حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل برنامه self repair را با همکاری iFixit و به پیروی از اپل و سامسونگ معرفی کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

گوگل امروز اعلام کرد که جدیدترین سازنده‌ای است که با متخصصان تعمیرات iFixit به‌منظور ارائه‌ی قطعات یدکی برای دستگاه‌های خود مشارکت می‌کند. این برنامه به‌گونه‌ای است که درصورت خرابی، خرید قطعات برای تعمیر گوشی هوشمند پیکسل را برای مشتریان عادی آسان‌تر می‌کند. قطعاتی مانند باتری، نمایشگر و دوربین برای خرید در ایالات‌متحده، کانادا، استرالیا، بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی که گوشی‌های پیکسل در آنجا فروخته می‌شوند، در دسترس خواهند بود. گوگل همچنین اعلام می‌کند که برنامه self repair و قطعات جانبی تا آخر امسال برای خرید در دسترس قرار می‌گیرند.

برنامه self repair گوگل

قطعات یدکی برای طیف قابل‌توجهی از تلفن‌های پیکسل، ازجمله جدیدترین گوشی‌های سری پیکسل 6 و حتی پیکسل 2 در دسترس خواهد بود. این بدان معناست که قطعات باید برای انواع تلفن‌های قدیمی که ممکن است کاربران بخواهند آن‌ها را امسال تعمیر کنند، در دسترس باشند. در مقابل، مشارکت مشابه سامسونگ با iFixit، در زمان عرضه، تنها دستگاه‌های منتخبی که به گلکسی S20 و مدل‌های پس از آن مربوط می‌شود را پوشش می‌دهد (اگرچه غول کره‌ای اعلام کرده قصد دارد این برنامه را در آینده گسترش دهد).

اگر گوگل بخواهد مشتریان از دستگاه‌هایش تا زمانی که به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای آن‌ها منتشر می‌شود، استفاده کنند، تعمیرات آسان امری ضروری است. در مورد پیکسل 6، گوگل وعده سه سال به‌روزرسانی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی را داده است که می‌تواند تا اواخر سال 2026 از گوشی‌ها استفاده شود. در آن مرحله، کاملاً تضمین شده است که یک تلفن به تعویض باتری یا نوعی تعمیر جانبی دیگر که دسترسی آسان به قطعات یدکی را حیاتی می‌کند، نیاز دارد.

برنامه self repair گوگل

برنامه self repair گوگل

قطعات یدکی Pixel هم به‌صورت جداگانه و هم در «کیت‌های تعمیر» فروخته می‌شود که با ابزارهایی برای انجام تعمیرات همراه است. اگر ترجیح می‌دهید تعمیرات را خودتان انجام ندهید، گوگل درحال‌حاضر با تعدادی از تعمیرگاه‌های حرفه‌ای برای این منظور مشارکت می‌کند. همچنین زمانی که دیگر نمی‌خواهید از یک دستگاه استفاده کنید، برنامه‌های بازیافت و تعویض آن نیز در دسترس هستند.

صنعت فناوری به‌طورکلی در سال‌های اخیر در مورد تعمیرات جدی‌تر شده است. علاوه‌بر سامسونگ و گوگل، مایکروسافت و Valve نیز درحال کار با iFixit برای ارائه قطعات یدکی برای دستگاه‌های Surface و Steam Deck خود هستند. حتی اپل که در طول تاریخ تعمیر دستگاه‌های خود را برای مشتریان دشوار کرده است، اواخر سال گذشته برنامه تعمیر سلف سرویس خود را اعلام کرد. بعید است که این شرکت‌ها آخرین موارد در این زمینه باشند؛ زیرا قوانین درمورد تعمیر در سراسر جهان سرعت گرفته است.

نظر شما درباره برنامه self repair گوگل و نتایج آن بر روی تجربه‌ی کاربران درطول زمان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی