حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه RealityScan اپیک گیمز معرفی شد؛ یک برنامه اسکن سه بعدی کارآمد

با وجود دعواهای حقوقی بین اپل و ایپک گیمز بعید است نام این شرکت را نشناسید. این شرکت همان سازنده بازی محبوب فورتنایت است که از جمله بازی‌های معروف دنیاست. حال اخیرا برنامه RealityScan اپیک گیمز معرفی شده است که یک برنامه اسکن سه بعدی کارآمد و کاربردی است. با ترنجی همراه باشید.

برنامه RealityScan اپیک گیمز چیست و چه کاربردی دارد؟!

توسعه دهنده فورتنایت یعنی اپیک گیمز (Epic Games)، اخیرا اپلیکیشن جدیدی به نام RealityScan را معرفی کرده است که اشیاء موجود در دنیای واقعی را اسکن می‌کند و آن‌ها را به فایل‌های سه بعدی در دنیای مجازی تبدیل می‌کند. به عنوان مثال، ویدئویی ۴۷ ثانیه‌ای که توسط اپیک منتشر شده است، شخصی را نشان می‌دهد که با استفاده از آیفون خود، از زوایای مختلف از صندلی خود عکس می‌گیرد. هنگامی که این صندلی به عنوان یک شی سه بعدی در گوشی ذخیره می‌شود، شما می‌تواند تصویر را دستکاری کند، مثلا رنگ صندلی خود را تغییر دهد.

برنامه RealityScan

شرکت Epic بیانیه‌ای منتشر کرده است که در آن می‌گوید RealityCapture یک نرم‌افزار فتوگرامتری پیشرفته است که می‌تواند اشیا و صحنه‌ها را با هر اندازه‌ای از تصاویر یا اسکن‌های لیزری بازسازی کند و اسکن‌های سه بعدی را با دقت بی‌نظیر و کیفیت مش با سرعتی چند برابر نرم‌افزارهای رقیب را ثبت کند. این برنامه اکنون در نسخه محدود و بتا قرار دارد. آنچه را که مردم در مورد RealityCapture دوست دارند، امکان اسکن سه بعدی سریع و آسان است که آن خیلی زود در کف دست شما قرار می‌دهد.

همچنین باید گفت که Epic کاربران را در استفاده از RealityScan به شکل دقیقی راهنمایی می‌کند. این شرکت می‌گوید که به‌ طور سنتی، ضبط و ثبت کردن اشیا دنیای واقعی برای استفاده در تجربه‌های دیجیتال، پیچیده، فنی و نیازمند کار فشرده بوده است. اما اکنون به سادگی باز کردن قفل گوشی هوشمند شماست. اپیک می‌گوید که با استفاده از بازخورد بلادرنگ و راهنمایی واقعیت افزوده، شما را در این فرآیند راهنمایی می‌کند. همانطور که Epic می‌گوید، چه یک حرفه‌ای باتجربه باشید و چه یک مبتدی تازه‌ کار که اخیرا شروع به کار کرده است، شما می‌توانید دنیای اطراف خود را در هر کجا و هر زمان ثبت کنید.

 

 

هنگامی که تصاویر بر روی یک تلفن ضبط می‌شوند، به لطف آنچه که Epic آن را سریع‌ترین نرم‌افزار فتوگرامتری در بازار می‌نامد، فوراً یک مدل واقعی ایجاد می‌شود و تصاویر تکمیل شده در Sketchfab آپلود می‌شوند. مورد دوم پلتفرمی است که به کاربران امکان می‌دهد تمام اشیا سه بعدی و واقعیت افزوده شما را مدیریت کنند و به شما امکان انتشار، اشتراک گذاری و فروش محتوای AR، 3D و VR را می‌دهد.

این برنامه بهار امسال برای iOS و در اواخر سال ۲۰۲۲ برای کاربران اندروید به طور گسترده در دسترس خواهد بود

اپیک همچنین افزود که از امروز به ۱۰.۰۰۰ کاربر iOS اجازه می‌دهد تا در یک آزمایش بتا و محدود از طریق TestFlight شرکت کنند. این نوبت‌ دهی بر اساس اولویت ارائه خواهد شد. اواخر بهار امسال، نسخه Early Access برنامه RealityScan برای کاربران iOS و با در دسترس بودن برای کاربران اندرویدی که انتظار می‌رود اواخر امسال آغاز شود، عرضه خواهد شد. این زمانی است که برنامه به طور گسترده در دسترس همه قرار می‌گیرد تا کاربران آن نصب کنند.

تا آن زمان، Epic از بازخوردهای اعضای TestFlight برای بهبود رفع مشکلات مختلف این برنامه استفاده می‌کند. کسانی که قادر به کسب کردن یکی از ۱۰.۰۰۰ ظرفیت رزرو شده برای آزمایش‌ کنندگان نسخه بتا در TestFlight نیستند، می‌توانند دوباره سعی کنند تا برنامه را در پاییز نصب کنند. این اپلیکیشن با استفاده از فناوری Capturing Reality (شرکتی که Epic سال گذشته آن را خریداری کرد) توسعه یافته است.

مایکل یانکوسک، یکی از بنیانگذاران Capturing Reality می‌گوید که RealityScan اولین قدم در سفر ما برای در دسترس قرار دادن اسکن سه بعدی برای همه سازندگان است. ما معتقدیم که این ابزار به افراد با هر مجموعه مهارتی کمک زیادی می‌کند تا اصول اولیه اسکن را بهتر درک کرده و شکاف آن را نیز بین مبتدیان و حرفه‌ای‌ها بهتر پر کنند. ما بسیار خوشحال هستیم که برنامه خود را با بازخوردهای جامعه توسعه دهیم و با نزدیک شدن به انتشار کامل، ویژگی‌های جدیدی را در آن معرفی می‌کنیم.

به گفته PhoneArena، تصاویر اسکن شده توسط برنامه را می‌توان به عنوان اشیاء AR در مقابل تصاویر دنیای واقعی استفاده کرد. آیتم‌های اسکن شده را می‌توان با استفاده از موتور Unreal Engine Epic به بازی‌های ویدیویی اضافه کرد. ((قابل ذکر است که توسعه این ابزار به بازی سازان کمک زیادی خواهد کرد تا اشیا و طرح‌های مورد نظر خود را بدون نیاز به طراحی نسخه مجازی، صرفا از روی نمونه‌های واقعی اسکن و دریافت کنند. به عنوان مثال در بازی دیگر نیاز نیست یک شخصیت از صفر تا صد طراحی شود و این برنامه طرح مجازی آن را در چند دقیقه از روی یک شخصیت واقعی اسکن خواهد کرد)).

از سوی دیگر، اپیک گیمز همچنان درگیر یک نبرد حقوقی با اپل بر سر تصمیم این شرکت برای حذف فورتنایت از اپ استور است. این ماجرا زمانی شروع شد که Epic سعی کرد تا پلتفرم پرداخت درون‌ برنامه‌ای اپل دور بزند. زیرا اپل ۱۵ تا ۳۰ درصد از پرداخت‌های درون برنامه‌ای را به عنوان مالیات از توسعه دهندگان اخذ می‌کند. هنگامی که Epic پلتفرم پرداخت درون برنامه‌ای خود را تبلیغ کرد (که هزینه ارز مجازی فورتنایت را برای بازیکنان این بازی کاهش می‌داد)، اپل بلافاصله علیه Epic اقدام کرد.

این حرکت اپل، شکایتی به دنبال داشت و کوپرتینویی‌ها در نهایت با گرفتن حکم تعلیق مانع از تاثیرگذاری حکم قاضی شدند. این حکم اپل را مجبور می‌کند که  به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا پیوندهایی را برای مشترکین بازی خود ارسال کنند و آن‌ها بتوانند از گزینه‌های پرداخت جایگزین استفاده کنند. درخواست اپیک برای وادار کردن اپل به اجازه دادن به استور اپلیکیشن خود در iOS توسط قاضی رد شد و اپیک به این حکم اعتراض کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان