حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل در حال آزمایش تاثیرگذاری آپدیت Face Unlock بر باتری پیکسل ۶ پرو است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، گوگل

گوگل در سری پیکسل ۶ خود با مشکلات نرم‌افزاری بسیار زیادی روبرو شد و هربار که آپدیتی برای رفع آن منتشر می‌کرد، مشکلات جدیدی نیز برای این دو دستگاه ایجاد می‌کرد. حالا در آخرین مورد، گوگل در حال آزمایش تاثیرگذاری آپدیت Face Unlock بر باتری پیکسل ۶ پرو است. با ترنجی همراه باشید.

تاثیرگذاری آپدیت Face Unlock بر باتری پیکسل ۶ پرو تا چه اندازه است؟!

برخی از کاربران سری پیکسل ۶ شاهد بهبود عملکرد حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر دستگاه بوده‌اند، اما قطعا برخی از مدیران گوگل به خاطر تصمیم‌هایی که گرفته‌اند، خود را سرزنش می‌کنند. زیرا اگر گوگل تصمیم می‌گرفت به جای آن از یک حسگر اولتراسونیک استفاده کند، ممکن بود قیمت این گوشی‌ها بالاتر بود، اما به طبع، این همه تبلیغات منفی پیرامون حسگر نوری نیز منتشر نمی‌شد.

آیا گوگل نمی‌تواند برای رفع این مشکل کاری کند؟ به غیر از ایجاد برنامه‌ای که می‌تواند کارهای غیرممکن را انجام دهد، ممکن است Google یک آپدیت را برای فعال کردن سیستم تشخیص چهره پیکسل ۶ پرو ارائه کند. شاید به یاد داشته باشید که کد کشف شده در برنامه تنظیمات یکی از نسخه‌های بتا اندروید 12L، به کاربران مدل بزرگ‌تر پیکسل ۶ این امکان را می‌دهد که قفل دستگاه را از طریق اثر انگشت یا با استفاده از چهره خود باز کنند.

توییت @mile_freak07 که توسط XDA منتشر شده است نشان می‌دهد که توسعه‌ دهنده آخرین نسخه بتای ۱.۱ را برای انتشار در اندروید ۱۲ انجام داده است و تغییری که در فایلی پیدا کرده است نشان می‌دهد گوگل همچنان روی Face Unlock برای پیکسل ۶ پرو کار می‌کند. پیش از این گمانه زنی‌ها حاکی از آن بود که آپدیت گوگل در فصل آینده شامل Face Unlock می‌شود و این قابلیت با نام رمز توسکانی موجود بوده است.

بهبود Face Unlock برای Pixel 6 Pro هنوز هم امکان پذیر است

ویژگی Face Unlock تنها گزینه بیومتریک برای باز کردن قفل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال بود. زیرا هیچ یک از مدل‌ها به حسگر اثر انگشت مجهز نبودند. سری پیکسل ۴ تنها مدلی در تاریخ پیکسل بود که به این شکل عرضه شد. بر اساس گزارش‌ها، گوگل همچنین در حال کار بر روی راهی برای کاهش تأثیر Face Unlock بر روی باتری ۵۰۰۳ میلی‌آمپر ساعتی Pixel 6 Pro است.

تاثیرگذاری آپدیت Face Unlock بر باتری پیکسل ۶ پرو

فرض اصلی بر این است که اگر گوگل نتواند راهی برای ارائه آپدیت نرم‌افزاری Face Unlock جهت انتشار در پیکسل ۶ پرو پیدا کند، حداقل آن را در سری پیکسل ۷ قرار خواهد داد. این مورد به ندرت برای کاربران پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو که از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر راضی نیستند، راحتی ایجاد می‌کند. اما چنین موردی می‌تواند به گوگل کمک کند تا فروش سری پیکسل ۷ بیشتر از گذشته باشد.

آپدیت فصل بعدی احتمالا در تاریخ ۶ ژوئن ارائه شود و اگر گوگل از Face Unlock در گوشی‌های جدید استفاده کند، می تواند واقعا سرنوشت پیکسل ۶ پرو را تغییر دهد.

توجه به این نکته مهم است که نسخه Face Unlock مورد استفاده برای سری پیکسل ۶ احتمالا فقط ۲ بعدی خواهد بود، به این معنی که امنیت ممتاز تصویربرداری حالت سه بعدی را ارائه نمی‌دهد. همچنین گوگل به پلتفرم‌های تشخیص چهره دوبعدی اجازه نمی‌دهد تا هویت خود را برای پرداخت‌های آنلاین تأیید کنند، زیرا چنین سیستمی را می‌توان به راحتی و صرفا با یک عکس از کاربر فریب داد.

تاثیرگذاری آپدیت Face Unlock بر باتری پیکسل ۶ پرو

تا زمانی که کاربران Pixel 6 Pro متوجه شوند که تشخیص چهره دو بعدی محدودیت‌هایی دارد، قطعا از آن صرفا برای باز کردن قفل گوشی با نشان دادن صورت خود در مقابل دوربین استفاده خواهند کرد و نسخه بهبود یافته Face Unlock ممکن است به Pixel 6 Pro نیز برسد.

بازگشایی با چهره در سری پیکسل۴ ایمن بود و می‌توانست تراکنش‌ها را تأیید کند

به گفته PhoneArena، سیستم Face Unlock در سری پیکسل ۴ از تصویربرداری سه بعدی استفاده می‌کرد که ۱۰۰ نقطه اطلاعاتی بیشتر از حالت دو بعدی دارد. برای درک تفاوت، چشمان خود را ببندید و کف یک دست خود را به سمت صورت خود بکشید. می‌توانید بینی، اندازه لب‌ها، گردی چانه و موارد دیگر را احساس کنید.

تصویر برداری سه بعدی تمام این منحنی‌ها و فضاهای صورت را در نظر می‌گیرد. اکنون کف دست خود را روی یک میز صاف به سمت پایین قرار داده و به حرکت دهید. قطعا شما نمی‌توانید هیچ ویژگی خاصی را حس کنید زیرا همه چیز صاف است. این همان چیزی است که تصویربرداری دو بعدی ارائه می‌دهد و به همین دلیل نمی‌توان از آن برای تأیید امن پرداخت‌ها و سایر تراکنش‌ها استفاده کرد.

تصویربرداری سه بعدی به سخت افزار خاصی نیاز دارد که در سری پیکسل ۶ گنجانده نشده است، به همین دلیل است که اگر ویژگی Face Unlock گوگل را به پیکسل ۶ پرو اضافه کند، استفاده از آن به باز کردن قفل گوشی (حتی نه به صورت ایمن) محدود می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان