حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

6 روش عالی برای رفع عدم کارایی تنظیم خودکار روشنایی نمایشگر در اندروید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

تنظیم خودکار نور گوشی یک ویژگی عالی در اندروید است که قدرت سنسورهای گوشی شما را برای تنظیم سطح روشنایی راحت در شرایط مختلف نور ترکیب می‌کند. اما مشخص شده است که این ویژگی برای کاربران سختی ایجاد می‌کند زیرا با دقت کار نمی‌کند. خوشبختانه، می‌توانید مشکل روشنایی گوشی را برطرف کنید که در اندروید کار نمی‌کند.

تنظیم دستی روشنایی اغلب برای انطباق با شرایط مختلف نور خسته کننده است. ما فهرستی از چند نکته عیب‌یابی را برای کمک به شما گردآوری کرده‌ایم و بیایید آن‌ها را بررسی کنیم.

قبل از شروع، باید بدانید که تنظیم سطح روشنایی در اندروید شما چگونه کار می‌کند. تنظیم سطح روشنایی به شما کمک می‌کند تا از تغییر دستی گزینه‌های روشنایی خودداری کنید. اما ابتدا باید این کار را به صورت دستی انجام دهید تا ویژگی تنظیم سطح روشنایی گوشی بتواند در مورد اولویت روشنایی شما برای محیط‌های مختلف اطلاعات بیشتری کسب کند. بنابراین، روشنایی تطبیقی به سنسورهای گوشی و الگوریتم یادگیری ماشینی برای تنظیم خودکار روشنایی گوشی شما متکی است.

 

1. تنظیم خودکار نور گوشی را تغییر دهید

ممکن است قبلا این کار را انجام داده باشید اما امتحان کردن دوباره ضرری ندارد. بنابراین، با دنبال کردن مراحل زیر، گزینه Adaptive brightness را در اندروید خود تغییر دهید. سپس برنامه تنظیمات را باز کنید و به تنظیمات نمایش بروید. روی Adaptive brightness ضربه بزنید و سوئیچ کنار آن را روشن کنید.

2.تنظیم مجدد روشنایی تطبیقی

روشنایی تطبیقی ممکن است مفید باشد اما کامل نیست. از آنجایی که این ویژگی به عادات روشنایی قبلی شما متکی است، این ویژگی ممکن است با مشکلاتی مواجه شود یا در شرایط نامناسب روشنایی را تنظیم کند.

خوشبختانه، اندروید شما گزینه‌ای برای تنظیم مجدد روشنایی تطبیقی در اختیار شما قرار می‌دهد. گزینه تنظیم مجدد در اعماق برنامه تنظیمات است اما برای دسترسی به آن می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید. لازم به ذکر است مجموعه آرنیک امکان خرید عمده هولدر موبایل را برای هموطنان عزیز فراهم کرده است تا بهترین کیفیت را با قیمت مناسب تجربه کنند.

  • • مرحله 1: تنظیمات را در اندروید خود باز کنید و به Apps and Notifications بروید. سپس روی View all apps ضربه بزنید.
  • • مرحله 2: به پایین بروید و روی Device Health Services ضربه بزنید. در صفحه اطلاعات برنامه، Storage and Cache را انتخاب کنید.
  • • مرحله 3: روی Clear Storage ضربه بزنید و سپس دکمه Reset Adaptive brightness را در بالا فشار دهید.

 

3.تنظیمات برگزیده برنامه را بازنشانی کنید

اگر اخیرا تنظیمات برنامه را تغییر داده‌اید یا هر برنامه سیستمی را غیرفعال کرده اید، ممکن است چنین مشکلات تنظیم نور گوشی ایجاد شود. برای رفع این مشکل، می‌توانید تنظیمات برگزیده برنامه را در تلفن خود بازنشانی کنید و دوباره شروع کنید.

  • • مرحله 1: برنامه تنظیمات را در اندروید خود اجرا کنید و به سیستم بروید. Advanced را باز کرده و به Reset options بروید.
  • • مرحله 2: روی Reset app preferences ضربه بزنید. وقتی از شما خواسته شد گزینه Reset apps را انتخاب کنید.

بررسی کنید که آیا روشنایی تطبیقی اکنون خوب کار می‌کند یا خیر. لازم به ذکر است مجموعه آرنیک امکان خرید عمده پاوربانک را برای هموطنان عزیز فراهم کرده است تا بهترین کیفیت را با قیمت مناسب تجربه کنند.

 

4.به روز رسانی نرم افزار آندروید

به روزرسانی نرم‌افزار برای هر دستگاهی بسیار مهم است. اگر مشکل تنظیم خودکار روشنایی گوشی به دلیل وجود یک باگ در نرم‌افزار رخ می‌دهد، برای از بین بردن این احتمال، اندروید خود را به آخرین نسخه به روز کنید. برای بررسی به روزرسانی نرم افزار، منوی تنظیمات را باز کنید و به سیستم بروید. Advanced را باز کنید تا روی System update ضربه بزنید. به روزرسانی‌های جدید را دانلود و نصب کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

 

5. حالت SAFE MODE را امتحان کنید

یک برنامه یا بازی شخص ثالث اخیرا نصب شده ممکن است با ویژگی روشنایی تطبیقی در اندروید شما تداخل ایجاد کند. استفاده از حالت ایمن در اندروید می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که آیا این مورد است.

  • • مرحله 1: دکمه فیزیکی پاور گوشی خود را فشار داده و نگه دارید.
  • • مرحله ۲: دکمه Restart را به مدت طولانی فشار دهید، پیامی ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد وارد حالت Safe Mode شوید. برای ادامه OK را بزنید.

هنگامی که در حالت ایمن قرار گرفتید، چند دقیقه از تلفن خود استفاده کنید تا ببینید آیا روشنایی خودکار درست کار می‌کند یا خیر. اگر اینطور است، پس باید به دنبال هر برنامه‌ای بگردید که اخیرا روی گوشی خود نصب کرده‌اید و آن‌ها را حذف کنید. پس از اتمام، گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید تا از حالت ایمن خارج شوید. این موضوع باید در نهایت هر گونه مشکل با روشنایی خودکار را حل کند.

 

6.سنسورهای گوشی را بررسی کنید

اگر هیچ یک از راه حل‌های بالا کار نکرد، ممکن است مشکل مربوط به سخت‌افزار باشد. اگر سنسورهای گوشی شما کار نمی‌کنند، ممکن است تنظیم روشنایی خودکار گوشی به درستی کار نکند.

در حالی که برخی از تلفن‌ها دارای ابزارهای تشخیصی داخلی هستند، برنامه‌های زیادی (مانند Sensor Test یا Sensors Multitool) در گوگل پلی موجود است که می‌توانند به شما در تأیید سنسورهای گوشی‌تان کمک کنند. آن‌ها را دانلود و نصب کنید و سنسورهای گوشی خود را تست کنید. اما اگر کمکی نکرد، بهتر است گوشی خود را به یک مرکز خدمات مجاز ببرید.

 

تغییرات را تطبیق دهید

مشکلات مربوط به تنظیم روشنایی خودکار گوشی فقط به برخی از تلفن‌های اندرویدی محدود نمی‌شود، زیرا تلفن‌های پیکسل گوگل نیز درگیر مشکلات مشابه بوده‌اند. با این حال، راه حل‌های بالا باید به شما در رفع مشکلات روشنایی خودکار در هر تلفن اندرویدی کمک کنند. لازم به ذکر است مجموعه آرنیک امکان خرید عمده کابل شارژر گوشی و تبلت را برای هموطنان عزیز فراهم کرده است تا بهترین کیفیت را با قیمت مناسب تجربه کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات