حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت درحال کار بر روی ادغام ویندوز 11 و ویندوز 365 ازطریق Cloud PC است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows 11

مایکروسافت سال گذشته ویندوز 365 را به‌عنوان سیستم‌عامل ابری خود معرفی کرد و اکنون قصد دارد رایانه‌های شخصی مبتنی‌بر این سیستم‌عامل را مستقیماً با ویندوز 11 ادغام کند. Windows 365 به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد از هر کجا به رایانه‌های شخصی ابری دسترسی داشته باشند تا نسخه‌ای از ویندوز 10 یا ویندوز 11 را در یک مرورگر وب اجرا کنند. این کاری است که Citrix و بسیاری دیگر از برنامه‌ها، سال‌هاست انجام می‌دهند؛ اما اکنون مایکروسافت به رایانه‌های شخصی با ویندوز 11 اجازه می‌دهد مستقیماً بر روی رایانه‌های شخصی Windows 365 Cloud بوت شده و یا با استفاده از ویژگی دسکتاپ مجازی ویندوز 11، به‌راحتی بین آن‌ها جابجا شوند.

ادغام ویندوز 11 و ویندوز 365

این بخشی از یک کار ترکیبی برای ویندوز است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا با ترکیبی از کار از راه دور بر روی دستگاه‌های سنتی یا ازطریق دستگاه‌های مبتنی بر ابر مجازی، فعالیت کنند. مایکروسافت درحال کار بر روی سه ویژگی جدید ویندوز 365 است که عمیقاً در ویندوز 11 ادغام خواهند شد.

اولین مورد بوت ویندوز 365 است که به دستگاه‌های ویندوز 11 امکان می‌دهد در هنگام راه‌اندازی به‌جای نصب محلی ویندوز، مستقیماً به یک نمونه رایانه Cloud وارد شوند. این برای دستگاه‌هایی طراحی شده است که بین چندین نفر به اشتراک گذاشته می‌شوند یا برای مشاغلی که به کارمندان اجازه می‌دهند دستگاه شما (BYOD) را به کار بیاورند. Wangui McKelvey، مدیرکل مایکروسافت 365 توضیح می‌دهد: «این به کاربران مختلف اجازه می‌دهد تا مستقیماً با اطلاعات کاربری خود به رایانه شخصی و ایمن ویندوز 365 Cloud خود وارد شوند.»

Windows 365 Switch دومین گزینه‌ایست که اضافه شده است. همان‌طور که از نام آن مشخص است، این قابلیت به کاربران ویندوز 365 این امکان را می‌دهد که بین یک دسکتاپ محلی و یک رایانه Cloud در ویندوز 11 جابجا شوند. این ادغام در ویژگی Task View (دسکتاپ مجازی) ویندوز 11 و همه کلیدهای میانبر و صفحه‌کلید یکسان خواهد بود.

مایکروسافت همچنین درحال کار بر روی یک ویژگی آفلاین ویندوز 365 است که به شما امکان می‌دهد زمانی که اتصالی برای دسترسی به رایانه شخصی Cloud ندارید، به‌صورت محلی با آن کار کنید. McKelvey می‌گوید: «هنگامی‌که اتصال بازیابی می‌شود، Cloud PC به‌طور خودکار با سرویس Windows 365 بدون از دست دادن داده‌ها مجدداً همگام‌سازی می‌شود تا تجربه کاربر به‌صورت پایدار برقرار باشد.»

ادغام ویندوز 11 و ویندوز 365

ادغام ویندوز 11 و ویندوز 365

درنهایت، ویندوز 11 همچنین یک برنامه بومی ویندوز 365 دریافت می‌کند. این به کاربران ویندوز 11 این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به سر زدن به مرورگر، یک رایانه Cloud را از نوار وظیفه یا منوی استارت روشن کنند.

سرپرست بخش ویندوز و سرفیس مایکروسافت، پانوس پانای، این ویژگی آخر را به‌عنوان «آغاز یکپارچه‌سازی ابری ویندوز و مایکروسافت» توصیف می‌کند. این تغییرات می‌تواند نشان‌دهنده مسیر جدیدی برای ویندوز باشد، زیرا مایکروسافت به‌دنبال ادامه ترکیب ویندوز 365 و ویندوز 11 با یکدیگر در آینده‌ی نزدیک است.

پانای در ادامه بیان می‌کند: «در دو سال گذشته، سازمان‌هایی که پیشرفت کردند، مواردی بودند که تحول دیجیتال را پذیرفتند. ما همیشه نمی‌توانیم آنچه را که در راه است پیش‌بینی کنیم، اما می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که ویندوز در خط مقدم فناوری و تجربیات، از ابر گرفته تا هوشمندسازی دستگاه‌ها، قرار می‌گیرد و سازمان شما را قادر می‌سازد تا از هر آنچه در آینده می‌آید، استقبال کند.»

نظر شما درباره ادغام ویندوز 11 با ویندوز 365 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی