حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل برای لنز زوم پریسکوپی دوربین آیفون 2023 با تأمین‌کننده کره‌ای به توافق رسیده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، دوربین

طبق تازه‌ترین گزارش رسانه‌ی The Elec، گفته می‌شود که اپل با تأمین‌کننده جدیدی از قطعات لنز تله‌فوتو برای سیستم دوربین پریسکوپی آیفون آینده خود به توافق نهایی رسیده است. این شرکت کره‌ای که Jahwa Electronics نام دارد، درحال‌حاضر به‌عنوان تأمین‌کننده محرک‌های لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) برای سری Galaxy S22 سامسونگ شناخته می‌شود.

لنز زوم پریسکوپی دوربین آیفون 2023

روز چهارشنبه، شرکت Jahwa Electronics واقع در کره جنوبی اعلام کرد که قصد دارد 191 میلیارد وون (155 میلیون دلار) را برای ساخت کارخانه‌هایی برای تولید محرک‌های جدید لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) هزینه کند.

طبق گزارش قبلی The Elec، اپل در نیمه اول سال 2021 از امکانات جدید Jahwa Electronics بازدید کرده و احتمالاً این سرمایه‌گذاری انجام شده است تا Jahwa بتواند از سال آینده عرضه لنز پریسکوپی اپل را با محرک‌های OIS آغاز کند.

اپل معمولاً از تأمین‌کنندگان می‌خواهد که خطوط تولید را منحصراً برای قطعات و اجزای خود بسازند، اما تأسیسات جدیدی که قرار است در گومی ساخته شوند، پس از اتمام کار، نیاز به تأیید اپل دارند و کل فرآیند از هم‌اکنون به‌مدت یک سال طول می‌کشد.

لنز زوم پریسکوپی دوربین آیفون 2023

لنز زوم پریسکوپی دوربین آیفون 2023

محرک‌های OIS که عملکردهای OIS و فوکوس خودکار را در یک واحد ترکیب می‌کنند، احتمالاً در لنز تله‌فوتو دوربین آیفون‌های 2023 استفاده خواهند شد. Elec پیش‌تر این اجزا را به یک سیستم دوربین پریسکوپی نسبت داده بود که امکان زوم اپتیکال را افزایش می‌داد.

شایعاتی در مورد دریافت لنز پریسکوپی برای آیفون از اوایل سال 2020 منتشر شد و تحلیلگر معتبر اپل، مینگ چی کو، اولین نفری بود که به این احتمال اشاره کرد. کو در ابتدا گفت که لنز پریسکوپی یکی از ویژگی‌های آیفون 14 پرو خواهد بود، اما اکنون می‌گوید که انتظار دارد این نوع لنز با آیفون 15 پرو عرضه شود.

در سیستم پریسکوپی، نور وارد شده به لنز تله‌فوتو توسط یک آینه زاویه‌دار به سمت سنسور تصویر دوربین منعکس می‌شود. تغییر جهتی که نور در آن حرکت می‌کند، امکان تنظیم طولانی‌تر لنز «تاشده» تله‌فوتو را در داخل تلفن‌ها فراهم می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا بدون هیچ‌گونه تاری، به بزرگ‌نمایی بدون افت‌کیفیت بپردازند.

نظر شما درمورد قرارداد اپل با شرکت کره‌ای و احتمال استفاده از لنز تله‌فوتو پریسکوپی در سیستم دوربین آیفون‌های 2023 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی