حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تنظیم شکایت توسط وکیل چه اهمیتی دارد؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

هنگامی که یک فرد بخواهد علیه شخص، گروه یا آن که جریان دیگری شکایت حقوقی به انجام رساند، در اصطلاح حقوقی می‌بایست دادخواهی نماید و یا آن که دادخواست را به دادگاه تسلیم دارد.

دادگاه‌ها پس از اخذ دادخواست به تقاضای خواهان (درخواست کننده) رسیدگی می‌نمایند. به عبارتی تنظیم شکایت توسط وکیل می‌تواند شما را در دستیابی به نتیجه مطلوب یاری نماید.

تنظیم دادخواست بسیار حائز اهمیت است. به گونه‌ای که ابتدا می‌بایست طی فرم‌های مخصوص و در قالب استاندارد ویژه و ثانیا از اصول نگارشی صحیح بهره‌مند باشد و نهایتا پاسخ بسیاری از سؤالات در آن مطرح شود.

به منظور تنظیم این قبیل از دادخواست‌ها باید به افرادی رجوع نمود که، علم آن را دارند. از این جهت در این قبیل از موقعیت‌ها بهتر است تنظیم دادخواست به واسطه‌ یک وکیل به انجام رسد.

طی برگ دادخواست، تقاضاهای فردی که ادعای طلبی را دارد به دادگاه تسلیم خواهد شد. چنانچه که معلومات تخصصی بوده و روشن باشد، او می‌‌تواند سهل‌تر به نتیجه رسد.

ولیکن چنانچه که در وارد نمودن داده‌های دادخواست سهل‌انگاری صورت گیرد، امکان دارد شکایت به واسطه‌ مرجع قضایی رد شود و کلیه‌ هزینه هایی که در راستای ارائه دادخواست پرداخت نموده‌اید هدر رود.

از این جهت بهتر است باری دیگر در وکیل  اداره کار ۲۴ خاطر نشان شویم که چنانچه که تنظیم شکایت توسط وکیل صورت پذیرد، مراحل مربوط به رسیدگی و پیگیری روند سریع‌تری را خواهد داشت.

دادخواست به چه معناست؟ شیوه نوشتن مربوط به دادخواست؛

مرحله ابتدایی به منظور شروع دعوای حقوقی تنظیم یک شکایت می‌باشد. تصمیمی که دادگاه در این راستا می‌گیرد با نکاتی که طی شکایت بیان شده است، ارتباط خواهد داشت.

از این جهت حتی اگر دقّت در نوشتن دادخواست زمان شما را نیز بگیرد، باز هم مفید خواهد بود‌. به گونه‌ای که می‌تواند در فرآیند رسیدگی به پرونده کمک بسیاری به شما بکند.

پس بهتر است این گونه بگوییم که می‌بایست آنچه که در نگارش یک دادخواست تمام و کمال وجود دارد، باید مورد توجه واقع شود.

هنگامی که شخصی مایل است علیه شخصی دیگر شکایت نماید، تحت عنوان شاکی شناخته خواهد شد. بنابراین می‌بایست شکایت خود را تحت عنوان خواهان طی برگ چاپی مخصوصی به نام دادخواست مطالبه نماید.

به عبارتی صریح و واضح دادخواست عبارت است از بیان ادعا نزد مرجع قضایی طی یک فرم مخصوص.

دادگستری به هنگام تسلیم شکایت از جانب خواهان به دعاوی حقوقی رسیدگی خواهد کرد. در راستای تهیه برگ دادخواست می‌بایست به مکان فروش اوراق قضایی واقع در کلّیه‌ی دادگستری‌ها و نیز مجتمع‌های قضایی در جای، جای کشور رجوع نمود.

در مرجع قضایی که دارای چند شعبه است، شکایت به دفتر شعبه اوّل می‌بایست تسلیم شود. و بهتر است این گونه بگوییم، تنظیم شکایت علیه کارفرما توسط وکیل، با اکتفا به تجربه و مهارت وی فرآیند رسیدگی به پرونده را سرعت می‌بخشد.

 شیوه‌ی نوشتن شکایت

  • • ردیف ابتدایی؛ مشخصات مربوط به خواهان یا همان ادعا کننده.
  • • ردیف دوّم؛ مشخصات مربوط به خوانده یا طرف دعوی شمــــا.
  • • ردیف سوّم؛ مشخصات مربوط به وکیل خواهان یا همان ادعا کننده.
  • • ردیف چهارم؛ شما می‌بایست خواسته‌ای که دارید را به گونه‌ای صریح و روشن بیان دارید.

در صورتی که طی ردیف چهارم دادخواست اشتباهی از جانب شما صورت بگیرد، تمامی دعوی مطرح شده از جانب شما رد خواهد شد یا آن که رسیدگی بدان اصلا صورت نخواهد گرفت.

شما در این بخش از تنظیم شکایت می‌بایست از وکیل پایه یک دادگستری مشورت دریافت کنید. البته بهتر است که تنظیم شکایت توسط او انجام شود.

  • • ردیف پنجم؛ شما در این قسمت، چنانچه که دلیلی داشته باشید، که اثبات کننده ادعای انجام شده از سوی شما است را، باید بنویسید.
  • • ردیف ششم؛ شرح شکایت. شما در این قسمت باید توضیحات خود را به گونه‌ای شفاف و صریح نگارش کنید.

عدم علم و دانش حقوقی مراجعه کننده در تنظیم شکایت که در قسم دعوی بسیار حائز اهمیت است منجر به افزایش تعداد پرونده‌ها و طولانی‌تر شدن مدّت زمان رسیدگی به پرونده در محاکم گردیده است.

اشتباهات صورت گرفته در نگارش شکایت بعضاً بازتاب منفی بسیاری مِن جمله؛ از میان رفتن حقوق خود یا بیشتر گردیدن زمان رسیدگی به پرونده خواهد شد.

تنظیم شکایت توسط وکیل چه اهمیتی دارد؟

در بینابین دعاوی های حقوقی تعدادی از دعوی ها بسیار پیچیده و دشوار است. اشخاص به علّت عدم دانش و علم نسبت به شیوه‌ی تنظیم شکایت به شدّت متضرر می‌گردند.

امکان دارد در پیِ به انجام رساندن معامله‌ای به علّت ناآگاهی نه تنها آن که به مال مدّ نظر خود دست پیدا نمی‌کنید بلکه تمامی ثروت خود را هم از دست می‌دهید و در واقع نمی‌دانید که چگونه می‌توانید به حق و حقوق خود برسید!

تنظیم نمودن شکایت توسط وکیل و حضور یک وکیل خوب و زبردست نه تنها مدت زمان رسیدگی به پرونده را کم‌تر خواهد کرد بلکه خسارات پیش بینی گردیده طی معاهده را نیز جبران خواهد نمود. بدون آن که نیاز باشد درون دادگاه مراحل رسیدگی به پرونده را در پیش گیرید.

اطمینان خاطر از مفاد شکایت، مشاوره حقوقی با وکیل اداره کار پیشگیری از اتلاف زمان، پیشگیری از در پیش گرفتن کارها برای باری دیگر، صرف مقدار هزینه کمتر، از جمله مزایای تنظیم نمودن شکایت از جانب یک وکیل می‌باشد.

هنگامی که در راستای پیگیری شکایت و نگارش دادخواست حقوقی خویش از وجود وکیل بهره می‌گیرید دیگر نیاز به نحوه‌ی گوناگون آزمایش و ارتکاب اشتباه نخواهید داشت.

شما می‌توانید با تأدیه‌ی هزینه‌ی مربوط به وکیل از تأدیه‌ نمودن هزینه بسیار در راستای نگارش دادخواست و تکرار این کار برای چندین مرتبه در امان مانید.

از سویی در زمان و وقت شما هم صرفه جویی صورت خواهد گرفت که این هم یکی از مهم ترین مزیت های حضور وکیل در تنظیم شکایت می‌باشد.

به عبارتی نقش وکیل، در کاهش هزینه حال آن که مادی باشد یا معنوی در محاکم غیر قابل انکار می‌باشد. وکیل با بیان صحیح و درست دفاع، در زمان مورد نظر موکل خود را به سمت و سوی هدایت رهسپار خواهد کرد.

به همین دلیل وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند طی طرح دعوا، ارائه نمودن مستندات و تنظیم شکایت به شما کمک بسیاری کند و کارهای یاد شده را برای شما به بهترین شکل ممکن از پیش ببرد.

دوستان عزیز ما در این متن از خود سعی نمودیم شما را با شکایت و چگونگی تنظیم آن در بطن دادگاه آشنا سازیم. حال آن که سعی کردیم شما را با مزایای تنظیم شکایت توسط وکیل آشنا نماییم.

نیز امیدواریم که شما با پاسخ سؤال تنظیم شکایت توسط وکیل چه اهمیتی دارد؟ به خوبی آشنا شده باشید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات