حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی ارتباطات ماهواره ای در اپل واچ سری ۸ نیز همانند آیفون ۱۴ حضور دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، ساعت هوشمند، شایعات

گویا اپل قصد دارد برای نسل بعدی گوشی هوشمند و ساعت هوشمندش به سراغ قابلیت‌های سخت‌افزاری مهمی برود. مدتی پیش در ترنجی خواندیم که ویژگی ارتباطات ماهواره‌ ای در آیفون ۱۴ یکی از قابلیت‌های بسیار مهم این دستگاه است. اکنون نیز گویا ویژگی ارتباطات ماهواره ای در اپل واچ سری ۸ نیز همانند آیفون ۱۴ حضور دارد. با ترنجی همراه باشید.

دلایل استفاده از ویژگی ارتباطات ماهواره ای در اپل واچ سری ۸

امروزه اپل واچ به یک دستیار ضروری برای تعداد زیادی از کاربران تبدیل شده است و ما نیز تاکنون به دفعات زیادی، داستان‌هایی را شنیده‌ایم که  در آن ساعت‌های هوشمند به معنای واقعی کلمه جان کاربران را نجات داده‌اند. این شرکت همچنان به گسترش عملکرد و قابلیت‌های نرم‌افزاری خود ادامه می‌دهد و ساعت‌های هوشمند را به ابزاری برای بقا حتی در شرایط اضطراری تبدیل می‌کند.

طبق گفته بلومبرگ، اپل واچ بعدی از پشتیبانی سلولی برخوردار خواهد شد. نسل جدید ساعت‌های هوشمند می‌توانند به ماهواره‌ها در مدار پایین زمین متصل شوند و به لطف آن، به شبکه‌ای که هیچ ارتباطی وجود ندارد، متصل می‌شوند. این موضوع در مورد دسترسی کامل به اینترنت نیست. حداکثر چیزی که اپل در یک دستگاه پوشیدنی ارائه می‌دهد، امکان ارسال پیام‌های کوتاه است. البته این موضوع مهم و بجا است.

اما مهم‌تر از همه، شاید زمانی لازم باشد تا یک سیگنال اضطراری ارسال کنید، آن هم در یک وضعیت سخت و بحرانی که نتوانید هیچ کاری برای نجات خود انجام دهید. هیچ اطلاعات دقیقی وجود ندارد که اپل این اعلان‌ها را به چه شکل و برای چه کسی ارسال خواهد کرد. خود اپل به هیچ وجه در مورد این اطلاعات اظهار نظر نمی‌کند و مشخص نیست که این ویژگی جدید به زودی در اپل واچ ظاهر می‌شود یا خیر. اما گفته‌ها حاکی از تلاش اپل برای توسعه این قابلیت است.

ویژگی ارتباطات ماهواره ای در اپل واچ سری ۸

مارک گورمن از بلومبرگ که به دلیل پیش‌بینی‌هایش درباره برنامه‌ها و محصولات اپل مشهور است، اخیرا گزارش داده که این شرکت قصد دارد عملکرد نظارت بر فشار خون را که کاربران مدت‌ها انتظار آن را می کشیدند، ارائه کند. البته این قابلیت شاید در ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۴ عملی شود، نه در نسل بعدی. زیرا این قابلیت دائما در طول مسیر توسعه خود با مشکلاتی روبرو می‌شود. همچنین ارائه سنسور کنترل سطح قند خون و دمای بدن نیز در دستور کار است.

اپل در چهار سال گذشته تلاش کرده است تا به ساعت‌های هوشمند خود، قابلیت اندازه گیری فشار خون را اضافه کند. اما انجام آن با دقت قابل قبول چندان آسان نیست. به گفته منابع مطلع، قابلیت کنترل فشار خون در ساعت‌های هوشمند اپل، در بهترین حالت تا سال ۲۰۲۴ حضور نخواهند داشت. اما توسعه این برنامه ممکن است حتی تا قبل از سال سال ۲۰۲۵ نیز انجام نشود.

فرض اصلی بر این است که کاربر شاخص‌های عددی خاصی را نخواهد دید. در عوض دستگاه احتمالا قابلیت فشارسنج سنتی را برای کاربران ارائه خواهد داد تا وی بتواند در این مورد با پزشک مشورت کند. این شرکت قبلا آزمایش نمونه‌های اولیه را روی کارمندان خود آغاز کرده است. به گفته GizChina، قابلیت اندازه‌گیری قند خون بسیار دورتر از آن چیزی است که انتظارش را داشته باشیم، اما اپل همچنان روی توسعه آن برای آینده قابل نه چندان دور، کار می‌کند. این شرکت قصد دارد پشتیبانی از حسگرهای قند خون شخص ثالث را گسترش دهد که یک ابزار تشخیصی مناسب برای بیماران دیابتی خواهد بود.

ویژگی ارتباطات ماهواره‌ ای در آیفون ۱۴ یکی از قابلیت‌های بسیار مهم این دستگاه است

در سال جاری، این ساعت ممکن است یک سنسور ردیابی دمای بدن نیز داشته باشد، اگرچه مقادیر دقیق اندازه‌ گیری‌های خود را به کاربر نشان نمی‌دهد و صرفا پیشنهاد می‌کند که به پزشک مراجعه کند یا از یک دماسنج تخصصی استفاده کند، اما به نظر قابلیت مفیدی خواهد بود. این ویژگی برای بانوان نیز مفید خواهد بود که گزینه‌های نظارت بر سلامت خاصی در اختیار آن‌ها قرار گیرد. پیشرفت در این زمینه به طور کلی با خروج برخی از متخصصان پزشکی از کارکنان اپل محدود شده است. زیرا آن‌ها کسانی بودند که به توسعه این عملکرد در دستگاه‌ها و برنامه‌های این شرکت کمک زیادی کرده بودند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان