 3 اشاره کرد.

تغییرات لوگوی MIUI 13.5

ما اطلاعات کمی در مورد خود MIUI 13.5 داریم. به گفته منابع، توسعه دهندگان در این نسخه توجه ویژه ای به سادگی و راحتی کار با دستگاه با یک دست خواهند داشت. به ویژه، آنها مکان پنجره های شناور برنامه ها را تغییر می‌دهند. اگر تجربه استفاده از رابط شیائومی را دارید، احتمالا می‌دانید که اکنون در گوشه سمت راست و بالای نمایشگر این قابلیت مخفی می‌شود. اما آنها اکنون در این نسخه در مرکز صفحه نمایش ظاهر می‌شوند تا بتوانید بدون لمس بالای صفحه نمایش آنها را کنترل کنید. منوی نرخ تازه‌ سازی، نمایش برنامه‌ ها در حالت پنجره شناور و فونت‌ های درون رابط دوربین دوباره طراحی می‌شوند.

رابط کاربری شیائومی MIUI 13 با امنیت و حریم خصوص بهبودیافته معرفی شد

همه اینها به وضوح حاکی از عدم تغییرات بزرگ و جدی است. در واقع MIUI 13.5 فقط تمیزتر، دقیق تر می‌شود و همچنین روی ثبات، کارایی نرم و بهینه سازی کار می‌کند. اما همه این تغییرات بیشتر وجه ظاهری خواهند داشت. همچنین ممکن است این شرکت از توزیع MIUI 13.5 در دستگاه‌ های دارای اندروید 11 خودداری کند.

اندروید 13 نیز در راه است

گوگل تا چند هفته دیگر در کنفرانس سالانه Google I/O خود از نسخه جدید اندروید رونمایی خواهد کرد که اندروید 13 نامیده می‌شود. بسیاری از گوشی های هوشمند شیائومی نیز واجد شرایط دریافت این نسخه خواهند بود.

اولین نسخه‌ های Developer Preview چند هفته‌ای است که در گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل در دسترس هستند. اما هنوز با ارائه نسخه پایدار فاصله داریم. پس از غول آمریکایی باید اولین نسخه‌ های بتای اندروید 13 را روی گوشی‌ های هوشمند پیکسل خود در دسترس عموم قرار دهد و سایر سازندگان نیز باید دستگاه‌ های خود را سازگار کنند.

 

تجربه استفاده از رابط کاربری شیائومی را داشته‌اید؟ حتماً با ما و کاربران عزیز ترنجی در میان بگذارید. روند آپدیت های شیائومی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir. talk

گوگل هنوز ایرادات و‌ مصرف بالای باتری اندروید ۱۲ رو حل نکرده به سرعت رفته سراغ اندروید ۱۳،واقعا داره گندش رو در میاره گوگل

Monarch

وقتی رقیبی جدی برای شرکت های بزرگ وجود نداشته باشه همین میشه عملا دیگه تصحیح و رفع ایراد وجود نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری