حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیشترین بنچمارک AnTuTu در ماه مارس 2022 منتشر شد: برتری اسنپدراگون 8 نسل 1 با وجود دیمنسیتی 9000

نوشته

1 سال قبل | 5 دیدگاه | بنچمارک

لیست بیشترین بنچمارک AnTuTu در ماه مارس 2022 منتشر شد و با وجود ورود دیمنسیتی 9000 به صحنه رقابت، برتری همچنان از آن تولیدات کوالکام است. در هفته های اخیر ما شاهد داغ ترین رقابت ها میان دیمنسیتی 9000 و اسنپدراگون 8 نسل 1 بودیم. به طور مشخص ما در ترنجی شاهد بودیم که دیمنسیتی 9000 چگونه اسنپدراگون 8 نسل 1 را در گیک‌بنچ 5 شکست داد. حتی با وجود برتری مدیاتک دیمنسیتی 9000 به اسنپدراگون 8 نسل 1 در دو نسخه از اوپو فایند ایکس 5 پرو در آنتوتو، اما لیست رسمی آنتوتو حرف های دیگری برای گفتن دارد. البته در این لیست یک نکته وجود دارد که در ترنجی به شما خواهیم گفت!

 

در حالی که امتیازات بیشترین بنچمارک ها پیش از لیست شدن، برتری دیمنسیتی 9000 مدیاتک را به اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام حداقل در Geekbench قاطعانه بیان می‌کرد، اما از لیست 10 گوشی اندرویدی برتر با بیشترین بنچمارک AnTuTu در ماه مارس، مشخص است که کوالکام بار دیگر بر نمودار ها تسلط یافته است. جایی که از این ده دستگاه، هشت دستگاه به جدیدترین پردازنده پرچمدار کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز شده‌اند. اما مدیاتک امسال پیشرفت های زیادی داشته است و در واقع برای اولین بار در جایگاه چهارم قرار گرفته است که دستاوردی بسیار بزرگ برای این شرکت در اولین رقابت تمام‌عیار آنها محسوب می‌شود.

بیشترین بنچمارک AnTuTu در ماه مارس 2022 منتشر شد: برتری اسنپدراگون 8 نسل 1 با وجود دیمنسیتی 9000

بیشترین بنچمارک AnTuTu در ماه مارس 2022 منتشر شد

برترین های بنچمارک AnTuTu در ماه مارس 2022

در لیست ماه مارس 2022، گوشی REDMAGIC 7 Pro با کسب امتیازی فراتر از مرز 1 میلیون، در رتبه اول قرار گرفت و سری iQOO 9 در رقابتی بسیار تنگاتنگ با این دستگاه گیمینگ، با یک فاصله کوچک در جایگاه دوم و سوم قرار می‌گیرند. رتبه چهارم اما ردمی K50 Pro با دیمنسیتی 9000 با امتیازی نزدیک به 1 میلیون بود و پس از نوبیا Z40 Pro، اوپو Find X5 Pro نسخه مدیاتک نیز با تراشه دیمنسیتی 9000 در این لیست تازه‌ نفس و در رتبه ششم خواهد بود. سایر رتبه ها از هفتمین جایگاه تا جایگاه دهم نیز همگی از پردازنده پرچمدار کوالکام استفاده می‌کنند.

به غیر از دیمنسیتی 9000 و اسنپدراگون 8 نسل1، هیچ تراشه دیگری نتوانسته است به دستگاه های برتر لیست ماه مارس انتوتو راه یابد. گلکسی اس 22 اولترا با اگزینوس 2200 برای مدت کوتاهی در لیست فوریه ظاهر شده بود، اما نتوانسته عملکردی بهتر از برخی از دستگاه های جدیدتر را داشته باشد.

در دو سال گذشته، مدیاتک ابتدا روی بازار های رده پایین و میان رده متمرکز شد، جایی که به سرعت سهم بازار را برای خود به دست آورد. سپس به سمت پرچمداران رده بالا رفت و در اولین حضور خود جایگاه مستحکمی برای خود ایجاد کرده است.

بنچمارک انتوتو در ماه مارس یک نکته ویژه دارد!

شاید در اولین نگاه برتری اسنپدراگون 8 نسل 1 مشهود باشد اما صبر کنید! با کمی دقت در این لیست دیده می‌شود که به طور مثال خانواده ردمی K50 هم با پردازنده دیمنسیتی 9000 و هم با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 در اینجا حضور دارد.

اما نکته اینجاست که ردمی K50 Pro با تراشه دیمنسیتی 9000 در رتبه چهارم ولی ردمی K50 گیمینگ با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در رتبه دهم قرار دارد! از آن عجیب تر اما حضور اوپو Find X5 Pro در این لیست است. اوپو فایند ایکس 5 پرو با تراشه دیمنسیتی 9000 در رتبه ششم ديده می‌شود اما نسخه مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 اصلاً در لیست دیده نمی‌شود.

بنابراین اگرچه برتری هنوز با تولیدات کوالکام است اما با توجه به این نکته می‌توان با ارائه دستگاه های سایر شرکت ها با پردازنده دیمنسیتی 9000، انتظار برتری این نسخه مدیاتک آنها را نیز نسبت به اسنپدراگون داشت.

دیمنسیتی 9000 نه تنها از پیشرفته ترین فرآیند 4 نانومتری TSMC استفاده می‌کند، بلکه دارای یک فناوری معماری منحصر به فرد است.

در سمت دیگر اما مدیاتک برای کسانی که به دنبال بهترین عملکرد در همه جهات نیستند ولی به جای آن می خواهند عمر باتری بهتری داشته باشند نیز تراشه دیمنسیتی 8100 را مبتنی بر فرآیند 5 نانومتری ارائه می‌دهد. این پردازنده از معماری ساده‌تری استفاده می‌کند و نسبت قدرت به کارایی بهتری را نوید می‌دهد.

 

نظر شما راجع به لیست بیشترین بنچمارک AnTuTu در ماه مارس 2022 چیست؟ برتری اسنپدراگون 8 نسل 1 را در این لیست قاطعانه می‌دانید؟ یا امکان دارد در ماه های آینده مدیاتک را در جایگاه های بالاتری ببینیم؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با این آبروریزی هایی که سام و شیا در بنچمارک انجام دادن، دیگه اعتباری ندارند این بنچمارک ها

Mahdi

یه نکته رو یادت رفت بگی اینکه اونایی که ه تای اولن همشون گیمینگ هستن ولی اون کی۵۰پرو گیمینگ نیست که تو رتبه ۴ قرار گرفته ، هنوز یه گیمینگ درست حسابی نزدن با دیمن۹۰۰۰ وگرنه میاد اول

ali karimi

سلام، واقعا افرین به مدیاتک با تراشه دایمن سیتی 9000، ولی ایکاش بین 1تا3 میشد مثلا نهایتش سومی، نه چهارمی، من به شخصه قدرت و بهینه بودن این تراشه رو قبول دارم حتی بیشتر از اسنپ، مثلا همینk50pro بگن یکی با دایمن9000ودیگری با اسنپ8سری1 برای خرید کدومشو میخری میگم اونی که نسخه دایمن 9000 رو داره میخرمش چون واقعا ارزش داره، کلا چیپستهای سری دایمن ستی مدیاتک رو قبول دارم و سری هلیوG اونمg90 به بالا

.Yakuza

اسنپدراگون 7نسل 1….‌‌نسل جدید پردازنده های کوالکام برای رقابت ….. Snapdragon 7Gen 1
… Adreno 662…….. و چهار هسته Cortex-A710 ….و چهار هستهCortex-A510 ….ساختار ARM’s V9…..رقیب مستقیم دایمنسیتی 8100…اونجوری که گفته شده تولیدش و به tsmc خواهند داد …مثل مدل پلاس ،اسنپدراگون8Gen1

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری