حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی TSMC در فصل اول 2022 اعلام شد: رشد درآمد با وجود مشکلات صنعتی و محیطی

کمپانی تایوانی TSMC، سازنده اصلی تراشه‌های موبایل، به‌تازگی گزارش مالی سه‌ماهه اول 2022 خود را اعلام کرده که علی‌رغم ادامه کمبود قطعات و محدودیت‌های ناشی از COVID در چین، این شرکت موفق شده تا درآمد بی‌سابقه‌ای را از بابت افزایش فروش تراشه کسب کند.

گزارش مالی TSMC در فصل اول 2022

غول تایوانی سازنده تراشه اعلام کرده که درآمد سه‌ماهه اول این شرکت، حتی با وجود چالش‌هایی که با آن روبرو شده بود، تا 35 درصد بیشتر از سه‌ماهه مشابه در سال گذشته بوده است.

TSMC در توضیحات مربوط به گزارش مالی خود آورده است:

    TSMC امروز درآمد خالص خود را برای مارس 2022 اعلام کرده است که بر این اساس، درآمد مارس 2022 تقریباً 171.97 میلیارد دلار NT بوده که افزایش 17.0 درصدی نسبت به فوریه 2022 و افزایش 33.2 درصدی نسبت به مارس 2021 را نشان می‌دهد.. درآمد ژانویه تا مارس 2022 نیز بالغ‌بر 491.08 میلیارد دلار NT برآورد شده که نسبت به مدت مشابه در سال 2021، 35.5 درصد افزایش داشت.

بلومبرگ خاطرنشان می‌کند که این شرکت توانسته است با تنظیم مجدد تولید برای دنبال کردن تغییرات در تقاضا، محدودیت‌های قرنطینه در چین را برطرف کند.

  TSMC تولید خود را در چین ادامه داده است، حتی در شرایطی که بسیاری از کارخانه‌های دیگر برای مقابله با سیاست همه‌گیری کرونا، فعالیت خود را به‌حالت تعلیق درآورده‌اند. تولیدکننده تراشه در پایان مارس اعلام کرده که اولویت‌های تولید را برای مقابله با تغییر تقاضا ناشی از محدودیت‌های کووید در شانگهای و شنژن تغییر خواهد داد. مارک لئو، رئیس هیئت‌مدیره این شرکت در آن زمان گفت که TSMC قصد نداشت پیش‌بینی‌های فروش و هزینه سرمایه خود را برای سال 2022 بازبینی کند.

گزارش مالی TSMC در فصل اول 2022

گزارش مالی TSMC در فصل اول 2022

این شرکت پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از کاهش تقاضا برای محصولاتی مانند گوشی‌های هوشمند را ذکر کرده بود، اما هیچ‌چیز آنقدر بد نیست که نیاز به تعدیل اهداف رشد کلی خود داشته باشد.

با وجود خوش‌بینی سازنده تراشه، تحلیلگران به‌دنبال اطمینان‌خاطر در مورد برنامه‌هایی برای اطمینان از ادامه عرضه مواد کلیدی خواهند بود.

  استراتژی موجودی TSMC در مورد مواد کلیدی مانند ویفرهای سیلیکونی و گازهای صنعتی یک تمرکز کلیدی در جلسه توجیهی نتایج سه‌ماهه اول خواهد بود، زیرا افزایش تنش ژئوپلیتیکی و افزایش آهسته ظرفیت جهانی ویفر، تصویر عرضه را مه‌آلود نگه می‌دارد.

در ادامه، انتظار می‌رود TSMC سفارش‌های طراحی مودم 5G اپل را برای سری آیفون‌های سال آینده دریافت کند.

نظر شما درمورد گزارش مالی TSMC در فصل اول 2022 و افزایش درآمد این شرکت حتی با وجود مشکلات متعدد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی