حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز ۱۱ در مقایسه با ویندوز ۱۰ یک شکست برای گیمرها است

این موضوع تقریبا به یک عادت دائمی در مدیران مایکروسافت تبدیل شده است که قبل از عرضه یک ویندوز جدید، وعده‌های بسیار امدوار کننده‌ای می‌دهند اما هنگام عرضه خبری از آن وعده‌ها نیست. این موضوع دوباره هم تکرار شده است و حالا ویندوز ۱۱ در مقایسه با ویندوز ۱۰ یک شکست برای گیمرها است. با ترنجی همراه باشید.

ویندوز ۱۱ در مقایسه با ویندوز ۱۰؛ تنها سیستم عاملی که گیمرها می‌پسندند…!

اگر به آمارهای به دست آمده از جدیدترین نظرسنجی سخت افزاری Steam توجه کنید، متوجه خواهید شد که ویندوز ۱۱ محبوبیت چندانی  در بین گیمرها پیدا نکرده است. بدیهی است که این فقط یک نظرسنجی سریع و محدود از جامعه گیمرهایی است که از پلتفرم Valve استفاده می‌کنند. اما Steam حضور عمده‌ای در دنیای بازی دارد و نظرسنجی ماه مارس، افزایش نسبتا ناچیز ۱.۲۵ درصدی را نسبت به ماه قبل نشان می‌دهد.

در ماه فوریه، میزان استقبال از ویندوز ۱۱ در بین گیمرهای استیم حدود ۱۵.۵۹ درصد بوده است. بنابراین اکنون باید به ۱۶.۸۴ درصد افزایش یابد. به نظر می‌رسد در مورد تعداد گیمرهای ویندوزی که در حال انتقال به آخرین سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت هستند، یک کندی واقعی در حال وقوع است، همانطور که می‌بینیم در حال نگاه کردن به آمار ماه ژانویه سال جاری و ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ نگاه می‌کنیم.

در ماه ژانویه، آمار بازیکنان ویندوز ۱۱ به ۱۳.۵۶ درصد رسیدند که نسبت به ماه قبل ۳.۴۱ درصد افزایش داشته است که این رقم یک افزایش بزرگ محسوب می‌شود. اما از آن زمان، ما شاهد افزایش متوسط ​​۲.۰۳ درصدی بوده‌ایم که آن رشد نسبتا خوب اکنون به ۱.۲۵ درصد کاهش یافته است. ویندوز ۱۰ همچنان آمار ۷۴.۶۹ درصدی از گیمرهای استیم را در اختیار دارد و با ویندوز ۷ با ۴.۱۴ درصد، با فاصله کمی از آمار ۲.۴۳ درصدی MacOS قرار گرفته است. در پایان نیز سیستم عامل لینوکس تنها ۱ درصد از این آمار را به خود اختصاص داده است.

شاید محبوبیت ویندوز ۱۱ به همین شکل باقی بماند

همانطور که ذکر شد باید ارقام Steam را با کمی شک و شبهه در نظر بگیریم (یا هر گزارش و نظرسنجی محدود مانند این)، که مشخصا توانایی محدودی برای اطلاع رسانی در کل بازار رایانه‌های شخصی دارد. مایکروسافت احتمالا از این آمارهای اخیر ناامید خواهد شد. عمدتا به این دلیل که همانطور که گفته شد، زمانی که سال ۲۰۲۲ شروع شد، به نظر می رسید که ویندوز ۱۱ شروع به افزایش آمار استفاده زیادی در میان گیمرها کرده است، اما به نظر می‌رسد که این گام‌های بزرگ‌تر به گام‌های کوچک‌تری تبدیل شده است.

ویندوز ۱۱ در مقایسه با ویندوز ۱۰

نگران‌کننده‌تر از این موضوع، آن است که پیشرفت کلی استقبال از ویندوز ۱۱ برای گیمرها بسیار عقب‌تر از آن چیزی است که برای ویندوز ۱۰ شاهد بودیم. همانطور که PC Gamer انتشار آخرین نظرسنجی استیم را برجسته می‌کند، هفت ماه پس از آن نیز مجددا به این خبر اشاره می‌کند. این موضوع از جهاتی برای مایکروسافت نگران کننده است که یکی از کاربری‌های اصلی ویندوز، استفاده از آن در زمینه گیم است. اگر مایکروسافت گیمرها را با این کار نا امید کند، احتمال کوچ کردن آن‌ها به پلتفرم‌های دیگر بالا است.

به گفته TechRadar، این واقعا موضوع عجیبی نیست که چگونه ویندوز ۱۱ ماهرانه توانسته است شرکت‌های بازی را وسوسه کند. با این اوصاف، با توجه به اینکه ویندوز ۱۱ بیشتر یک ارتقای اساسی است تا یک نسل جدید از سیستم عامل و همچنین بیشتر یک آپدیت برای بهبود و اصلاح ویندوز ۱۰ است، چندان تعجب آور نیست که افراد بیشتری رویکردی متناقض با انتظارات مایکروسافت داشته باشند.

در مورد گیمرها، مطمئنا دلایل جدی و قانع‌ کننده‌ای وجود خواهد داشت که در نهایت به یک سیستم عامل دیگر سوئیچ کنند. زیرا فناوری متمرکز بر بازی مانند DirectStorage توسط بازی‌های بیشتری در آینده پشتیبانی می‌شود. در حالی که DirectStorage برای کاربران ویندوز ۱۰ نیز در دسترس خواهد بود، به لطف بهینه سازی‌های ذخیره سازی موجود در ویندوز ۱۱ تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت و این فناوری بسیار بیشتر از افزایش سرعت بارگذاری، برای گیمرها مفید خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

بنظرم ویندوز ۱۱ بدترین ویندوز مایکروسافت هست از ویستا هم بدتر …
واقعا افتضاح محضه

M.Y

دلیلی داری؟
من که خیلی راضی ترم نسبت به ویندوز 10
خیلی نرم و روونه و باگ آنچنانی ندیدم
یه سری مشکلات هست که مایکروسافت درستش می کنه کم کم.
ولی اینکه پیش نیاز های سخت افزاری رو برده بالا مشکل بزرگیه و باعث میشه اکثرا نتونن استفاده کنن
امیدوارم پیش نیاز ها رو بیاره پایین تا همه بتونن استفاده کنن.
یا یه نسخه لایت ازش رونمایی کنه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان