حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل برنامه تعمیر سلف سرویس (Self Service Repair) را برای دستگاه‌های خود معرفی کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل امروز یک اطلاعیه بزرگ برای صنعت تعمیرات را اعلام کرد. برنامه جدید تعمیر سلف سرویس “Self Service Repair” به کاربران اپل این امکان را می‌دهد تا تعمیرات خود را از طریق فروشگاه آنلاین جدیدی که به قطعات و ابزار اختصاص داده شده است، تکمیل کنند؛ ازجمله تعمیرات رایج مانند تعویض باتری، تعویض نمایشگر آیفون و موارد دیگر.

برنامه تعمیر سلف سرویس اپل

از طریق برنامه جدید Self Service Repair، مشتریان به قطعات و ابزارهای اصلی اپل برای تکمیل تعمیرات دسترسی خواهند داشت.

اپل می‌گوید که Self Service Repair ابتدا برای آیفون 12 و آیفون 13 و سپس مک‌های M1 در آینده در دسترس خواهد بود. این برنامه ابتدا در ایالات‌متحده در اوایل سال 2022 راه‌اندازی شده و پس از آن و درطول سال، به کشورهای دیگر راه خواهد یافت.

اپل در بیانیه‌ای درباره برنامه تعمیر سلف سرویس خود توضیح می‌دهد:

“اپل امروز Self Service Repair را معرفی کرد که به مشتریانی که با تکمیل تعمیرات خود راحت هستند، اجازه می‌دهد تا به قطعات و ابزارهای اصلی اپل دسترسی داشته باشند. Self Service Repair درابتدا برای سری آیفون‌های 12 و آیفون 13 در دسترس بوده و بزودی به رایانه‌های مک با تراشه M1 نیز راه خواهد یافت. همچنین این برنامه اوایل سال آینده در ایالات‌متحده در دسترس خواهد بود و در طول سال 2022 نیز به کشورهای دیگر گسترش خواهد یافت. مشتریان در این سرویس خدمات، به بیش از 5000 تعمیرکار مجاز اپل می‌پیوندند که شامل ارائه‌دهندگان خدمات (AASP) و 2800 ارائه‌دهنده تعمیرات مستقل که به این قطعات، ابزارها و دستورالعمل‌ها دسترسی دارند، می‌باشد.”

اپل می‌گوید که مرحله اولیه این برنامه به مشتریان امکان دسترسی به قطعات و ابزارهای اصلی اپل را برای متداول‌ترین ماژول‌های سرویس‌شده مانند نمایشگر آیفون، باتری و دوربین می‌دهد. این شرکت می‌گوید “تعمیرات اضافی در اواخر سال آینده در دسترس خواهد بود.”

برنامه تعمیر سلف سرویس اپل

برنامه تعمیر سلف سرویس اپل

در بیانیه‌ای، جف ویلیامز، مدیر اجرایی اپل، بیان می‌کند که این برنامه جدید به مشتریان در صورت نیاز به تعمیر دستگاه‌های خود، «انتخاب بیشتری» می‌دهد:

 “ایجاد دسترسی بیشتر به قطعات اصلی اپل به مشتریان ما در صورت نیاز به تعمیر، حق انتخاب بیشتری می‌دهد. در سه سال گذشته، اپل تعداد مکان‌های خدماتی با دسترسی به قطعات، ابزارها و آموزش‌های اصلی را تقریباً دو برابر کرده است و اکنون ما گزینه‌ای را برای کسانی که می‌خواهند تعمیرات خود را تکمیل کنند، ارائه می‌کنیم.”

مشتریانی که قصد دارند تعمیری انجام دهند، ابتدا تشویق می‌شوند قبل از سفارش قطعات و ابزار، تنها با استفاده از فروشگاه اینترنتی تعمیر سلف سرویس اپل، راهنمای تعمیرات را مطالعه کنند. پس از اتمام تعمیر، مشتریانی که قطعه مستعمل یا شکسته خود را برای بازیافت به اپل بازگردانند، اعتبار خرید خود را دریافت خواهند کرد. اپل هشدار می‌دهد که Self Service Repair برای “تکنسین‌های فردی با دانش و تجربه در تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی” درنظر گرفته شده است و “اکثریت قریب به اتفاق مشتریان” را تشویق کرده تا برای “ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای تعمیر” به یک تعمیرکار حرفه‌ای با تکنسین‌های معتبر مراجعه کنند.

از طریق این برنامه، مشتریان می‌توانند قطعات اصلی اپل، اسناد دسترسی و تعمیرات بیشتر و کامل را خودشان خریداری کنند. ما هنوز منتظر جزئیات بیشتر در مورد مواردی مانند قیمت و صلاحیت در این برنامه هستیم.

این اعلام همچنین درحالی منتشر می‌شود که اپل در بحبوحه جنبش حق تعمیر با فشار فزاینده‌ای مواجه است. درست در اوایل سال جاری، FTC سیاست جدیدی را برای تقویت اجرای قانون در برابر محدودیت‌های تعمیر اعلام کرد.

اطلاعات تکمیلی در بیانیه مطبوعاتی اپل را می‌توانید ازطریق وب‌سایت رسمی این شرکت مطالعه فرمایید.

دیدگاه شما پیرامون برنامه تعمیر سلف سرویس (Self Service Repair) اپل چیست؟ به‌نظر شما، خدمات جدید تا چه اندازه می‌تواند کار تعمیرات را برای مشتریان راحت کرده و سرویس‌های ویژه را به آنان پیشنهاد دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی