حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی ارتباطات ماهواره‌ ای در آیفون ۱۴ یکی از قابلیت‌های بسیار مهم این دستگاه است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، فناوری‌های نوین

ازمدت‌ها پیش صحبت از حضور قابلیت‌های عجیب و غریب در آیفون‌های اپل بوده است. یکی از آن موارد بحث ارتباطات و اتصالات ماهواره‌ای برای بهبود آنتن دهی در مناطق خاص و با پوشش ضعیف شبکه‌ای است. اینطور که به نظر می‌رسد، ویژگی ارتباطات ماهواره‌ ای در آیفون ۱۴ یکی از قابلیت‌های بسیار مهم این دستگاه است. با ترنجی همراه باشید.

ویژگی ارتباطات ماهواره‌ ای در آیفون ۱۴ می‌تواند این دستگاه را محبوب‌تر از رقبا کند…!

گویا اپل قصد دارد ارتباطات ماهواره‌ای را در آیفون ۱۴ و نسل بعدی اپل واچ معرفی کند. این موضوع بدان معناست که کاربران همچنان می‌توانند از آیفون یا اپل واچ خود برای ارسال پیام‌های متنی اضطراری و درخواست‌های کمک بدون اتصال به شبکه‌های اپراتوری استفاده کنند. سال گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه اپل ارتباطات ماهواره‌ای مدار پایین LEO یا عملکردهای اتصال ماهواره‌ای را در آیفون جدید راه‌اندازی می‌کند.

گویا این قابلیت نیازی به استفاده از اپراتور ندارد و در عوض، اطلاعات را از طریق شبکه ماهواره‌ای به مخاطبین اضطراری ارسال می‌کند. این ویژگی می‌تواند توانایی کاربران آیفون را برای درخواست کمک در مناطق خاص بهبود بخشد. در واقع حتی می‌تواند در لحظات حساس نقش نجات دهنده‌ای را ایفا کند.

ویژگی ارتباطات ماهواره‌ ای در آیفون ۱۴

با این حال، به دلایل مختلف، اپل این ویژگی را به سری آیفون ۱۳ نیاورد. اپل در صورت آماده بودن یک فناوری، از نشان دادن نوآوری‌ها در محصولاتش خودداری نمی‌کند. بنابراین، دلیل اصلی نبود این ویژگی مهم در سری آیفون ۱۳ احتمالا آماده نبودن این قابلیت در آن مقطع زمانی است. طبق گزارش جدید بلومبرگ، اپل این ویژگی را در سری آیفون ۱۴ معرفی خواهد کرد. سری آیفون ۱۴ اواخر امسال وارد بازار می‌شود. با توجه به اینکه برخی از کاربران از اپل واچ برای برقراری تماس استفاده خواهند کرد، این قابلیت را در اپل واچ نیز ارائه خواهد کرد.

علت مخالفت کاربران با استفاده اپل از ویژگی خاص و کاربردی چیست؟

برخی از کاربران معتقدند که این یک نوآوری نیست که اپل باید روی آن کار کند. اگر وجود چنین قابلیتی باعث افزایش قیمت این محصول شود، کاربران و خریداران واقعا به آن اهمیتی نمی‌دهند. در واقع، برای کاربران عادی گوشی‌های هوشمند، نیازی به چنین ویژگی خاصی حس نمی‌شود. به همین دلیل است که ارزش آن را ندارد که برای ویژگی‌ای که به آن نیاز ندارید، هزینه بیشتری بپردازید.

علاوه بر این، نگرانی‌هایی در مورد تاثیر این ویژگی بر عمر باتری دستگاه نیز وجود دارد. اینکه آیا استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای در آیفون باعث تخلیه سریع‌تر باتری می‌شود یا خیر، نگرانی اصلی کاربران این دستگاه است. همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که ارتباطات ماهواره‌ای حفره‌های امنیتی بیشتری را برای هکرها ایجاد کند. بنابراین، برخی از کاربران برای کاهش خطر نشت و همچنین کاهش قیمت دستگاه به اپل پیشنهاد کرده‌اند که استفاده از این ویژگی را در آیفون ۱۴ کنار بگذارد.

رندر CAD آیفون 14 پرو اپل با طراحی سوراخ + کپسول نمایشگر منتشر شد

به گفته وب سایت خبری GizChina، اگر یک ماجراجو یا گردشگر یا پرسنل مرتبط با یک شرکت، نیاز به سفر و حرکت در مکان‌های خاصی داشته باشد، یک تلفن ماهواره‌ای اختصاصی ایده بدی نخواهد بود. البته اپل هیچ چیز دیگری در مورد این ویژگی فاش نکرده است. با این وجود، بلومبرگ ادعا می‌کند که دسترسی به این ویژگی ممکن است در مناطق مختلف جهان متفاوت باشد.

به این دلیل که در مناطق مختلف، قوانین مختلفی نیز حاکم است و با این وجود این ویژگی ممکن است در هر منطقه از جهان در دسترس نباشد. نظر شما در مورد ویژگی ارتباطات ماهواره‌ای در آیفون ۱۴ چیست؟ آیا حضور چنین قابلیتی را مفید و کاربردی قلمداد می‌کنید؟ به نظر شما آیفون‌های اپل بیشتر به چه قابلیت‌های نیاز دارند؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان