حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چه پروژه هایی را میتوان با پایگاه داده اکسس انجام داد؟چگونه در اکسس ماکرو بنویسیم؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در این مقاله قصد داریم در رابطه با اکسس و نحوه ماکرونویسی در آن و تفاوت آن با نرم افزار اکسل بصورت مخصر صحبت کنیم.اینکه چه پروژه هایی را میتوان با Access انجام داد نیز مورد بحث قرار خواهیم داد.همچنین از تفاوت بین اکسس و اکسل نیز مطالبی را برای تان آماده کردیم.

 نرم افزار اکسس چیست؟

نرم افزار Microsoft Access یک ابزار مدیریت اطلاعات است. این ابزار به شما کمک می‌کند اطلاعات را برای مرجع، گزارش و تجزیه‌وتحلیل ذخیره کنید. نرم افزار Microsoft Access به شما کمک می‌کند تا حجم زیادی از اطلاعات را تجزیه‌وتحلیل کنید.

Access یکی از نرم افزار مجموعه مایکروسافت آفیس است که برای ساخت پایگاه داده به کار می‌رود. این نرم افزار نسبت به سایر نرم‌افزارهای این مجموعه مانند آفیس ورد، پاورپوینت و اکسس کمتر مورداستفاده قرارگرفته است.

 چه پروژه‌هایی را می توان با اکسس انجام داد؟

از این نرم افزار برای انجام پروژه Access استفاده می‌شود. این پروژه می‌تواند شامل یک پایگاه داده تک منظوره یا چندمنظوره باشد. این پایگاه داده‌ها می‌توانند یک نوع داده تا ده‌ها نوع داده را در خود قرار دهند. شما ممکن است بخواهید یک پایگاه داده ایجاد کنید که فقط روی یک رایانه کار کند. یا اینکه پروژه اکسس را به نحوی ایجاد کنید که روی سرور نصب شده و چندین نفر به صورت هم‌زمان از آن استفاده کنند.

پایگاه داده اکسس چیست؟

پایگاه داده اکسس به همان روشی کار می‌کند که هر پایگاه داده‌ای کار می‌کند. در Access با ذخیره اطلاعات مرتبط با هم به شما امکان ایجاد ارتباطات (که معمولاً روابط نامیده می‌شود) بین اطلاعات مختلف داده می‌شود. شما در پایگاه داده اکسس می‌توانید اطلاعات زیادی از یک فرد مثلاً مشتری مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی، نام پدر، تاریخ تولد؛ آدرس، شماره تماس و غیره را درج کنید. حال اگر مشتریان شما بیش از 10 هزار نفر باشند، تمام این اطلاعات به صورت دسته‌بندی‌شده در اختیار شما خواهد بود.

قرار دادن داده‌ها در جداول پایگاه داده access به چه معناست؟

داده‌ها در جداول مایکروسافت Access ذخیره می‌شوند. (آن‌ها را به‌عنوان صفحات اکسل کوچکی در نظر بگیرید که فقط یک نوع چیز را ذخیره می‌کنند). یک جدول می‌تواند فیلدهای زیادی داشته باشد (آن‌ها را به‌عنوان ستون‌هایی در صفحه اکسل خود در نظر بگیرید.)

هنگامی که جداول، فیلدها و روابط MS Access خود را تنظیم کردید، می‌توانید فرم‌های ورود داده ایجاد کنید. این فرم‌ها برای ذخیره اطلاعات شما و بعداً ایجاد گزارش با داده‌ها استفاده می‌شوند. برای ایجاد این فرم‌ها می‌توانید از زبان‌های برنامه‌نویسی مانند ویژوال‌بیسیک یا ساختار خود اکسس استفاده کنید. طراحی فرم‌های Microsoft Access با ابزار طراحی فرم wysiwyg بسیار آسان است.

نرم افزار access چیست و چه پروژه‌هایی را می توان با اکسس انجام داد؟

 تفاوت اکسس با اکسل در چیست؟

مایکروسافت اکسس و مایکروسافت اکسل شباهت‌های زیادی دارند که می‌تواند تصمیم‌گیری در مورد برنامه‌ای که باید استفاده کنید را دشوار می‌کند. به‌عنوان مثال، هر دو برنامه می‌توانند حجم زیادی از داده‌ها را ذخیره کنند. همچنین پرسش‌های قدرتمند و ابزارهای تحلیلی را برای برش دادن آن داده‌ها اجرا می کنند. شما برای بسیاری از موارد میتوانید انجام پروژه در اکسل را بجای اکسس انتخاب کنید چون بسیار ساده تر هستند.

 بررسی تفاوت‌های این دو برنامه با هم

  • • اگر هدف شما حفظ یکپارچگی داده‌ها در قالبی است که چندین کاربر می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، Access بهترین انتخاب شما است. در واقع تفاوت اکسس با اکسل در این است که اکسل برای داده‌های عددی پیچیده‌ای که می‌خواهید عمیقاً تحلیل کنید مناسب‌تر است.
  • • همچنین Access برای مدیریت داده‌ها بهتر است. این برنامه به شما کمک می‌کند آن‌ها را سازمان‌دهی کنید، جستجو کنید و در دسترس چندین کاربر هم‌زمان قرار دهید.
  • • اکسل به‌طورکلی برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها بهتر است. این برنامه انجام محاسبات پیچیده، بررسی نتایج احتمالی و تولید نمودارهای با کیفیت بالا را انجام می‌دهد.

  • • اگر از Access برای ذخیره داده‌های خود و از Excel برای تجزیه‌وتحلیل آن‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید از مزایای هر دو برنامه بهره‌مند شوید.
  • • اکسل یک برنامه صفحه گسترده است که عمدتاً برای پروژه‌های فردی و انجام محاسبات مختصر استفاده می‌شود. اکثر کاربران اکسل فقط با چند ده تا چند صد سلول داده به‌طور هم‌زمان کار می‌کنند. اکسل برای ترسیم نمودار و نمودار آن محاسبات و نقاط داده عالی است.
  • • مایکروسافت اکسس برای ذخیره و مدیریت مقادیر زیادی از داده‌ها به شکلی ساخته شده که بازیابی و استفاده از آن در برنامه‌های مختلف را آسان می‌کند.
  • • درحالی‌که کاربران اکسل مستقیماً در صفحات گسترده خود تایپ می‌کنند، پایگاه داده اکسس با فرم‌ها و پرس‌وجوهای از پیش ساخته شده دست‌کاری می‌شوند. بیشتر کسب‌وکارها Access را به سایر برنامه‌ها نیز متصل می‌کنند، بنابراین وقتی آن برنامه‌های دیگر داده تولید می‌کنند، به‌طور خودکار به Access منتقل می‌شوند.

 کدنویسی در اکسس به چه صورت است؟

در Access ، برنامه‌نویسی فرایند افزودن قابلیت به پایگاه داده شما با استفاده از ماکروهای Access یا کدهای Visual Basic for Applications (VBA) است. برای مثال فرض کنید یک فرم و یک گزارش ایجاد کرده‌اید و می‌خواهید یک دکمه دستوری به فرم اضافه کنید. این فرم با کلیک بر روی آن گزارش باز می شود. در این صورت از کدنویسی در اکسس استفاده می‌کنید.

نرم افزار access چیست و چه پروژه‌هایی را می توان با اکسس انجام داد؟

کدنویسی در اکسس در واقع فرآیند ایجاد یک رویه ماکرو یا VBA و سپس تنظیم ویژگی رویداد OnClick دکمه فرمان است. با این کار با کلیک بر روی دکمه فرمان، ماکرو یا رویه اجرا شود. برای یک عملیات ساده، مانند باز کردن یک گزارش، می‌توانید از Command Button Wizard برای انجام تمام کارها استفاده کنید.

 ماکرو چیست و چه‌کاری انجام می‌دهد؟

ماکرو ابزاری است که به شما امکان می‌دهد وظایف را خودکار کنید و قابلیت‌هایی را به فرم‌ها، گزارش‌ها و کنترل‌های خود اضافه کنید. برای مثال، اگر یک دکمه فرمان را به یک فرم اضافه کنید. همچنین ویژگی رویداد OnClick دکمه را به یک ماکرو مرتبط ‌کنید. این رویداد حاوی دستوراتی است که می‌خواهید دکمه هر بار که روی آن کلیک می‌شود انجام دهد.

 استفاده از ماکرو و کد نویسی در پایگاه داده

اشیا (مانند فرم‌ها و گزارش‌ها) و کنترل‌ها (مانند دکمه‌های فرمان و جعبه‌های متن) دارای ویژگی‌های رویداد مختلفی هستند. شما می‌توانید ماکروها را در Access به آن‌ها متصل کنید. هر ویژگی رویداد با یک رویداد خاص مرتبط است. مانند کلیک کردن روی ماوس، باز کردن یک فرم، یا تغییر داده‌ها در یک جعبه متن.

نرم افزار access چیست و چه پروژه‌هایی را می توان با اکسس انجام داد؟

تصمیم برای استفاده از ماکروها، VBA یا هر دو در درجه اول بستگی به نحوه استقرار یا توزیع پایگاه داده دارد. به‌عنوان مثال، اگر پایگاه داده در رایانه شما ذخیره‌شده است و شما تنها کاربر هستید. اگر از کد VBA راحت هستید، ممکن است تصمیم بگیرید از VBA برای انجام بیشتر کارهای برنامه‌نویسی خود استفاده کنید. بااین‌حال، اگر قصد دارید پایگاه داده خود را با قرار دادن آن در یک سرور فایل با افراد دیگر به اشتراک بگذارید، ممکن است بخواهید از VBA برای ملاحظات امنیتی استفاده نکنید.

اگر کار پیچیده ای در اکسس باشد که نیاز به دانش و تجربه بسیار زیاد داشته باشد و شما هنوز به آن مرحله از دانش برای انجام پروژه vba نرسیده اید بهتر است با مشاوران ما با شماره 09129540122 تماس بگیرید.

آیا باید از ماکرو استفاده کنم یا از کد VBA استفاده کنیم؟

شما باید تصمیم خود را برای استفاده از ماکروها یا کد VBA در Access بر اساس دو نگرانی قرار دهید:

  • • امنیت.
  • • عملکرد موردنظر.

امنیت یک مشکل است زیرا VBA می‌تواند برای ایجاد کدی استفاده شود که یا امنیت داده‌های شما را به خطر می‌اندازد یا می‌تواند به فایل‌های رایانه شما آسیب برساند.

کافه پروژه ، مرکز انجام پروژه های اکسس با قیمت رقابتی

اگر به هر دلیلی پروژه اکسس خود را نمیتواند انجام دهید سایت کافه پروژه میتوان یک گزینه عالی برای سفارش پروژه شما باشد.این سایت با داشتن هزاران مجری متخصص در حوزه های مختلف مانند اکسس و اکسل و vba مجموعه ای از حرفه ای ها را در خود جمع کرده است.خوبی کار در کافه پروژه این است که شما میتوانید بصورت مستقیم با مجری کار چت کنید تا هم بدون واسطه کار را به پیش ببرید و هم خیالتان از تخصص آن شخص راحت باشد.

امکان مشاهده رزومه و تجارب کارفرمایان دیگر با مجریانی که برای پروژه شما پیشنهاد قیمت میدهند میتواند آسودگی خاطر بیشتری برای شما ایجاد کند.

کافه پروژه برای متخصصان اکسس هم پیشنهاد همکاری دارد و درصورت داشتن مهارت میتواند کسب درآمد خوب را تضمین کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش پروژه کافه پروژه” را در گوگل جستجو نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات