حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی iQOO Neo 6 با اسنپدراگون 8 نسل 1 و ویژگی های گیمینگ رسما معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | IQOO

زیر برند تجاری ویوو یعنی iQOO، گوشی های با مشخصات سطح پرچمدار با برچسب قیمت مقرون به صرفه عرضه می‌کند که آخرین آنها iQOO Neo 6 است. این برند ساعاتی پیش iQOO Neo 6 را در چین معرفی کرد که دارای پردازنده پیشرفته کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ ها نسبت به نسل قبلی خود بود. بنابراین بیایید در ترنجی نگاهی به آنچه که این دستگاه ارائه می‌دهد بیندازیم.

طراحی و نمایشگر

بیایید از طراحی شروع کنیم. iQOO Neo 6 دارای طراحی مشابه با نسل قبل خود، یعنی iQOO Neo 5 است. ضخامت این دستگاه که به تازگی راه اندازی شده است تنها 8.5 میلی متر و وزن آن 197 گرم است. ماژول دوربین دارای طراحی دو رنگ با یک شکل مستطیلی است که دارای سه لنز و یک چراغ LED است. پرچمدار آیکو در سه رنگ موجود است، که رنگ‌ های نارنجی و آبی دارای بدنه پشتی از چرم مصنوعی برای چسبندگی و راحتی بهتر در طول دفعات طولانی بازی هستند. در حالی که نوع رنگ مشکی دارای شیشه فلوریت AG با بافتی ابریشمی است. در لبه سمت چپ دستگاه هیچ دکمه ای وجود ندارد، اما در لبه سمت راست آن جایگاه دکمه های تنظیم صدا و کلید پاور را می‌بینید.

به نمای جلویی این دستگاه می‌رسیم. پرچمدار گیمینگ آیکو دارای یک صفحه نمایش تخت 6.62 اینچی آمولد است که وضوح Full HD+، حداکثر روشنایی 1300 نیت و نرخ به روز رسانی 120 هرتز را ارائه می‌دهد. این دستگاه همچنین دارای ویژگی نمونه برداری لمسی 1200 هرتز به همراه سنسور های اندازه گیری فشار دوگانه در زیر صفحه نمایش است تا با استفاده از دو انگشت، بازی هایی را که به چهار انگشت نیاز دارند را آسان تر کند. علاوه بر آن، این صفحه نمایش با اسکنر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر ارائه شده است.

گوشی iQOO Neo 6 با اسنپدراگون 8 نسل 1 و ویژگی های گیمینگ رسما معرفی شد

مشخصات iQOO Neo 6

آیکو نئو 6 مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 است که آن را قادر می‌سازد تا قابلیت ارائه 59 فریم در ثانیه را در بازی Genshin Impact به دست آورد. این پردازنده با حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 همراه است. رم دستگاه را نیز می توان تا 4 گیگابایت به صورت مجازی افزایش داد.

آیکو همچنین قابلیت تراشه پیشرفته و مستقلی را در این دستگاه گنجانده است. این تراشه حجم کاری GPU اصلی را به صورت مجزا و به صورت لحظه‌ای به نمایش می‌گذارد و آن را مدیریت می‌کند. این شرکت بیان می‌کند که این تصمیم به دلیل کاهش مصرف انرژی و مدیریت حرارت بهتر است. بنابراین نهایتاً منجر به نرخ فریم‌ های پایدار در طول بازی های طولانی مدت می‌شود.

خنک نگه داشتن سخت افزار این پرچمدار بر عهده یک سیستم اتلاف حرارت بزرگ است که از یک آلیاژ فلز کمیاب تشکیل شده است. این سیستم دارای صفحه میعان اتاق بخار با مساحتی بزرگ و ساختار گرافیت سه بعدی شش لایه است.

احساس لرزش از این دستگاه نیز با گنجاندن دو موتور خطی برای لرزش غنی تر و احساس بهتر بازخورد لمسی بهبود می‌یابد. با در نظر گرفتن گیمینگ بودن نسبی این گوشی، iQOO Neo 6 دارای بلندگو های نیمه بسته بالایی است. این موضوع به بازیکنان کمک می‌کند که به خوبی به صدا ها گوش دهند و موقعیت را شناسایی کنند. آیکو بلندگو ها را برای ارائه جلوه های صدای فراگیر و بهبود میدان صوتی که در بسیاری از تولیدات گیمینگ موبایلی بسیار مهم هستند، تغییر می‌دهد.

این دستگاه رابط OriginOS Ocean را مبتنی بر اندروید 12 در خارج از جعبه اجرا می‌کند. همچنین ویژگی‌ هایی مانند کنترل از راه دور مادون قرمز، NFC و سرویس جدید Vivo Card را ارائه می‌دهد. پرچمدار گیمینگ آیکو از یک باتری بزرگ 4700 میلی آمپر ساعتی مجهز به شارژ سریع 80 واتی استفاده می‌کند. این برند ادعا می کند که دستگاه آنها را می‌توان تنها در 5 دقیقه تا 30 درصد شارژ کرد.

گوشی iQOO Neo 6 با اسنپدراگون 8 نسل 1 و ویژگی های گیمینگ رسما معرفی شد

دوربین های Neo 6

در بخش دوربین ها اما، iQOO Neo 6 دارای یک سیستم دوربین سه گانه در پشت خود با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی ISOCELL GW1P سامسونگ با دیافراگم f/1.9 است. همراه دوربین اصلی یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور 2 مگاپیکسلی پرتره با دیافراگم f/2.4 نیز در این دستگاه وجود دارد. دوربین اصلی آیکو نئو 6 دارای تثبیت کننده تصویر اپتیکال است. آیکو در قسمت جلویی دستگاه نیز دوربین 16 مگاپیکسلی را برای عکس‌برداری سلفی و تماس های ویدیویی تعبیه کرده است.

این تلفن از ویژگی‌ هایی مانند کاهش نویز چند فریم هوش مصنوعی، الگوریتم Night Raw HDR، الگوریتم AI Anti-Glare، حالت پرتره، حالت شب، ویدئو دوگانه، زوم دیجیتال تا 10 برابر، ویدئو های 4K و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

قیمت و دسترسی

این شرکت iQOO Neo 6 را در سه پیکربندی حافظه معرفی کرده است:

نسخه 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 439 دلار

نسخه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 471 دلار

و در نهایت نسخه 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 518 دلار

به نقل از منبع، این دستگاه در سه رنگ نارنجی، آبی و سیاه جوی (مشکی) عرضه می شود. برند iQOO اعلام کرده است که اولین رویداد فروش iQOO Neo 6 در 31 فروردین ماه سال جاری در چین برگزار می‌شود.

 

نطر شما راجع به مشخصات و قیمت iQOO Neo 6 چیست؟ این پرچمدار را در چه سطحی ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Monarch

کاش تو ایران میومد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری