حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ذخیره کردن رسانه‌ها در چت‌های سری واتس‌اپ محدود خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اخبار، شبکه‌های اجتماعی

واتس‌اپ یکی از پرکابردترین و در عین حال شاید بتوان گفت ضعیف‌ترین شبکات اجتماعی دنیا است. گرچه نمی‌توان گفت این پیام رسان در زمینه حریم خصوصی بی نقص عمل می‌کند اما خبر خوب این است که ذخیره کردن رسانه‌ها در چت‌های سری واتس‌اپ محدود خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

ذخیره کردن رسانه‌ها در چت‌های سری واتس‌اپ محدود خواهد شد

چت‌های سری یا پیام‌های ناپدید شونده قابلیتی است که می‌تواند از حریم خصوصی شما به روشی مناسب محافظت کند. اما این ویژگی در واتس‌اپ مشکلاتی داشت، از جمله اینکه امکان ذخیره یک فایل رسانه‌ای که قرار بود در گوشی شما ناپدید شود فراهم بود. این موضوع باعث می‌شود که این ویژگی برای حفظ حریم خصوصی مفید نباشد و برای سرگرمی با دوستان خود مفیدتر باشد. با این حال، Meta اکنون آپدیتی را ارائه می‌کند که هدف آن بهبود حریم خصوصی WhatsApp است، MySmartPrice گزارش می‌دهد که با این آپدیت دیگر شما نمی‌توانید به‌طور خودکار فایل‌های رسانه‌ای را که قرار است ناپدید می‌شوند، ذخیره کنید.

اخیرا WABetaInfo گزارش داده است که برخی از بهبودهای جدید در بخش حریم خصوصی وات‌اپ اکنون برای کاربران iOS و Android ارائه می‌شود. قبل از این آپدیت، می‌توانستید رسانه‌ها را به‌طور خودکار در گوشی خود ذخیره کنید. اما اکنون این امکان برای چت‌های ناپدید شونده محدود می‌شود و آن‌ها را ایمن‌تر و خصوصی‌تر می‌کند.

ذخیره کردن رسانه‌ها در چت‌های سری واتس‌اپ

همانطور که در اسکرین شات زیر مشاهده می‌کنید، با این آپدیت جدید، واتس اپ به طور خودکار گزینه “مشاهده رسانه” را برای ناپدید شدن چت‌ها در اندروید خاموش می‌کند. در IOS، ویژگی “Save to Camera Roll” نیز غیرفعال خواهد شد. به این ترتیب، نمی‌توانید به‌طور خودکار هیچ تصویر، ویدیو یا GIF خاصی را در گالری تلفن خود (در طول انجام یک چت سری و ناپدید شونده) ذخیره کنید.

این گزینه‌های خودکار به طور پیش فرض خاموش هستند. با این حال، اگر به تنظیمات بروید و ویژگی‌ها را روشن کنید، همچنان می‌توانید رسانه را در چت ناپدید شده ذخیره کنید، همچنین می‌توانید فایل رسانه را به صورت دستی دانلود کنید. به گفته WABetaInfo، این ویژگی اکنون برای کاربران بتا عرضه شده است و ظرف ۲۴ ساعت آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

آپدیت واتس اپ با تمرکز بر بهبود پیام صوتی و کنترل بیشتر روی این قابلیت منتشر می‌شود

پیش از این، واتس اپ ویژگی ایمنی دیگری را معرفی کرد که افراد را از فوروارد یک پیام از به بیش از یک چت گروهی در یک زمان محدود می‌کرد و این کار می‌تواند به جلوگیری از انتشار اخبار جعلی و دروغین در برنامه‌های پیام‌ رسانی کمک کند.

سایر تغییرات اخیر واتس اپ که ممکن است دوست داشته باشید

یکی از ویژگی‌هایی که واتساپ در حال حاضر روی آن کار می‌کند، قابلیت آپلود فایل‌های حجیم‌تر برای اشتراک گذاری در این برنامه است. قبل از این آپدیت، واتس اپ محدودیت ۱۰۰ مگابایتی برای فایل‌هایی که می‌خواستید در این سرویس چت، ارسال یا دریافت کنید داشت. با این تغییر جدید، این محدودیت به طور قابل توجهی به ۲ گیگابایت افزایش می‌یابد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که این ویژگی برای تعداد کمی از آزمایش‌ کنندگان نسخه بتا که در حال حاضر در آرژانتین قرار دارند، عرضه شده است و هنوز برای همه کاربران در دسترس نیست. اخیرا گزارشی منتشر شد که ویژگی محبوب و مورد انتظار پشتیبانی از چند دستگاه در یک حساب کاربری، بالاخره به اندروید و iOS می‌آید (تا پایان این ماه بر روی iOS منتشر می‌شود و کاربران اندرویدی باید آن را تا ماه آوریل دریافت کنند).

اما چرا این ویژگی واتس اپ اینقدر مهم است؟ برای کسانی که نمی‌دانند، باید بگوییم که در حال حاضر می‌توانید از واتس‌اپ در رایانه شخصی یا مک خود برای چت کردن استفاده کنید، اما باید گوشی آیفون یا اندرویدتان همیشه آنلاین باشد تا بتوانید چت را ادامه دهید. دلیل آن نیز این است که WhatsApp کلید هویت شما را برای رمزگذاری end-To-end در تلفن شما ذخیره می‌کند.

قابلیت های جدید واتس اپ در راه است؛ واکنش با ایموجی و میانبر جستجوی پیام

با این حال، ویژگی پشتیبانی از چند دستگاه این موضوع را تغییر می‌دهد و با استفاده از این قابلیت، می‌توانید اکانت واتس‌اپ خود را در حداکثر چهار دستگاه دیگر داشته باشید و همچنین می‌توانید همیشه بدون آنلاین کردن تلفن خود از آن‌ها استفاده کنید. زیرا هر یک از آنها کلید هویت خاص خود را دارند.

به گفته PhoneArena، یکی دیگر از قابلیت‌های مفیدی که واتس اپ اخیرا معرفی کرده است، امکان واکنش به پیام‌های ارسال شده در این اپلیکیشن چت با ایموجی است. این ویژگی دوباره در نسخه بتا اپلیکیشن محبوب پیام رسان مشاهده شده است. پس از رسمی شدن عرضه این قابلیت، شش واکنش به پیام‌هایی که در واتس اپ برای شما ارسال می‌شود خواهید داشت که عبراند از لایک، عشق، خنده، شگفت زده، غمگین و تشکر.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان